Forum > Newbie Forum

Home DJ System

(82 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2003 14:26

Ritsche schreef:

Niet elke muzieksoort heeft een beat Tim. 99% van de feest gangers letten niet eens op of de dj kan mixen of niet. Laat staan of ze het boeien of er twee simpele cd-spelers staan. Als ze maar leuke muziek hebben om te feesten want daar komen ze tenslotte toch voor?
Ben ik met je eens, maar de tenten waar ik doorgaans heen ga (en waar ikzelf ook wel draai) kun je dat soort gein niet maken. Maar bij de meeste kroegen en bar-dancings let het publiek er idd niet op, maar laten we het dan nog steeds niet hebben over een dj die staat te mixen. Dan is het gewoon een pannekoek die een cd'tje opzet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
23-8-2003 15:46
hebben ook wel eens een discusie ergens anders over gehad of de plaatjes draaiers wel artiesten zijn of niet... uiteraard zijn degene die de platen maken de artiesten, maar de DJ zorgt dat op het juiste moment het goede plaatje komt... en moet zorgen dat het leuk blijft; en je kan dan nog wel zo goed beatmixen en gewoon mixen, als je het publiek niet aanvoelt op wat ze willen, en als je alleen maar op je eigen spul doordraait, ben je geen goede dj in mijn ogen! Ik probeer dat nu wat meer onder de knie te krijgen, en ik geef dus ook toe dat mij dat nog niet helemaal lukt... Maar een goede dj is dus voor mij iemand die op het publiek inspeelt, toch zijn eigen stijl behoud, en er gewoon een top-avond van weet te maken!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2003 15:55
Ik ben het met je eens dat een dj iemand is die let op zijn platenkeuze, en als de mensen liever Hazes willen horen, en de tent leent zich daarvoor, moet je gewoon Hazes draaien.

Maar nog steeds het geval: ik vind pas dat je jezelf dj mag noemen als je dus het publiek aanvoeld door ze te bespelen met plaatkeus en houding, maar ook door je mixtechnieken en eerder niet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
23-8-2003 15:58
goed, dat is dan een verschil in defenitie...

ik vind een fader(zoals we die hier noemen) die goed het publiek aanvoelt, en de goede overgangen maakt en er dus een hele goede avond van maakt een DJ; mensen die erbij ook nog eens gaan mixen zijn dat evenzeer, en die mensen geef ik ook een extra pluim om dat ze dat kunnen, maar die moeten daarmee dan wel weer succes hebben, anders krijgen ze van mij zelfs de benaming DJ niet!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2003 16:05
Ik vind geen van beiden dj, kijk, als een plaat niet te mixen is op een andere plaat (bijv. 2 Hazes nummers achter elkaar) dan mag je jezelf heus wel dj noemen als je ze laat overlopen, maar daarnaast moet je ook als er een trance rondje gedraaid wordt, gewoon de platen mixen, dus, netjes beatmixen. Als je dit dan niet kan ben je dus geen dj.

Anders zou ons beroep/hobby/semi-beroep toch ook te simpel zijn?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
23-8-2003 17:39
je moet de platen netjes aan elkaar krijgen, dat zei ik ook! en het wordt er echt niet simpel van hoor, de meeste mensen denken dat alles aan elkaar kan(wat ook wel KAN, maar wat lang niet altijd mooi is), je ben echt wel even bezig om te leren in te spelen op het publiek en wat bij elkaar past, en uiteraard de mixtechniek, en ook enternaining hoort erbij...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-8-2003 00:40
Je begint idd eindelijk dingen te bevestigen wink ;)

Dj zijn is niet ff simpel twee nummers aan elkaar plakken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MichelousStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 1-2-2004
Berichten: 5
24-11-2003 22:12
ik heb een vraag voor mensen die dr verstand van hebben! op de computer mix ik veel en ik wil dat ook wel ergus anders mee doen. Nou had ik gehoord van dat Home DJ System. Maar ik heb nog nooit gedraait ofzow en heb geen idee hoe dat moet. wat kan ik heb beste kopen voor beginners zonder al te veel geld kwijt te raken? sad :(

michelous
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
24-11-2003 22:18
doe je zelf een lol en kijk verder dan DAT ding, het kost nix en je hebt nix. je kan niet uitbreiden met dat ding en heeft veel te weinig functies, ook de pitch resolutie is ruk.

wat wou je ermee gaan doen?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-11-2003 13:46
alleen kopen als je hem daarna ritueel verbrand
Lekker bouncen!

Terug naar forum Afgesloten topic