Forum > Geluid

Carver PM-1200 start niet op > protection

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
6-9-2016 17:03
Dames en heren! Tijdje terug heb ik een Carver PM-1200 versterker gekocht waarvan 5 torren aan een kanaal defect waren. Nieuwe werkende torren (evenals twee nieuwe ventilator motortjes) zaten bij de koop inbegrepen, deze heb ik vervangen.

Na het vervangen van de torren heb ik de versterker aangezet. Direct begon de protection led te branden en hoor je uit de voeding een constant tikkend/ploppend geluid komen. Op dezelfde maat lichten de signaal ledjes op het front van de versterker op.

Nu ben ik zelf geen techneut en kom ik niet verder met de versterker. Voor zover ik kan zien zijn de blauwe elco's niet lek of staan ze bol.
Is er iemand die ervaring heeft met het probleem zoals ik deze omschrijf en wellicht tips voor me heeft?

Alvast bedankt!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
6-9-2016 20:53
Klinkt alsof de versterker in de beveiliging schiet. Versterker start op, detecteert (bijvoorbeeld) DC op de uitgang en schakelt weer af. DC weg, dus start weer op. Dit herhaalt zich (met 1Hz of zo). Wellicht toch nog ergens een tor defect OF een kapotte elco. Haal het herstelde kanaal eens los van de voeding en kijk of de versterker dan wel opstart.

Alle torren correct vervangen? (foutje is zo gemaakt). Idem bij de drivers? Pre-drivers nagelopen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DavidkamphuisStandaard Lid
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
6-2-2017 22:26
Na een drukke periode heb ik weer tijd om met de versterker bezig te zijn. Wil 'm toch graag aan de praat krijgen! Daarbij heb ik wel hulp nodig omdat mijn elektronische kennis, zoals eerder gezegd, voor deze operatie niet ver genoeg rijkt.

In de volgende link heb ik een foto geupload van het binnenwerk van de versterker. Ik wil het gerepareerde kanaal afkoppelen om te zien of de versterker dan wel op start. Ik krijg, door de grote wirwar van kabels, echter niet uitgevogeld welke draden ik daarvoor moet hebben.

Wie kan mij daarover informeren?

De foto: myalbum.com/album/3TQVCRDnwGZn

Terug naar forum Reageer (zonder quote)