Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 289 van 289)Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 18-1-2015 09:57 |
jadjong schreef: Nu kan ik een bedrijfpand aanschaffen maar zolang ik daar geen reden voor heb kan ik het geld beter in m'n zak houden.Toen ik het kocht (2008) was er namelijk een tekort aan bedrijfsruimtes en steeg vastgoed nog in waarde, nu staan er in het blok van 18 units waarin ik zit een stuk of 3 a 4 units te huur / te koop en is het pand volgens de WOZ waarde € 25.000 minder waard Maar goed, zolang je niet hoeft te verkopen is de waarde natuurlijk niet zo belangrijk, met een beetje geluk stijgt die vanzelf wel weer. bij hun eerste blauwe brief zo goed als failliet zijn verklaard. Dat is ook logisch... toen ik mijn eerste blauwe brief voor de inkomstenbelasting kreeg was dat een rekening van meer dan 7000 euro. Dat was op zich geen probleem, maar een week later kreeg ik ook de voorlopige aanslag voor het lopende jaar voor hetzelfde bedrag en een paar weken daarna de voorlopige aanslag voor het jaar erop. Dat was dus meer dan 20.000 euro, of ik dat even wilde betalen.... Nou vooruit, die voor het jaar erop mocht dan in termijnen, maar die 14.000 van vorig jaar en het huidige jaar mocht ik wel even binnen een paar weken betalen... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 18-1-2015 12:01 |
En daar had je dus als ondernemer ook rekening mee moeten houden! Een goede boekhouder/ accountant zal jou dat direct op het hart drukken, belasting betalen is niet erg...dan gaat het je goed! Maar zorg ervoor dat je het in balans houdt! Hij/zij kan daar heel mooi mee helpen. Voor mij is dit nu de eerste keer dat de belastingdienst mij een aanslag voor het lopende jaar alvast in rekening brengen! Ik besta dit jaar 10 jaar voor de belastingdienst als zijnde ondernemer, ik heb dat nog nooit gehoeven, maar zoals ik al zei.. ik betaal elk kwartaal standaard al een bijdrage inkomsten belasting, zodat de som aan het einde niet zogroot is! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 18-1-2015 12:39 |
Dat kon ik destijds ook betalen maar er zijn dus ook zat ondernemers die dat niet kunnen. Stel dat een ondernemer zo'n aanslag eind 2009 krijgt; 2008 was een prima jaar voor hem, met een flinke omzet. In 2009 kwam de crisis en dropte zijn omzet flink, maar de belastingdienst gaat in de voorlopige aanslag wel uit van die top omzet in 2008. Ook voor 2010. Dat moet je dan maar even ophoesten, en pas als de jaarcijfers over 2009 bekend zijn krijg je dat weer terug... dat kan niet iedereen betalen. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 18-1-2015 14:26 |
Watt-Xtra schreef: Voor mij is dit nu de eerste keer dat de belastingdienst mij een aanslag voor het lopende jaar alvast in rekening brengen!Ik besta dit jaar 10 jaar voor de belastingdienst als zijnde ondernemer, ik heb dat nog nooit gehoeven, maar zoals ik al zei.. ik betaal elk kwartaal standaard al een bijdrage inkomsten belasting, zodat de som aan het einde niet zogroot is! | |