American Audio Pocket Record
(4 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 7-4-2013 19:49 |
Hallo, Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het kijken naar een betaalbare draagbare media speler met een goede tot zeer goede geluidskwaliteit, die minimaal wav of flac af kan spelen. Tijdens het browsen door de webshop van New-Line kwam ik de American Audio Pocket Record tegen. Ding kost nog geen 70,- euro. Nu mijn vraag heeft iemand ooit de deze speler in zijn hand gehad en met name de hoofdtelefoon uitgang gebruikt? En wat is de kwaliteit van het geluid? Het record-gedeelte van dit apparaat is voor mij niet interessant, alleen dus het afspeelgedeelte. Als hoofdtelefoon gebruik ik de Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm op mijn Avid (M-audio) Fast Track C600 externe geluidskaart, die ik dus ook wil gaan gebruiken op de draagbare media speler. Gaat niet hard (door de 80 ohms hoofdtelefoon keuze), maar voor mij hard genoeg en de geluidskwaliteit is prima. Voor de geïnteresseerde de manual van de American Audio Pocket Record. Ik hoor graag van jullie. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2080 | 8-4-2013 10:31 |
Tja vroeger stonden de Rio spelertjes bekend om de goede geluidskwaliteit, maar die zijn al een tijdje uit de markt... De Sandisk sansa clip+ zou goed moeten zijn en ondersteunt mooie alternatieve firmware (rockbox), bovendien nog goedkoper dan het apparaatje dat je noemt. Met rockbox kun je bovendien ongeveer alles afspelen wat je wilt (lossy en lossless)... | |
Niet goed, wel hard! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-4-2013 11:00 |
Het is een beetje zonde om de Pocket Record alleen te gebruiken voor het afspelen (het is immers in eerste instantie een recorder met enige playback mogelijkheden). Kans dat playback gedeelte een ondergeschoven kindje is, is vrij hoog (en zou nog terecht zijn ook in het geval van een recorder). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 8-4-2013 16:03 |
Heren, Bedankt voor jullie respons. @Joep: inderdaad is de Sansa Clip+ zeker een overweging waard, zeker gezien de prijs wat je er voor krijgt (en er meer mee kan als bijvoorbeeld de 5 x duurdere iPod). Dit zeer goed onderbouwd review (en metingen) is zeker ook het lezen waard. Dré schreef: ... Kans dat playback gedeelte een ondergeschoven kindje is, is vrij hoog (en zou nog terecht zijn ook in het geval van een recorder).Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Victor JuniorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 18-10-2015 Berichten: 1016 | 8-4-2013 23:32 |
Ik heb een pocket record, gebruik hem echter alleen voor het opnemen van mijn sets. Zal volgende week even luisteren of dat gedeelte in orde is. Opnemen werkt goed, mits je geheugenkaart snel genoeg is. Geluidskwaliteit van opname in .wav is in orde, alhoewel de klank ietwat gekleurd lijkt (meer laag), mp3 opname is praktisch onbruikbaar want->128kps . | |
Waar zit de cut op dit apparaat? |