Forum > Licht

Eurolite TS-7b

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 24-11-2024
8-1-2018 23:06
dat je ook nog wat moet verzinnen om al t licht exact de kant op te krijgen dat de originele elc lampen doen had ik je al voor gewaarschuwd.
dat kommetje waar t pitje inzit bij n elc lamp zit er niet voor niks, daardoor komt er van t qua output relatief beperkte lampje wel heel veel licht uit je scanner ipv dat t opgevreten word ergens diep in de ingewanden.
elc heeft als focuspunt ff ruim 3 cm vooruit, dus al jouw ledlicht dat niet op ongeveer die plek passeert gaat verloren.
fotos van hollender gaan misschien wat meer duidelijkheid brengen over hoe Tom dat indertijd opgelost heeft.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
8-1-2018 23:44
Er zit in die scanners die ik vermaakt heb een helder witte (5000K) cob led in van 50 watt.
Dat is zo'n gele vierkant plaat razz :p
De focus moet je goed afstellen met de lenzen, aan een cob led kan je weinig afstellen.
Maar ook heel belangrijk is de koeling als de led te warm word, brand hij in no time door.
Zogenaamd doen led websites je laten denken dat 50 watt halogeen te vervangen is met 5 wat led.
Dat is slechts ten dele waar.
Een halogeenlamp (zeker een reflector lamp) heeft een heel andere afstraal hoek dan een cob led.
als je geen macht hebt over de afstraal hoek, dan zou ik zeker de rendements factor halveren.
Met andere woorden ipv 1:10 naar 1:5.
En dat is wat ik gedaan heb bij deze scanners. Vandaar dat er ongeveer dezelfde opbrengst is te bewonderen, en omdat het 5000 kelvin is, lijkt het ook nog iets helderder.

Ook van grote invloed is de lichtdoorgang in je lichteffect.
Hoe kleiner de openingen en de gobo's, effectjes en kleurtjes, hoe minder het rendement van je led.
Het is niet voor niets dat je bij de Showtec Phantom 50 mh maar weinig keuze hebt in gobo's en kleurtjes.
Maar het rendement van die dingen is wel perfect. (ik spreek uit ervaring)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
meilebStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2018
Laatste: 19-3-2018
9-1-2018 06:34
ik ga eens wat onderdelengestellen dank allemaal voor het delen van de info.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)