Forum > Geluid

Arm SynQ XTRM-1

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
19-5-2013 03:45
Persoonlijk vind ik de draaitafel leuk, maar niet voor scratchen, daar is het te iel voor gebouwd en nu na 6 maanden krijg je de speling niet meer weg en synq is geen bekend merk, dus er zijn ook geen bedrijven welke duurdere/betere vervangingen maakt ,jammer maar dan gaan ze de deur maar weer uit.
Gr. Riich
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-5-2013 11:05
Als je "de speling niet meer weg krijgt" dan is óf de speling niet op de correcte manier verwijderd (waarbij bijvoorbeeld de lockringen van de lagerpennen niet vastgezet zijn) óf de techniek waar het gaat om het gebruik van de draaitafel laat enigszins te wensen over.

Sowieso kun je beter zelf niet gaan lopen draaien aan de lagerpennen. Daar is toch enig "gevoel" voor nodig; iets dat opgebouwd wordt door het herhaaldelijk te doen (en daarbij ook zeker in het begin af en toe een setje armlagers naar z'n grootje te helpen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
25-6-2013 13:05
Nog even een zeer late reactie opDre, de speling gaat er nog wel uit en het draait nog wel soepel, maar ik had toch liever een vestax arm .... Net als de stanton welke ik hen heb de st.150 daar trilt /ratelt de motor weer van en opengeschroefd straalt het weinig kwaliteit uit . Het blijven toch japanse snelbouwbakken , waar ik uit elektronisch opzicht niet echt vrolijk van wordt(op dat punt kan ik iig over meepraten) en alles zit in elkaar met dezelfde goedkope schroefjes.... sensor schijf van de motor is niet vlak en te dun .... Het zou gewoon prettig zijn als er wat meer keus kwam bi de oems in armkeuze e.d. en datasheets zou prettig zijn...

Maar wat de toonarm bij deze jongen betreft op de synq, met de banana moet het makkelijk gaan, daar hou je zowel links als rechts nog veel draairuimte over, dus als het bij die niet lukt heb je denk ik toch een andere/intern verzwaarde arm oid te pakken...
stanton 520v3opstantheadshell gaan ook prima(als een setje te koop voor weinig).
En je tafel staat wel waterpas? Ja, je weet het nooit....
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-6-2013 13:42

richje35 schreef:

Nog even een zeer late reactie opDre, de speling gaat er nog wel uit en het draait nog wel soepel, maar ik had toch liever een vestax arm ....
"De Vestax arm" bestaat niet. Vestax heeft ASTS armen (verkort) en S-armen. Wel hebben vrijwel alle Vestax armen een slecht lagerontwerp (simpel enkelvoudig lager voor de horizontale bewegingen). Vergeleken met de arm van de Super OEM (ook leverbaar in verkortte versie en normale versie) is "de Vestax arm" inferieur.
Net als de stanton welke ik hen heb de st.150 daar trilt /ratelt de motor weer van
Alleen hoorbaar op de 78 toeren stand (tenzij er iets stuk is). Daarnaast is de wow&flutter van de Super OEM een factor 10-100 lager dan die van bijvoorbeeld een Vestax PDX-2000. Dit komt omdat het plateau van de super OEM een behoorlijke massa heeft terwijl de Vestax draaitafels het moeten doen met een metalen frisbie.
en opengeschroefd straalt het weinig kwaliteit uit.
Vergeleken met uhm, een PDX-2000 bijvoorbeeld straalt het binnenwerk van de ST-150 brute kracht en degelijkheid uit. Alleen in de SL-12X0 moet de Super OEM z'n meerdere erkennen op sommige fronten (met name waar het gaat om demping van het binnenwerk en zeker niet waar het gaat om de toegepaste elektronica). M'ja, de SL wordt niet meer gemaakt.
Het blijven toch japanse snelbouwbakken ,
Als je met Japan bedoelt "China" dan heb je helemaal gelijk.
waar ik uit elektronisch opzicht niet echt vrolijk van wordt(op dat punt kan ik iig over meepraten)
Nu maak je me (als mede elektronicus) erg nieuwsgierig. Ik heb namelijk niets gevonden in de super OEM's dat ik ervaar als storend of inferieur. Van de meer dan 1000 stuks die ik verkocht heb (alle merken bij elkaar) heb ik 2 draaitafels teruggezien met een elektronisch probleem. Bij in ieder geval 1 van de 2 bleek overduidelijk de motor gebruikt te zijn zonder dat het plateau gemonteerd was (tja)...
en alles zit in elkaar met dezelfde goedkope schroefjes....
Zitten ze los of doen ze hun werk?
sensor schijf van de motor is niet vlak en te dun ....
Het doel van de schijf is vrij simpel. De dikte van de schijf staat dat doel totaal niet in de weg. Sterker nog: Van de 1000+ Super OEM bakken die ik verkocht heb, heb ik nog nooit één teruggezien met een probleem in de detectorschijf. Zelfs het feit dat hij een beetje krom is (iets dat ik bij een uhm, PDX-2000 ook altijd zie), is niet boeiend zolang de functie maar vervuld kan worden en de schijf nergens aansleept.
Het zou gewoon prettig zijn als er wat meer keus kwam bi de oems in armkeuze e.d. en datasheets zou prettig zijn...
Dat is één manier om te denken. De andere manier om te denken is... Als er nou geen Super OEM geweest was... Welke draaitafel had je NU als DJ dan moeten kopen? Ik ben al lang blij dat de Super OEM bak voorlopig nog gemaakt wordt (want anders werd de keuze wel héél erg karig en wellicht zelfs inferieur).
En je tafel staat wel waterpas? Ja, je weet het nooit....
Leuk proefje: Til de draaitafel tijdens het spelen eens op aan één kant (net zo lang tot de naald overspringt) en verbaas je over de hoek (30-45 graden moet minstens te halen zijn). Of je nu links, rechts, voor of achter dit proefje doet maakt weinig uit.

Waarom kun je de draaitafel zo scheef zetten voordat de naald overspringt? Omdat de arm volledig gebalanceerd is op een paar gram na (de naalddruk). Dus waterpas zetten is prettig maar een beetje uit het lood is nooit de oorzaak van grote problemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)