Forum > Licht

Eurolite TS-7b

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
meilebStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2018
Laatste: 19-3-2018
6-1-2018 21:24
Hallo. Weet er iemand of je een eurolite ts-7b kunt ombouwen naar led? en evt welke producten daar geschikt voor zouden zijn?
Dank u.
SoundpowerStandaard Lid
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 24-11-2024
6-1-2018 23:31
alles kan, hangt ervanaf hoe handig je bent en of alle tijd/geld ie je eraan spendeert opweegt tegen de prijs van n echt led toestel.
zijn geen kant en klare setjes voor te koop, dus je kan alles zelf zo mooi maken als je wilt, en op jouw manier.

als je geen idee hebt hoe je zoiets moet gaan maken, begin er niet aan, voor je t weet ben je n paar meier en 100 uur armer, en t werkt nog niet of half, of je electrocuteert jezelf in the process.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
meilebStandaard Lid
7-1-2018 09:17
Ik ben handig, alleen niet thuis in de te kiezen componenten. die scanners leveren niets op op de 2e hands markt. als ik ze dubbele lichtopbrengst kan geven voor +/- 75 extra in onderdelen dan lijkt me dat de moeite waard. enig idee welke leds daarvoor in aanmerking komen?
SoundpowerStandaard Lid
7-1-2018 10:55
mja, dat schiet dus niet 75 euro (per stuk... voor 4 ga je t nooit redden om leds, drivers, koelers, lenzen koelblokken enzovoort te kopen voor 4 scanners), en je scanners zijn in een klap waardeloos omdat je ze verbouwd hebt.
(n professional kan/mag/zal ze nooit meer gebruiken na ombouw, omdat alle keuringen/veiligheidscertificatie vervallen zijn)
eurolite 7s7b en zn aztek dj robo broertje zijn nou eenmaal niks waard in de handel,en n omgebouwd toestel is nog minder waard als n gewone, dus als je na ombouw 100-200 euro voor 4 stuks krijgt mag je blij zijn. (gewone ts7b's en aztek dj robos koop je ook voor dat soort bedragen, maar voor die prijs komen er ook al geregeld echte led bakjes voorbij)
kans is ook nog groot dat je de lichtbundel/gobos niet goed gefocusd krijgt, of dat de kleuren nergens op lijken omdat de kleurfilters niet goed werken met led-licht en al je werk goed is voor 1 ding... de oudijzerbak.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
7-1-2018 16:05

Soundpower schreef:

omdat alle keuringen/veiligheidscertificatie vervallen zijn
Geef eens voorbeelden van die keuringen en certificaten als je wil en vertel me gelijk eens waar die dan voor dienen want dat is nieuwe materie voor mij.

Soundpower schreef:

kans is ook nog groot dat je de lichtbundel/gobos niet goed gefocusd krijgt, of dat de kleuren nergens op lijken omdat de kleurfilters niet goed werken met led-licht en al je werk goed is voor 1 ding... de oudijzerbak.
Nee hoor, valt best nog wel mee als je handig bent. Ik heb hier toevallig twee gelijkaardige scannertjes staan waar zo'n modificatie op is toegepast (niet door mijzelf trouwens) en waar het gewoon werkt.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
7-1-2018 16:39
Die gemodificeerde waren eerst van Tom zeker?
Hij heeft er ook tijden mee moeten leuren, en ik meen me ook te herrinneren dat hij ook al aangaf dat t veel meer werk en tijd kostte dan eigenlijk de moeite was.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
7-1-2018 19:06
Dat zijn inderdaad die van Tom.
Als je een professional bent zoals Tom, en je moet er dan veel tijd in investeren dan is het inderdaad niet lonend. Tijd is namelijk geld voor zo'n mensen.
Ben je echter hobbyist dan kun je daar best wel een paar uurtjes aan spenderen zonder dat je er een boterham minder door eet. Ik meen me nog te herinneren dat hij zo'n 4 uurtjes per scanner nodig had en dat hij de leds inclusief voeding rechtstreeks in China had besteld voor zo'n 40 euro per stuk.
Vanuit commercieel oogpunt word het dan ineens een hele dure scanner dan ja, maar als hobbyist heb je voor 80 euro en wat knutselplezier je eigen omgebouwde scanners.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
7-1-2018 20:54
nou, dan zou jij ff een lijstje kunnen maken met wat er in jouw set zit aan spullen, en wat er ongeveer aan gedaan is.
ff paar fotootjes erbij van de aanpassingen en de ts weet genoeg.
meilebStandaard Lid
8-1-2018 06:30
Klinkt leuk! Ik zie het wel zitten. niet voor het geld maar wel voor de lol en het behoud van de scanners. Ik ontvang graag foto's en lijstjes met materialen. En alvast bedankt voor alle moeite.
BestekStandaard Lid
Sinds: 2-8-2005
8-1-2018 07:11
Inderdaad, gewoon led driver intypen op de chinese shop sites, bovenste bestellen en je bent er shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)