DJ Opleiding
(30 reacties. Pagina 4 van 4)Moderator(s): Dré
LoinzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-9-2003 Laatste: 1-10-2005 Berichten: 102 | 17-11-2003 22:39 |
Als je dj wilt worden en je wilt ook echt de scene binnenrollen zul je naar mijn mening eerst je eigen nummertjes moeten gaan produceren. Dj Tiesto wordt uitgeroepen tot beste dj van de wereld maar het speelt ook een hele grote rol dat hij de man is die de plaatjes maakt. Ik bedoel er zijn dj's die alles kunnen en ook alles in 1 set stoppen (beatmixen, scratchen, loopjes maken van vinyl, met 3 of 4 tt's tegelijk draaien) maar die gewoonweg worden overgeslagen omdat zij niet de muziek maken die het grote publiek mooi vind. Volgens mij zijn er maar weinig grote dj's die niet zelf platen produceren. Dan blijft de vraag, wie was er eerder de dj of de plaat... Het makkelijkste is toch een demotje maken van een nummer, deze opsturen. Dan mag (als je heeel veeel geluk hebt) een keer in de studio komen. Als het nummer aanslaat en je eerste plaat is uitgebracht komen de aanvragen of je een keer op een feestje wil draaien vanzelf. Verder is het connecties hebben, ken je de juiste mensen dan kan het ineens erg hard gaan. | |