Forum > Licht

DMX-besturing via PC voor discotheek

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-12-2003 09:43
Ik zoek een professionele opstelling voor gebruik in een discotheek (waar de belichting dus maar zelden verhuist van plaats).
- Software mag draaien op om het even welk OS, als het maar stabiel is happy :)
- Er moeten MINSTENS twee totaal gescheiden DMX-kanalen bestuurd kunnen worden, liefst meer want ik droom van uitbreiding...
- Ik wil (graag, maar niet echt verplicht) grafisch, losgekoppeld van de installatie, thuis op mijn gemak programma's voorprogrammeren
- Er moet interactiviteit mogelijk zijn met STANDAARD-systemen (bv: faders, touchpanel, ... werkende op STANDAARD-midi (of iets anders natuurlijk), geen God-weet-welk eigen protocol dus!!)
- Ik wil ZEKERHEID!!!! En DAT is het belangrijkste van alle voorwaarden!!
* Geen bedieningspaneel die na twee jaar totaal begint te flippen wanneer er eens een bass passeert
* Geen faders die elke twee weken versleten zijn omdat wij toevallig eens heel interactief met de muziek omgaan
* Geen PC die crasht omdat ik blijkbaar iets teveel en te snel heb willen combineren
* Als er een bedieningspaneel flipt moet die binnen de paar seconden kunnen losgekoppeld worden en moet alles nog steeds met toetsenbord en/of muis kunnen bediend worden (hotswapping voor het geval we een reserve liggen hebben!!)
* Ingebouwd, of afzonderlijk: een systeem waardoor de lichten een voorafgaand geprogrammeerd setje blijft doordraaien wanneer de DMX helemaal uitvalt zodat het misschien saai is, maar toch niet donker laugh :D
- De bediening moet intuitief zijn en vooral enorm flexibel. Ik wil snel kunnen manipuleren en ik wil kleine nuances kunnen toevoegen tijdens de avond zelf, niet zomaar eventjes wat programmaatjes aflopen dus!
- ...

Mja, dat zal het zowat zijn?
De prijs mag eventjes vergeten worden: ga desnoods maar lekker duur, vorige keer werd er ook niet gekeken op 1000EUR en trok het nog altijd op niks!

Oh ja, ik heb nog geen budget toegewezen gekregen, niet eens een mondelinge toestemming. Dus verwacht niet dat ik volgende week afkom met: "ik heb dit of dat gekocht" happy :)
Maar als ik de baas kan overtuigen met jullie uitleg, dan ben ik gered! wink ;)

Nog iets: ik ben "verkoperspraat" écht wel beu geworden door wat we momenteel meemaken met onze huidige installatie! Dré, niet op jouw bedoeld, anders stelde ik HIER de vraag niet wink ;)
Kom alsjeblieft niet af met: "dit schijnt goed" en van die andere welgekende zinnen... ik zoek iets dat deze keer wél voldoet aan de eisen en dat nog steeds doet binnen 3 jaar! Zonder enige vorm van frustratie, want dat is slecht voor mijn bloeddruk wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
1-12-2003 17:30
Hoi,

Waarom wil je persé een systeem dat draait op een PC? En geen console?

Greetz
>>Zo niet, dan toch!!<<
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
1-12-2003 18:05

fl@x schreef:

Hoi,

Waarom wil je persé een systeem dat draait op een PC? En geen console?

Greetz
Wat maakt dat uit? Hij vraagt om een PC programma, en geen console. Punt uit! wink ;)
WadboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 6
1-12-2003 18:58
dmx creator is het, we werken met dmx creator en martin lj .dmx creator werkt voor ons , niet anders om
en valt hij uit ga je door met je tafel klasse.
hebben we nog niet gehad . uitvallen !
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
1-12-2003 19:02
Even een vraagje,
Is dit topic voor mensen die voor jou een programma willen maken?
Of is dit topic aangemaakt dat mensen jou tips kunnen geven?
Dan kan je beter misschien even een vrije dag nemen, een relaxte stoel pakken (en een slof peuken voor de rokers onder ons) en een hele dag op internet surfen en orienteren wat je wel wat lijkt...

[EDIT]Misschien kan je naar Martin showdesigner kijken?www.martin.com/product/product.asp?product=showdesigner[/EDIT]
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-12-2003 19:36
Er zijn 2 leuke DMX "doosjes" die beide met Sunlite software werken.(het product is gelijk alleen de naam is anders) de Daslight is iets goedkoper.
www.nicolaudie.com/
daslight.com/

De software kan je gratis downloaden en uitproberen.
In de easy view optie kan je exact de plaats van je lampen, spiegelbol, truss bepalen.
Dus eenvoudig thuis te programeren !

De daslight versie is misschien door Dre te leveren?
De importeur is Velleman in Belgie.

Martin.
kvm entertainment
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
1-12-2003 20:01

kvm schreef:

Er zijn 2 leuke DMX "doosjes" die beide met Sunlite software werken.(het product is gelijk alleen de naam is anders) de Daslight is iets goedkoper.
www.nicolaudie.com/
daslight.com/
Dit lijkt ook wel weer op sweetlight (weet niet of het precies hetzelfde is) maar daar was niet zo'n hele possitiefe reactie op www.new-line.nl/forum/read/?m=52819#52819 maar misschien is dit iets heel anders en werkt het beter...
correct me if I'm wrong...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-12-2003 20:41
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 1-12-2003 22:23

ME schreef:

Dit lijkt ook wel weer op sweetlight (weet niet of het precies hetzelfde is) maar daar was niet zo'n hele possitiefe reactie op www.new-line.nl/forum/read/?m=52819#52819 maar misschien is dit iets heel anders en werkt het beter...
Nee de Sweetlight werkt wel ongeveer hetzelfde maar de bijgeleverde software is anders. Voor zover ik weet heeft de Sweetlight software geen 3d preview.
(ze komen wel alle drie uit Frankrijk)

En er zijn er nog veel meer, in nederland zit een bedrijf die de lan box heeft.
www.cds.nl/
Zie ook :
www.movitec.net/
En natuurlijk www.martin.com

Persoonlijk vindt ik de software van Sunlite /das de beste qwa prijs / kwaliteits verhouding.
Gewoon even downloaden en uitproberen (werkt ook zonder dmx interface)

Valt dit nu onder licht of Pc related forum ?

Martin.
kvm entertainment
LazyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2003
Laatste: 27-7-2004
Berichten: 51
1-12-2003 21:21
Martin Lightjockey heb ik eventueel nog wel voor je!! wink ;)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-12-2003 23:23

fl@x schreef:

Waarom wil je persé een systeem dat draait op een PC? En geen console?
1) Flexibiliteit: thuis lekker lui nieuwe bewegingen programmeren en die gewoon uploaden naar de besturings-PC net voor we starten
2) Gemak: ooit al eens een ganse discotheek bestuurt a.d.h.v. consoles? De twee totaal gescheiden DMX-circuits die we nu gebruiken zitten al lekker vol en naar de toekomst plannen we nog twee of zelfs drie nieuwe bij te trekken... Doe dat nog maar eens met consoles.

LJ DaAn schreef:

Is dit topic voor mensen die voor jou een programma willen maken?
Of is dit topic aangemaakt dat mensen jou tips kunnen geven?
Dan kan je beter misschien even een vrije dag nemen, een relaxte stoel pakken (en een slof peuken voor de rokers onder ons) en een hele dag op internet surfen en orienteren wat je wel wat lijkt...
Ik zoek dus gewoon een goed systeem! Hé, als dat zelf geprogrammeerd is, mij om het even, als er dan maar professionele support bijzit! Money doesn't matter (allé, een klein beetje natuurlijk wel): kwaliteit is het belangrijkste na wat we de laatste tijd hebben meegemaakt angry
Waarom ik niet zelf zoek (nu ja: dat doe ik natuurlijk WEL, maar goed)?
Omdat ik die verkoperspraat zo BEU ben als kouwe pap!!
Duizend-en-één dingen beloven ze ons en als het er op aankomt hebben ze je altijd wel ergens bij je **censuur**!!
* Wil je een apparaatje bijhangen? Blijkt plots dat je elke beweging stapje voor stapje gaat moeten programmeren want er is geen support voor nieuwe toestellen
* Wil je het besturingspaneel veranderen door een steviger model? Onmogelijk: de communicatie gebeurt via een eigen protocol!
* Slaat de boel flikker: geen probleem: binnen de 2 maanden is alles netjes hersteld!
* enzoverder, enzovoort

angry angry angry

ALS (als!!) ik de kans krijg om budget vrij te krijgen om alles eens netjes te herdoen (en het is écht wel dringend nodig deze keer), dan wil ik kunnen zeggen: DIT MOET JE KOPEN! En dan gaat de baas een grote 10.000EUR moeten neertellen en dan ga ik er zeker moeten van zijn dat het deze keer WEL in orde is, of ik denk dat mijn kop zal rollen wink ;) en (vooral dit!) dat ik helemaal knettergek zal worden dat we wéér voor de zot werden gehouden!

Dus: ja ik surf rond en zoek info op, maar ik reken op jullie ervaring in-the-field om de beslissing goed te kunnen nemen. Beter gesnopen nu? happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)