Forum > Geluid

DAP MC15 met MCB-15

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RvbeetenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 5
6-1-2003 02:27
Hallo,

Ik ben een beginnende zanger met niet al te groot budget.
Nu ben ik verpest met een dynacord set (steeds geleend)
Namelijk Powermate 1000 met forum line boxen erbij.
Ik heb nu zelf een mixer gekocht behringer MX 1804X.
Ik heb een shure beta 58 microfoon waar ik zeer tevreden over ben.

Nu wil ik aanschaffen een setje DAP mc 15 met 2 subs.
Kan iemand mij vertellen of dat een aardige set is of niet.
Het gaat meestal om klussen in cafe's studenten feesten en kleine zaaltjes.

Groeten
René
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-1-2003 10:19
als je dynacord gewend bent, zal het je denk ik echt mega zwaar tegen vallen, als je dan ook nog is de Goedkoopste serie van dap koopt, NIET DOEN.
RvbeetenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 5
6-1-2003 10:45

speakerfreak schreef:

als je dynacord gewend bent, zal het je denk ik echt mega zwaar tegen vallen, als je dan ook nog is de Goedkoopste serie van dap koopt, NIET DOEN.
En de Pro lijn van DAP. ???
Ik heb ook ergens LEM boxen gezien.
Is dat wel goed ??
groeten
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-1-2003 12:12
pro serie van dap, vind ik er heel proffesioneel en mooi uitzien, ik heb 1 keer de 15 inch gehoord, toen het echt wat harder ging ging die toch wel beetje over zen nek, vervorming.

lem is volgens mij wel goed, maar dat weet ik niet echt
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
6-1-2003 13:01
Heb zelf ervaring met de K3 en K6 van LEM.
Ben student civiele techniek en hebben één van de weinige 'echte' geluidlabs ter beschikking. Hier voor gebruiken wij o.a. K3 speakers van LEM in combinatie met Samson 2*500 Watt versterking. Er is toen veel onderzoek gedaan naar de beste combinatie speakers/versterking. Er worden op dit gebied zéér hoge eisen gesteld aan de apperatuur (we hebben hier met europese normen ed. te maken...en die zijn niet misselijk) Effin, dit even achterwegen. Vervorming in dit Lab is UIT DEN BOZE, en dan ook nog bij 120 DB!!

Effin, voor drive-inn gebeuren staat mijn keuze vast. LEM K3 of K6, met sub.
Heb al een paar keer gedraaid om studenten feesten met deze set en petje af!

Laat je goed adviseren vóórdat je wat koopt, en houd Dré's gezegde in je 8terhoofd.....vaak is goedkoop duurkoop wink ;)
Let's play that funky music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
6-1-2003 15:01
Voor kleine zaaltjes (met als bron zang) zou je de K-112 ook nog wel eens kunnen testen. Zet er WEL een goede stevige versterker achter (zoals de V-3000 van American DJ). Wellicht is het een optie om 4 stuks op statief te zetten (per 2 een beetje "splayen" om zo een wat groter gebied te bestrijken). In de toekomst kun je dan nog een setje subs toevoegen (gemaakt op de groei dus). Of begin gelijk met één sub en één K-112 per kant (pijpje ertussen om het topje op hoogte te brengen). Voldoende voor zo'n 100-200 personen (afhankelijk van studentenfeest of bruiloft ;-).

De K-112 is een van de weinige DAP speakers die WEL behoorlijk presteert voor z'n geld.

Een andere optie is de Yamaha SV serie. Neem dan wel de 12/1" (Yamaha noemt het 2" maar dat liegen ze; het is namelijk de bedoeling dat je de diameter van de hoornmond opgeeft en NIET de diameter van het diafragma) versie en niet de 15"/1" (want 15"/1" combinaties hebben altijd een gigantisch nadeel in het voor spraak zo belangrijke middengebied). Ook weer een paar subjes eronder (pijpje tussen sub en top) en klaar ben je. Een V-4000 op de subs (heeft ingebouwd sub filter EN limiters) en een V-3000 op de topjes (ook limiters en ingebouwd filter).

Kijk ook nog naar de RCF ART-300A. Het mooie van deze speaker is dat de versterker ingebouwd zit (PLUS limiter om de boel heel te houden). Ook zit er een klein mixertje achter in de speaker zodat je in principe zelfs EN line EN microfoon in dat ding kan duwen (mocht je mixer ooit defect raken dan is het leuk om te weten dat je een back-up hebt (zei het dan wel HEEL simpel dus geen galm, inserts en EQ ;-))

Aangezien je waarschijnlijk vaak zelf moet opbouwen en afbreken zou ik sowieso iets nemen dat een beetje te "behappen" is. Dus geen 50kg zware topjes die je met 2 man moet tillen maar spul dat je in je uppie uit de bus de zaal in kunt krijgen.

Note to Hesslakok: ELKE PA speaker vervormt (en niet een beetje ook). Het begint ergens rond de 0.5% en loopt op tot zo'n 5% bij nominaal gebruik!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-1-2003 15:18
Jahoor, daar bennik weer met de behringers. Deze zijn oorspronkelijk gemaakt voor live-bands dus ook zangers. Waar ik ook tevreden over ben zijn de HK en AD systems speakers, echter zijn die wat meer aan de prijs.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
6-1-2003 17:27

Dré schreef:

Wellicht is het een optie om 4 stuks op statief te zetten (per 2 een beetje "splayen" om zo een wat groter gebied te bestrijken).
Wat is splayen shocked 8O ?
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
6-1-2003 17:50

Dré schreef:

Note to Hesslakok: ELKE PA speaker vervormt (en niet een beetje ook). Het begint ergens rond de 0.5% en loopt op tot zo'n 5% bij nominaal gebruik!!!
Dat zal ik je ook niet tegensprekn Dré, maar ik er moet o.a. volgens de norm 120 DB 'zonder vervorming' gehaald kunnen worden. Natuurlijk zal het zo zijn dàt deze vervormd, alleen is dit bij 120 DB zo weinig (en dus binnen de grenzen) dat deze PA speakers wél worden toegepast. Hiermee wil ik dus zeggen dat dit bij àndere geteste speakers helaas niet het geval was. Vandaar de keuze voor de K3's en K6's...
Let's play that funky music!
RvbeetenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 5
15-1-2003 13:52
Ik heb LEM gekocht. zeer leuke set
2x top 15.2 en 2 x sub 15
in totaal 600 watt per kant.
Het is een zeer leuke set voor een aantrekkelijke prijs
ik heb gekozen voor een actieve set.
geen gelul met versterkers enzo.
Kleine klus alleen de top boxen meenemen
grote klus alles meenemen.
Hele grote klus nog een setje 15.2 bijkopen. dan heb je 850 watt per kant.
Hele maal toppie bij het testen thuis het woonkamer raam eruit geblazen hahaha (enkele beglazing)
weinig tot geen vervorming. kanhet iedereen aanraden.

groeten.
Dré misschien iets voor het assortiment
hier het adres van de importeur www.generalmusic.nl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)