Forum > Licht

Mini wash moving heads

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
11-10-2017 10:37
Er bestaan ondertussen in de lagere prijsklassen ook enkele leuke movingheads.

Ik heb nu een aantal showtec phantom 50MK2's.

Deze zou ik graag afwisselen met wash movingheads met zoom.
Ik heb mijn oog laten vallen op de ADJ Inno pocket Z4 of de Showtec Shark Zoom Wash One

Heeft iemand ervaring met een van deze kopjes? De ADJ is goedkoper, maar minder output. Deze heeft wel een groter zoombereik. (10-60°)

De Showtec heeft dan weer krachtigere leds maar slechts een zoombereik van 6-36°

Kan iemand me op weg helpen bij een keuze? Is 6-36° genoeg voor in een truss van 3~4m hoog?

Zijn er nog aanraders in dit segment? Ik zie ook washes met amber en UV, is dat "noodzakelijk"?

Het zou bijvoorbeeld ook leuk zijn om de washes als beurs/standverlichting te kunnen gebruiken in de witte stand.
www.bigsoundsystems.be
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 21-11-2024
13-10-2017 09:24
Als de ADJ zwakker is maar een grotere zoomrange heeft, kun je je oprecht afvragen hoe bruikbaar die is en of er op de grootste stand uberhaupt wat overblijft. Je Phantom 50 heeft al een beam angle van 17 graden. 36 graden is al best groot.

Met amber kun je de kleurtemperatuur van het witte licht veranderen, dus van gedimd halogeen tot de kleur van de witte led in de head (koud wit dus), UV kun je als UV-effect gebruiken maar ook om de donkere kleuren intensiever te maken (rood, donker blauw). De vraag is natuurlijk of je dat UV nodig hebt. Ik denk dat dergelijk kleine/goedkope spotjes niet worden ingezet op gelegenheden waar iemand dat zal opvallen.

Met de ADJ heb ik geen ervaring - de Zoom Wash One is voor het geld een erg leuk en veelzijdig spotje. De output is heel behoorlijk. Je merkt dat de nadruk op een hoge output ligt, die was tot voor kort in een behoorlijke prijsklasse hoger te vinden. Verder liggen de bouwkwaliteit en prestaties in lijn met andere armaturen in deze prijsklasse - verwacht dus niet dat de de bewegingen op lage snelheid super smooth zijn, daarvoor zul je je budget moeten vergroten.
Ook hier kan úw reclame staan!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
13-10-2017 11:44
Bedankt Tim

Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar de showtec

Inderdaad ook hier weer het budget in gedachten houdend. Ik doe er geen losse verhuur mee dus altijd vervoer in cases, zelf ophangen in truss etc... de bouwkwaliteit zal dus wel volstaan. Voor feesten en fuiven denk ik niet dat het iemand op zal vallen als ze traag niet supervloeiend bewegen (dat doen de phantoms ook niet).

De showtecs lijken me dan een goede aanvulling op de phantoms, ze zitten in dezelfde "range" kwa prijs en prestaties volgens mij.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)