Forum > PC related Forum

Andere DJ software aanschaffen.

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
22-6-2013 04:06
Na bijna 10 jaar tevreden gebruiker te zijn van PCDJ red, ben ik op zoek naar iets anders.
Probleem met PCDJ red is dat deze nogal erg kieskeurig is kwa bestandsformaten, en dat het aanpassen van de recordcase steeds veel tijd in beslagneemt; even één mp3tje toevoegen kost al snel 10 minuten.
Ik vind hier bij new-line de traktor audio 2 geluidskaart met Traktor LE voor een vrij aantrekkelijke prijs. Is dit wat, of valt er met die LE niet veel aan te vangen?
Zijn er andere alternatieven die ik zeker eens moet bekijken? (VirtualDj blijkt ook top te zijn!)
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
22-6-2013 08:35
in elk geval krijg je bij de Audio 2 gewoon Traktor pro 2.6 bijgeleverd. Als dat in jouw verpakking niet zo is (oude verpakking waar nog LE in zit), kun je alnog gratis updaten.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-6-2013 09:09
Waar wil je het voor gebruiken? Ik gebruik zelf al jaren Virtual Dj en ben daar zeer tevreden over, maar ik ben een drive-in dj en dan zijn zaken als automatische playlists wel erg handig. Maar Traktor schijnt meer effecten en andere creatieve dingen te bieden (al kun je op de site van Virtual Dj ook een flink aantal effecten, skins en andere zaken downloaden).

Daarnaast is Virtual Dj een stuk duurder in aanschaf, maar koop je wel een levenslange licentie. Je kunt de software dus altijd gratis updaten naar de nieuwste versie. Bij Traktor moet je de software weer opnieuw aanschaffen als je een nieuwe versie wilt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
22-6-2013 10:10
Ik gebruik traktor Pro en de update is gratis, dus ook levenslang wink ;) en ook in traktor heb je een automatische afspeellijst maar het is wel even zoeken hoe het werkt want je kan enkel vanuit de map track collection de nummers automatisch laten afspelen en die moet je dus bij elk feest weer vullen met de nummers die je wil laten afspelen want alles wat je op een avond speelt komt ook in die map te staan, dus elke week even de track collection ledigen en weer de nummers toevoegen die je op een feest automatisch wil laten spelen, maar dit is op 2 minuten gedaan, alle nummers selecteren en met rechtermuis in één klik alles verwijderen uit de map en dan ga ik naar mijn map achtergrond, alles selecteren en met één klik alles naar de map track collection importeren.
Maar wat ik wel mis bij traktor pro is een wachtlijst, als je tijdens het zoeken nummers ziet waarvan je denkt die ga ik vandaag nog spelen dan kan je met andere software (BPM Studio, Serato...) die nummers naar een apart venster slepen waar ze blijven staan tot je ze nodig hebt en met traktor gaat dat niet.

Traktor is dan ook veel uitgebreider en dus ook wat moeilijker in gebruik dan serato omdat traktor veel instellingen heeft wat serato niet heeft, als ik mijn cdj 2000 niet had dan was ik al overgestapt naar serato want blijkbaar werkt serato niet met de cdj 2000.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-6-2013 10:16
Updates zijn wel gratis, maar als Traktor 3 moet je volgens mij weer een nieuwe licentie aanschaffen. Ik ben begonnen met Virtual Dj 5 en ben nu bij Virtual Dj 7, en ook Virtual Dj 8 kan ik gratis downloaden als die uitkomt.

PS Virtual dj heeft wel zo'n wachtlijst.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
22-6-2013 10:28
Ah op die fiets, wil je een andere versie van traktor dan moet je die inderdaad terug aankopen maar waarom zou je een andere versie willen? zoals ik al zei hebben veel andere dj software die wachtlijst wel, ik denk dat enkel traktor dit niet heeft en dat is een groot nadeel van traktor toch voor mij persoonlijk want die wachtlijst is een handig ding.
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
22-6-2013 17:05
Voordeel van die traktor audio 2 is dat je in het pakket èn een externe geluidskaart hebt èn de dj software.
Nadeel blijkt wel weer te zijn dat de traktor pro 2 die blijkbaar bij de recentste paketten geleverd wordt niet draait onder XP, dit had ik liever anders gezien. De traktor LE draait blijkbaar wel op XP (maar wordt blijkbaar niet meer geleverd, en zal ook wel zijn beperkingen gehad hebben).

Virtual DJ Pro zit kwa prijs beduidend hoger, rond de 250€
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-6-2013 18:20

Jake schreef:

Ah op die fiets, wil je een andere versie van traktor dan moet je die inderdaad terug aankopen maar waarom zou je een andere versie willen?
Omdat software over het algemeen steeds verbeterd wordt en wordt uitgebreid met nieuwe functies. Dus om dezelfde reden dat je elke paar jaar nieuwe CDJ's mag kopen wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DENNISWAGNERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2004
Laatste: 29-11-2020
Berichten: 22
22-6-2013 19:31
Als wachtrij kan je in Traktor toch gewoon je map preparation playlist gebruiken.
See the Light - Feel the Beat
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
22-6-2013 21:43
De map preparation zal ik wel eens testen wink ;)
Maar bij andere software hoef je niet telkens een map te openen, het scherm bevat 2 vensters, het ene venster is je wachtrij en het andere laat de nummers uit een gekozen map zien en dat is een stuk gemakkelijker werken.

@Yourlive, nieuwe toevoegingen aan traktor heb je met de gratis update, ik werk met traktor pro en daarvan komt er nooit geen nieuwe versie uit daarvoor zijn er updates? Er zijn wel verschillende versies van traktor zoals traktor pro, traktor scratch het is maar waar wat je nodig hebt en waar je het liefst mee werkt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)