Forum > Algemeen Forum

Probleem

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2003 14:22
hallo,

ik heb een probleem(pje) met stroom ...
ik heb op mijn kamer al mijn apparatuur aangesloten. alles zit op een 6-voudig stekker blok met een aan/uit schakelaar. Mijn apparatuur staat altijd uit. dus als ik de schhakelaar aanzet springt er nix aan ... Nu heb ik de laatste tijd een probleem. ik zet de schakelaar aan en dan mijn versterker (met de volume op 0) n als ik de versterker aan zet, vliegt de stop eruit shocked 8O dan moet ik telkens weer naar beneden en het schakelaartje omhoog doen. en de keer daarop doet ie het meestal wel.
hoe komt dit ?
als ik niet duidelijk genoeg ben of je hebt meer informatie nodig dan moet je het ff zeggen!

Greeeettzzz,

Max
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
19-1-2003 14:31
te veel vermogen op je groep....

Zitten op die zelfde groep ook andere apperaten zoals wasmachine, droger o.i.d.?
Als dat wel zo is zou ik je apperatuur aan een andere groep aansluiten.
En als het niet zo is zou ik je apperatuur verdelen over 2 groepen.
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
19-1-2003 14:40
Je groep zit te vol. Ik heb op mijn kamer ook eens mijn versterker aangesloten, maar toen knipperde het licht alleen. Versterkers zuipen gewoon electriciteit.
Wat het ook kan zijn is dat je versterker geen of een slechte inschakelbeveiliging heeft. Wanneer je je versterker inschakelt krijg je een behoorlijke piek. Wanneer deze niet juist gefiltert wordt zal je stop idd poef doen. Laat deze dus een keertje controleren.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
19-1-2003 14:45
razz :p bekend probleem wink ;) , nu eigenlijk de laatste tijd niet echt meer maar tijdje geleden was het behoorlijk vaak stekker erin, en en hop idd naar beneden ding omhoog, en okeej. wazug, ik heb nu wel , datals ik me versterker aan zet, dat het ligt zowat uitgaat toch wel effetjes en dan pas weer aangaat...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2003 15:04
ik geloof dat de koelkast ook op die groep zit ... tenminste telkens als ik de amp. aanzet en ik ga naar beneden om stroom weer ana te zetten is de koelkast ook altijd zonder stroom ... Verder denk ik ook dat de grope te vol is sad :( terwijl de lichten toch niet aanstaan ?!? en als ik alle lichten los koppel zodat alelen de versterker, mengpaneel en dubb. cd-speler is aangsloten... heb ik dan dat probleem nog steeds ?!? oja, mijn tv en nachtlampje zit er ook op aangesloten ...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
19-1-2003 15:15
Lampen hoef je niet echt rekening mee te houden. Hun verbruik is bijna te verwaarlozen. Maar koelkasten, tv's, wasmachines, ovens etc. trekken veel stroom als ze aanstaan. Als de koelkast op die groep zit zla er vast nog wel meer uit de keuken op staan. Kijk dat dus even na.
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2003 15:20
ff wat duidelijk heid over de groepen:

1)zolder,overloop,badkamer,3slaapkamers (o.a. de mijne)
2) keuken,eethoek,berging,ventilatie, istopc. sl. kamerachter (wat ze met het laatste bedoelen weet ik niet ...)
3)hal, zithoek,wc,, rechtse stop c, keukem, stop c, voorste slaapkamers
4)wasautomaat
5)oven/magnetron
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-1-2003 17:28
Het probleem is 99% zeker *niet* dat er teveel op die groep staat, maar dat de automatische zekering te snel reageert op de grote inschakelstroom van de versterker.

Er zijn twee oplossingen:
(1) vervang de automatische zekering door een trage automaat
(2) bouw een NTC weerstand in in je versterker (in serie in de stroomkring). Deze kost ongeveer 5 euro en zorgt dat de amp niet direct bij inschakelen een hoge stroom laat lopen. Te koop bij iedere electronicazaak.

Succes.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
19-1-2003 18:04
is dat niet een beetje gevaarlijk? Want stel het ligt wel aan het vermogen aan de groep. En je zet het zaakje aan. Dan gaat er te veel vermogen door de leidingen ect. heen en dan krijg je leuke vuur effecten.

Of heb ik dat mis?
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2003 18:08

victor schreef:

Het probleem is 99% zeker *niet* dat er teveel op die groep staat, maar dat de automatische zekering te snel reageert op de grote inschakelstroom van de versterker.

Er zijn twee oplossingen:
(1) vervang de automatische zekering door een trage automaat
(2) bouw een NTC weerstand in in je versterker (in serie in de stroomkring). Deze kost ongeveer 5 euro en zorgt dat de amp niet direct bij inschakelen een hoge stroom laat lopen. Te koop bij iedere electronicazaak.
bedankt voor de tips !

(1) zal niet van ouder mogen
(2) ik ben niet technisch dus ga er niet aan liggen sleutelen wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)