Movinghead programmeren
(2 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
MickeyMickStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-8-2010 Laatste: 26-2-2016 Berichten: 180 | 7-6-2013 13:19 |
Hallo allemaal, Ik werk nu met twee showtec phantom 50 leds icm Sweetlight. Dit gaat verder redelijk maar ik heb toch een aantal vragen. Is 360 graden dmx programmeren minder accuraat dan 180 graden? (kan ook een algemene vraag zijn) Wat doet Fine tilt en pan precies? Waarom lijken de heads snel te reageren tijdens het programmeren maar tijdens t afspelen lijken ze gewoon rustig naar de aangegeven plek te gaan. Ik wil graag een stralen programmeren schrijven met blackout while moving, zodat je alleen de straal even ziet en dan niet meer. Welke progammas worden er over het algemeen geschreven met heads? | |
Dubbelop, alsof ik een quote citeer! | |
DynaSpanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2013 Laatste: 3-7-2014 Berichten: 15 | 7-6-2013 15:23 |
MickeyMick schreef: Hallo allemaal,Ik werk nu met twee showtec phantom 50 leds icm Sweetlight. Dit gaat verder redelijk maar ik heb toch een aantal vragen. Is 360 graden dmx programmeren minder accuraat dan 180 graden? (kan ook een algemene vraag zijn) Wat doet Fine tilt en pan precies? Waarom lijken de heads snel te reageren tijdens het programmeren maar tijdens t afspelen lijken ze gewoon rustig naar de aangegeven plek te gaan. Ik wil graag een stralen programmeren schrijven met blackout while moving, zodat je alleen de straal even ziet en dan niet meer. Welke progammas worden er over het algemeen geschreven met heads? 360 graden DMX is iets minder nauwkeurig (je moet immers 255 waardes verdelen over 360 graden ipv 180) maar daarvoor heb je fine tilt en pan. Dit zijn hele kleine bewegingen. Tijdens het programmeren komt omdat je een waarde opgeeft, en hij meteen naar die waarde gaat. Tijdens het afspelen heb je waarschijnlijk een fadetime ingesteld/aanstaan waardoor hij er rustig over doet. Stralen uit tijdens het beweging zou ik gewoon een aparte chase voor maken. Groet, Milan | |
Ik maak websites, PM me! | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 21-6-2013 08:35 |
MickeyMick schreef: Is 360 graden dmx programmeren minder accuraat dan 180 graden? (kan ook een algemene vraag zijn)Ieder dmx kanaal heeft 255 stapjes, dus een pan kanaal moet ipv 255/180 = 1,41 stapje per graad. Nu naar 0.7 stapje per graad. in de 540 graden mode heeft hij dus 0,47 stapje per graad. Dus ja hij is in deze theorie minder accuraat. Hij heeft echter in de 13 kanaals mode op kanaal 3 en 4 de Pan fine en Tilt fine. Hoe werkt dit? Door middel van je pan en tilt zet je de positie neer, daar waar je hem ongeveer wilt hebben. Vervolgens kun je deze perfectioneren door kanaal 3 en 4 te gebruiken. deze gaan namelijk kijken waar kanaal 1 en 2 zijn. en kunnen hier maximaal +10 graden en -10 graden van af draaien. Dus hebben een bereik van 20 graden, verdeelt over 255 stapjes. (dat is dus 12,75 stapje om 1 graad te verplaatsen!) MickeyMick schreef: Waarom lijken de heads snel te reageren tijdens het programmeren maar tijdens t afspelen lijken ze gewoon rustig naar de aangegeven plek te gaan. Ik wil graag een stralen programmeren schrijven met blackout while moving, zodat je alleen de straal even ziet en dan niet meer.Als je Channel 12 een waarde geeft tussen de 8-27(stapjes, niet procent!) zal er een blackout tijdens je beweging te zien zijn. Als je dit kanaal weer op 0-8 zet zal de lamp weer "normaal" functioneren MickeyMick schreef: Welke progammas worden er over het algemeen geschreven met heads?Circle - gewoon een rondje om de positie van de head die jij hebt aangegeven. (dit lijkt niet altijd op een cirkel) Tilt - een beweging over alleen de tilt as Pan - een beweging over allene de pan as Deze 3 zul je eigenlijk altijd wel terug zien op iedere lichttafel, uitzonderingen etc uiteraard daar gelaten. Als je de laatste 2 naast elkaar onder ene fader hebt kun je live je eigen bewegingen maken door het bereik van pan of tilt te vergorten. Op die manier kun je makkelijk dynamiek in je show krijgen! | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen |