Forum > Licht

Toneellampen en RGB parren op een lichttafel

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KikoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2014
Laatste: 30-7-2014
Berichten: 3
23-7-2014 12:12
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de hele licht scene en ik wil graag met mijn kleine amateur toneel vereniging een aantal lampen en een lichttafel aanschaffen. wij zaten er aan te denk het volgende te kopen
- 3 rgb parren (showtec led-par eco 56)
- 3 toneel lampen (Showtec stage-beam MKII 300/500W)
- 1 lichttafel (showtec showmaster 48)
- 2 statieven voor de lampen
- een dimmer pack om de toneellampen om te zetten naar DMX (Showtec RP-405 Switch pack DMX)

Zou de volgende opstelling dan kunnen?

-Toneellampen worden aaggesloten op dimmer/switch pack
-DMX out van switch pack gaat naar dmx in van de eerste RGB par
- rest van de rgb parren worden aan elkaar verbonden
- DMX out van de laatste rgb par gaat naar de lichttafel.

- Zouden we op deze manier de verschillende kanalen van de lichten kunnen bedienen via de lichttafel?
- We willen graag ruimte houden voor uitbreiding daarom de showtect showmaster 48 denken jullie dat dit een goede keuze is? (aangezien wij graag een relatief eenvoudige lichttafel willen hebben)
- kunnen de lampen zo op elkaar aangesloten worden of heb ik daar nog andere hardware voor nodig?

Alvast bedankt en vriendelijk groet,

Kiko
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
23-7-2014 12:24
Ik weet niet hoe groot je podium is, maar voor een gemiddeld gemeenschapshuis heb je toch al snel een stuk of 6 500 watt spots nodig...
Verder is de RGB leuk voor aankleding, maar voor theatergebruik kom je vaak even goed of zelfs nog beter weg met wat "ouderwetste" parren en kleurfilters voor kleureffecten.