Forum > Licht

Daslight DVC128M

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
GLMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-6-2012
Laatste: 6-2-2017
Berichten: 5
2-9-2012 13:56
Beste mensen,

Onlangs kocht ik mij de daslight DVC128M om moving heads, eurolite KLS800 ledpars, dimpack, antari z301 en lasers te sturen via pc.

Echter ben ik beginnen op het vlak van DMX en ik hielp mezelf reeds met een scanmaster maar om mee up to date te zijn en nog uit te breiden heb ik deze daslight aangeschaft.

Na vele filmpjes en uitleg te hebben bekenen op het net heb ik ondertussen al het een en andezr kunnen vinden en heb ik dus eveneens al wat beweging verkregen op mijn scherm ;-)

helaas meer krijg ik niet voor mekaar; handleiding in het engels (waar ik niet echt goed in ben) en verder op het net enkel basis onderwerpen te vinden.

Zo heb ik b.v. het grote probleem dat ik enkele lasers die ik gebruik en de KLS800 van eurolite niet kan terug vinden in de map waar ik mijn toestellen moet toewijzen.
Ik heb begrepen dat je deze probleemloos kan toevoegen, helaas kan ik nergens vinden hoe ik dit moet doen.

Kan ik v.b. een show samenstellen en deze op muziek laten lopen (drive in show met discobar en dus geen tijd om de lichten ook nog te bedienen)

zijn hier mensen die mij hierbij kunnen helpen aub ?

Ik zal jullie heel dankbaar zijn :-)

groetjes Gunther
Nijst001Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2011
Laatste: 29-1-2016
Berichten: 19
2-9-2012 15:00
Hallo,

www.daslight.com/en/tuto.htm
Hier vind je video tutorials.
Als je je muis over de balk houd waar menu staat, komt hier een menu tevoorschijn.
Klik hier op Scan Library, en dan op creating a new fixture. Nu krijg je een filmpje te zien hoe je een eigen fixture kan maken
Succes!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
15-11-2012 22:26
Daslight contacteren met de DMX charts van je toestellen, normaal kunnen ze je dan wel fixture profiles aanmaken.
Alleszins, bij Avolites/MA Lighting/Chamsys/Cuelux doen ze dat toch :)

Daslight is nu wel verre van een toonbeeld van gebruiksvriendelijkheid, CueLux met een MIDI controller is véél gebruiksvriendelijker. Kost natuurlijk ook wel meer, maar dat is zoals altijd in verhouding met mekaar.
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 103
16-11-2012 20:41
voor dmx laser hoef je geen fixture aan te maken (daslight is niet gebouwd op lasers)
Je kunt net zo goed enkele losse kannalen inladen.
svenlichtshowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2016
Laatste: 25-11-2016
Berichten: 1
24-11-2016 21:44
Beste mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik zit een beetje rond te speuren naar dmx software voor 2 60w led movingheadjes en led barren. Mijn oog viel op een tweedehands daslight dvc2 (512) kastje. Maar kan ik deze upgrade naar de dvc3 software. Ik weet dat de dvc4 ook al uit is maar dat is net wat te duur en wil het graag binnen budget houden en er veel mee aan kunnen sturen. Het liefst wil ik dan gratis update maar kan dat eigenlijk wel en waar en hoe doe ik dit?

Nu had ik nog een vraagje. Zou ik ook evt. met een midi controller kunnen werken met de dvc3 software als dat uberhaupt wel kan. Mijn oog viel op de akai apc mini. Een super compact ding en veel knoppen en schuifjes voor dat geld. Werkt dat wel?

Ik hoop dat ik snel iet te horen krijg want wil hem binnenkort al een dvc2 met 512 kanalen halen voor een klus.

gr. Sven

Terug naar forum Reageer (zonder quote)