Forum > Newbie Forum

Ik hoor het niet...

(111 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
27-4-2005 13:48
Ik stel de pitch altijd grof af met een cup op t oor, vervolgens gaan beide op om te fine-tunen. werkt voor mij het lekkerst

Bpm counters zullen geen perfecte dj van je maken, dat zeker, maar als je "goed" kan mixen, of in ieder geval de basis onder de knie hebt. kunnen het wel handige hulpmiddeltjes zijn, vooral als je veel platen in korte tijd draait (Like Me)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
27-4-2005 22:06

Opelfreak schreef:

Gisterenavond nog even 2-cup gedraaid:
Monitoren stonden gewoon uit (vader sliep al happy :) )
Cue-plaat op de PFL, koptelefoon helemaal op. Gain instellen, Mid helemaal open. Cue-punt zoeken en vasthouden.
Spelende plaat bij op de PFL en de Cue-plaat ingooien. Pitch instellen. Pitch ok, dan met de EQ spelen (Mid terug in het midden of iets lager, Laag redelijk laag, totdat het mooi klinkt). Terug naar het Cue-punt en vasthouden.
Op het goede moment loslaten, beetje corrigerenn en dan de Master op de PFL en inmixen die handel laugh :D
Zo krijg ik ze echt strak.

Maar nu toch nog een vraagje voor de dj's die constant of toch bijna altijd 1-cup pitchen en cue-en:
Wat zetten julie juist op de PFL? Alleen de cue-plaat, of soms alletwee of soms ook de master?
Grtz
Nogmaals, dat hangt van de DJ zelf af. Er is geen ' JUISTE ' manier. Ik combineer het een beetje. Soms 1 schelp, meestal allebei. Doe gewoon je eigen ding en laat je niet beinvloeden door anderen. Dat maakt je nl. geen goede DJ.

Er is ooit een DJ naar mij toegekomen die het raar vond dat ik met beide schelpen mixte in een zaal. Op een echt groot feest zou dat volgens hem niet meer gaan (dan moet je volgens hem wel met een schelp). Nou.... ontzettende onzin dus!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2005 03:23

mr_jows schreef:

Nou.... ontzettende onzin dus!
Als je tussendoor maar wel de referentie zaalgeluid/headphone geluid kunt leggen is er inderdaad niets aan de hand.

Ik mix zelf ook met 2 schelpen op mijn kop maar luister tussen het mixen door ook goed naar het zaal geluid.

Tegenwoordig doe ik het weer iets anders, ik mix ze met beide schelpen op, zodra ik in een mix zit trek ik mijn headphone van mijn kop, lazer die aan de kant en maak het af op het zaal geluid.... werkt ook prima. Zolang ik maar niet EN headphone EN zaal geluid tegelijk hoor gaat het bij mij goed. Zodra ik beide hoor raak ik de weg kwijt....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
29-5-2005 23:46
Hallo, hier ben ik weer... ashamed :$
Nog even terug op dat one-cup cue-en, dit vind ik eigenlijk het tofste voorlopig. Dus 1 oor koptelefoon, ander de monitoren. De pitch krijg ik goed ingesteld (platen lopen lang genoeg gelijk naar mijn goesting) maar het probleem zit em in het echt OP ELKAAR krijgen van de beats.
Bv. Spelende plaat begint stilletjes aan aan zijn outro, ik hou de cue-plaat vast en gooi deze op het geschikte moment in (kanaal van cue-plaat op koptelefoon en one-cup).
Beetje one-cup corrigeren (eq instellen), kop telefoon af, naar de monitoren luisteren en de fader rustig omhoog trekken. Maar meestal heb ik toch het probleem dat de 2 niet echt supergoed OP ELKAAR liggen wanneer de cue-plaat hoorbaar wordt op de monitor, desondanks ik dit wel dacht met one-cup te corrigeren vooraleer ik ging infaden. Dus is mijn vraag, is dit ook oefenen oefenen oefenen zodat je met one-cup (met alleen de cue-plaat erin) deze exact kunt laten lopen met de plaat die over de monitoren loopt??? Of andere manieren om te horen of de 2 exact gelijk lopen juist voor je gaat infaden?
En dan nog het corrigeren, doen jullie dit door alleen maar naar de master te luisteren (monitor of koptelefoon?) of zetten julie ff een bepaald kanaal terug op de PFL op de koptelefoon? Indien het eerste, dan ga ik nog VEEEEEEL moeten oefenen...
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-5-2005 10:58

Opelfreak schreef:

Hallo, hier ben ik weer... ashamed :$
Nog even terug op dat one-cup cue-en, dit vind ik eigenlijk het tofste voorlopig. Dus 1 oor koptelefoon, ander de monitoren.
Daar ga je alweer... :s Vind je dat het tofste? Of vind je het het meest prettig werken? Blijkbaar niet, want je krijgt het niet goed strak.

