Meten met Smaart v7.
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 3-4-2015 15:36 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 3-4-2015 19:39 Hallo Dré,Bedankt voor je respons. Dré schreef: Webbie schreef: Tja Dré, dus NIET gelijk, verre van dat dus, zoals je hieronder kan zien.PS: de zgn 0cm metingen worden meestal gedaan op de conus (1/3 conus vanaf stofkap) en niet op de stofkap zelf. Het "verkeerd" meten zal niet de laatste keer zijn ben ik bang, vandaag zelfs nog met mijn stomme kop. Gewoon door niet na te denken heb ik in Smaart de "meetmcirofoon + correctiebestand" config gebruikt voor het meten van elektronica. In dit geval betrof het de StarTech USB Sound Card. Niet echt wereld-schokkend, maar toch heeft dit invloed op je metingen.Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 3-4-2015 19:16 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 4-4-2015 11:41 Hallo,Zijn we weer :-) Hieronder de metingen die ik heb gedaan na het commentaar wat ik kreeg van een van mijn "blauwe vrienden". De SA8525 Ribbon Compact Driver metingen die ik een paar dagen geleden heb gedaan klopte niet volgens hem, ik moest wat verkeerd hebben gedaan. De ribbon moet makkelijk 30 kHz kunnen halen, volgens Brüel & Kjær zelfs tot over de 90 kHz die SA ribbon drivers (SA8535) gebruikt om hun meetapparatuur te testen. Ik zal de laatste zijn die zegt dat de metingen wel goed zijn, gewoon simpelweg omdat ik nog steeds een beginneling ben. Dus maar weer opnieuw gaan meten, onderstaand de punten die ik heb gecheckt en gevonden:
Ben namelijk zeer benieuwt of er meer mensen zijn die de zelfde afwijking hebben geconstateerd, of dat ik een Maandag-ochtend exemplaar heb, of toch weer iets verkeerd heb gedaan :-) . Natuurlijk weer kijkvoer:Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Timo BeckmanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2009 Laatste: 1-1-2023 Berichten: 187 | 4-4-2015 10:42 |
Zodra ik eens een keer tijd heb (zal dus nog wel even duren ) maar eens een keer met een DPA4007 aan de gang. Die heeft een frequentie respons van 20Hz tot 40kHz volgens de specs......Wat betekent dat met een sample rate van 96K je i.i.g. tot 48kHz data zou moeten kunnen zien. En een x even kijken naar wat jou mic's doen in een transfer meting met de Isemcon EMX7150/DPA4007 en wie weet de nieuwe mic die er aan komt voor ipad gebruik (als het goed is komt die rond PLS/Frankfurt beschikbaar). | |
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland). |