Blue microfoons: keuze tussen bluebird of baby bottle
(0 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
ManymoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-11-2014 Laatste: 13-4-2016 Berichten: 26 | 27-1-2015 17:13 |
Zijn er hier mensen bekend met het microfoon merk Blue? Deze microfoons vielen mij op door hun geweldige looks (en namen), uit nieuwsgierigheid ben ik toen eens beter gaan kijken naar dit merk. Het zijn allemaal handgemaakte microfoons, en voornamelijk condensator microfoons. Ze blijken vooral bekend te staan met een gigantische microfoon 'the bottle', ergens rond de €4000,- prijsklasse. Gelukkig, voor mijn budget, hebben ze o.a. ook instap modellen uitgebracht: the Spark, Bluebird en Baby bottle. Ik ben verschillende met blue microfoons gemaakte opnames gaan beluisteren, wat me heel erg opvalt is dat elk van hun microfoons een totaal eigen sound heeft, maar allemaal van goede kwaliteit zijn (vooral de blueberry vond ik erg mooi maar ligt boven mijn budget). Omdat ik opzoek ben naar een condensator microfoon voor opnames ben ik de drie instap modellen gaan bekijken(op internet dan). De spark is niet helemaal mijn ding qua geluid, ik twijfel eigenlijk nog tussen de bluebird en baby bottle. Uit andere bronnen op internet heb ik vernomen dat de bluebird vooral heel universeel is en zowat altijd wel een goed geluid kan leveren en de baby bottle toch wel meer een bepaalde donkere sound heeft. Ik neig op dit moment meer naar de baby bottle, omdat deze sound me wel aanstaat en wanneer het voor een bepaalde toepassing niet goed matcht ik altijd nog kan EQ'en. Is er iemand die ervaring heeft met deze microfoons of blue in het algemeen en mij van advies/aanbevelingen/informatie kan voorzien? | |