Forum > Geluid

advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set

(118 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
8-4-2013 11:03
Nexo zeker leuk spul... maar of het ook haalbaar is.

Ik schat alleen een "klein" beetje meer bijleggen ten opzichte van TT rcf of dvx db technologies. laugh :D
zn nx amp kost geloof ik al bruto 8000 euro ofzo!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
UltrasoundStandaard Lid
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
8-4-2013 11:30

dj_stefan schreef:

De tt25a toppen zijn dus minder geschikt in combinatie met de tts18a maar waar zou deze het wel goed op doen? bijvoorbeeld op een tts26a? dit lijkt me helemaal een knal set met de tt25a toppen alleen ligt dat een beetje boven mijn budget ben ik bang voor.
Als ik deze 2e hands zou kunnen vinden lijkt me dat wel een super set en durf ik er zeker 400 man mee aan als ik de specs bekijk.
TT25A is aan de zware kant voor een enkele TTS18A. Als je deze set-up gebruikt moet je de top flink terugschroeven. Wij gebruiken vaak 2x TTS18A per kant. Mocht je kiezen voor de TTS18A zou ik de TT22A top nemen.
Nieuwe website online!
Dj_stefanStandaard Lid
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
8-4-2013 12:34
Ben zelf ook een beetje bang dat de rcf tts26a met de tt25a behoorlijk boven mijn budget komt net als de nexo set. in iedergeval als ik mijn huidige set wil vervangen voor een compleet nieuwe.
daarom ben ik al een beetje aan het kijken of ik één van deze 2 sets 2e hands kan vinden.
de db set met de dva s1518 en de dvx d12 hp of een rcf tt 22a met de enkele tts 18 sub zou ik na verkoop van mijn rx set wel op kunnen brengen om nieuw te kopen.
Echter is uit de nexo set denk ik toch wel veel meer uit te halen als deze 2 sets. ik ben daarom ook al wel aan het kijken of ik tweedehands zo'n set tegen kom.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
8-4-2013 12:39

knorrepot schreef:

Een ps15 r2 set is echt wel een set die je rx set vervangt, zeker in geluidskwaliteit! Let wel, wil je een ps15 echt aan het werk zetten met een nx amp, is 1 rs15 een beetje karig.. Dan zou ik eerder op een rs18 overstappen. Dit maakt echt wel een verschil!

Daarnaast wel relatief grote kast.. Voor de ps8 en ps10 zijn resp de ls400 en ls600, nexo komt in Frankfurt met de ls18 een enkel 18 bandpass sub voor o.a. Onder een ps15 en geo s12. Deze zo ik even afwachten, dan heb je ook zeker een behoorlijk compacte set.
ik heb eerder gelezen dat ik bij zo'n set met bijvoorbeeld een rs15 juist 2 toppen zou moeten plaatsen per kant boven op 1 sub. Ik heb hier zelf geen idee over omdat ik de set nog nooit heb beluisterd.
Maar de rs15 is volgens mij toch een dubbele 15" kast? en zou de nieuwe enkele 18 kast die er aan komt een verbetering zijn ten opzichte van een dubbel 15 kastje? Die rs 18 kast lijkt me ook wel leuk aleens is nog weer duurder denk ik en in gewicht en groote ook zeker een stuk zwaarder en grooter.
Dj_stefanStandaard Lid
12-4-2013 13:36
kan iemand nog iets aanvullen of vertellen over één van de bovengenoemde sets?
KnorrepotStandaard Lid
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
12-4-2013 16:10

dj_stefan schreef:

kan iemand nog iets aanvullen of vertellen over één van de bovengenoemde sets?
Een RS18 laat z'n broertje de 15" toch echt wel achter zich, en niet een klein beetje wink ;)

Betreft de verhouding.. 'T is maar net waar je het voor wil gebruiken.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
14-4-2013 11:09
jij bedoeld dan denk ik de dubbel 18 neem ik aan? maar ik bedoel of de enkel 18 die er aan komt veel zou verschillen met de rs15 wat een dubbel 15 kastje is. ik geloof juist dat de dubbel 15 iets harder zal gaan en meer druk kan leveren. maar dat kan ik natuurlijk fout hebben omdat ik ze nog nooit beluisterd heb.
ik wil ze gebruiken voor drive in werk zoals bruiloften verjaardagen en kleine evenementen. ik draai dan ook diverse muziek soorten. bij de verjaardagen en bruiloften hoef ik vaak ook niet het uiterste uit mijn set te halen maar ik heb af en toe wat feestjes waar vooral jongere mensen komen en dan gaat het volume wel eens wat meer omhoog en draai ik de bas ook wat hoger vooral als ik dan iets van bijvoorbeeld top 40, hardstyle of happyhardcore moet draaien. het is dan wel moi als het hard gaat met een lekkere bas en dat alles ook nog goed blijft klinken zodat het geluid niet echt vervelend word voor de feestgangers.
maar ik hoef dus bijvoorbeeld op een rs 15 niet twee toppen te plaatsen?
DjREsoundStandaard Lid
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
15-4-2013 15:50

Ultrasound schreef:

TT25A is aan de zware kant voor een enkele TTS18A. Als je deze set-up gebruikt moet je de top flink terugschroeven. Wij gebruiken vaak 2x TTS18A per kant. Mocht je kiezen voor de TTS18A zou ik de TT22A top nemen.
x2, helemaal zoals het is. happy :)
DjREsound
Dj_stefanStandaard Lid
16-4-2013 21:00
ik dnekdenk dat mijn keuze ook uitgaat naar een nieuwe db technologies dva s1518 met dvx d12 hp of rcf tts18a met tt22a top. verder wil ik nog wel kijken naar een 2e hands nexo set omdat deze nieuw te duur gaat worden. Ga dan denk ik voor een nexo nx4x4 amp met een rs15 sub en ps15r2 top. de tts26a met een tt25a van rcf heb ik ook wel aangedacht maar deze word nieuw ook te duur en 2e hands kom je die nog niet tegen.
Nu nog even kijken of ik alle bovengenoemde setjes nog even kan gaan beluisteren en dan moet ik mijn eigen set nog een beetje goed zien kwijt te raken.
Ik laat nog wel even weten als ik iets beluisterd heb wat mijn mening er dan over is. En mocht ik iets aanschaffen laat ik het ook zeker even weten.
Dj_stefanStandaard Lid
24-4-2013 22:01
Heb van het weekend de nexo ps15r2 toppen beluisterd. deze waren aangestuurd door een crown versterker met een processor van nexo er tussen. Ik moet zeggen dat het zeker niet slecht klonk en erg hard kan.
Onder de toppen stonden twee delta max dubbel 18 kastjes van ev. deze zijn al wat ouder en vrij groot maar deze combinatie klonk zeker niet slecht.
de toppen zijn mooi compact alleen de subs die er onder stonden zijn wat aan de grootte kant. iemand enig idee wat te vergelijken is met de delta max subs maar wat toch een stuk compacter is?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)