Doe gewoon wat jij het makkelijkst vindt en waarmee jij het beste kunt mixen. Al doe je dat met zak over je kop of weet ik veel hoe. Het gaat er niet om hoe 'tof' je bent.....

Tuurlijk kun je mixen met 1 schelp op. Ik kan dat ook (met goede monitorspeakers), al mix ik het liefst en het meest strak met beide schelpen. Net als Reind gooi ik die weg als ik de nieuwe plaat inmix (soms is het niet goed afgesteld en is het net of het niet strakloopt en dan ga je zonder dat het dus hoeft corrigeren en dan pas gaat het niet strak lopen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
30-5-2005 11:09
Ja sorry dat ik zo moeilijk doe, maar ben alles zo wat aan het uitproberen... Het cue-en en pitchen zelf vind ik one-cup fijner, kan ze beter onderscheiden. Maar echt strak krijg ik ze niet... Dus ga dit nog een beetje oefenen, en anders toch maar de two-cup methode uitproberen.
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2005 12:24
In juli doe ik mee aan dj contest.

Zal voor mij de eerste keer worden dat ik draai op een plek die niet mijn slaapkamer is :P

Thuis heb ik altijd gewoon beide schelpen op mijn kop. (dus alletwee de platen gecued).
Ik gebruik zelf een DJ2000. De demping hiervan is minimaal. Denken jullie dat ik een discotheel problemen zal krijgen met mixen?

Ik ben mezelf voor de zekerheid ook maar de one-cup manier aan t aanleren.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-5-2005 15:02

Dacide schreef:

In juli doe ik mee aan dj contest.

Zal voor mij de eerste keer worden dat ik draai op een plek die niet mijn slaapkamer is :P

Thuis heb ik altijd gewoon beide schelpen op mijn kop. (dus alletwee de platen gecued).
Ik gebruik zelf een DJ2000. De demping hiervan is minimaal. Denken jullie dat ik een discotheel problemen zal krijgen met mixen?

Ik ben mezelf voor de zekerheid ook maar de one-cup manier aan t aanleren.
Hoeft niet, als het een DJ-contest is die goed georganiseerd is, dan heb je dat niet nodig. Dan hoor je mede vanwege de monitorspeakers voldoende met 2 cups op je hoofd. Neem voor de zekerheid ook je eigen naalden mee!!!! Deze zijn vaak ERG slecht en ook de afstelling van de draaitafels laat vaak te wensen over!

Heb pas met 1 DJ contest meegedaan (niet gewonnen) waar het in orde was en dat was de Par-T Events DJ Contest. 2CD-spelers, 2 technics, 1 DJM600, goede monitorspeakers, goed podium (alleen bij flink stuiteren sloeg de naald over). Ondanks dat ik niet gewonnen heb, heb ik hierdoor wel een zeer goede indruk achter gelaten bij het publiek. Was gewoon in orde allemaal.

De rest van de contests hadden goedkope zooi, dat was ingesteld door een kneus.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Marc OhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-2-2005
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 33
30-5-2005 20:07
Hey, ik ben ook pas begonnen met draaien, en heb een paar vragen.
Wat is PFL ?
En hoe doen jullie dat.Als je de beats (of hoe je dat noemt) eindelijk gelijk hebt laten lopen, maar je het nummer weer van het begin af aan wilt af laten spelen, en dan nog steeds de beats gelijk laten lopen. moet je dan gokken wanneer ze gelijk lopen, en dan op play drukken en later bij sturen met pitch ofzo?

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, want ik kan niet echt goed uitlegge nwat ik bedoel wink ;)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
30-5-2005 20:14
1/ Lees heel het topic eens door
2/ Tip: wanneer moet je je plaat erin smijten: tellen (1,2,3,4 enz...) Maar dit kan je allemaal vinden in dit topic!
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)