Afschrijving
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
BENjptStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2002 Laatste: 12-6-2006 Berichten: 98 | 17-1-2003 17:37 |
Allereerst bedankt voor de reacties. Zelf doen wij momenteel: omzet Licht en geluid dienst omzet licht en geluid verhuur omzet licht verhuur (*) omzet licht dienst omzet geluid verhuur (*) omzet geluid dienst omzet recording inkoop algemeen (zoals stroomkabel, kantoorartikelen etc.) inkoop geluid inkoop licht kosten opslagplaats (huur) Dus als ik je goed begrijp Dre, is dit voldoende gespecificeerd? Zolang ik mijn kosten, hoe globaal de benaming van die kosten op de balans ook is, kan aantonen met mijn bonnen.. is het goed? ps moet je serieus ook journaalposten maken? Is het niet voldoende om de aankoopbonnen en uitgaande facturen (omzet) te bewaren/ | |
Love, Live and Light. The 3 most important things in life! | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 18-1-2003 00:32 |
BENjpt schreef: Zelf doen wij momenteel:omzet Licht en geluid dienst omzet licht en geluid verhuur omzet licht verhuur (*) omzet licht dienst omzet geluid verhuur (*) omzet geluid dienst omzet recording BENjpt schreef: Zolang ik mijn kosten, hoe globaal de benaming van die kosten op de balans ook is, kan aantonen met mijn bonnen.. is het goed?BENjpt schreef: ps moet je serieus ook journaalposten maken? Is het niet voldoende om de aankoopbonnen en uitgaande facturen (omzet) te bewaren | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 18-1-2003 00:40 |
Niek Bolscher schreef: Ik weet wel heel zeker dat ik niets gemist heb. Daarom reageerde ik ook met mijn vraag in hoeverre het "afschijvingsverhaal" van Victor zou kloppen. In theorie zou ik het liefst cd CD's afschrijven, en dan ook nog eens in 3 jaar. Zal er eens met de belastingadviseur over spreken.Een complete verzameling kan een ander verhaal zijn. Als deze voldoende waarde heeft is het belang om de kosten aan meerdere jaren toe te rekenen (door te activeren en af te schrijven) groter. Overigens is die grens van 450 euro geen verplicht bedrag. Bij grote ondernemingen ligt het bedrag hoger. Ik heb het echter nooit *lager* gezien. Met andere woorden: alles onder de 450 euro gaat in de praktijk overal direct de kosten in, vanwege de doelmatigheid. Succes. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |