Hulp gevraagd met Master dx500 versterker (1 kanaal vervormt)
(14 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
Dj joeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-5-2005 Laatste: 25-2-2015 Berichten: 160 | 22-3-2013 13:01 |
Hallo, Heb gisteravond een synq 1k0 opgehaald voor aankomend weekend dus ik heb een versterker voor het geen ik de master wilde gebruiken. ik wil de master toch proberen te maken, aan de stuurtorren kan ik eigenlijk weinig doen alleen proberen door te piepen of niet? Als ik deze door piep moeten ze ''iets'' van een weerstand aangeven toch? als ik 0ohm meet kan ik er dan van uitgaan dat deze defect zijn? Het bedrijf waar ik vaker freelance voor werk heeft smd soldeerbouten e.d. staan dus zou ze even los van de print kunnen doormeten. Sorry voor de vele vraagtekens maar aangezien ik nu een andere amp heb en de master dus niet direct nodig heb wil dit graag zelf proberen te maken, mooi leermoment lijkt me. En PvG, bedankt voor je hulp trouwens! | |
Dj joeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-5-2005 Laatste: 25-2-2015 Berichten: 160 | 22-3-2013 13:07 |
Torren zijn nog wel met een diode test door te meten, zelfs in circuit. Hallo,De andere suggestie heb ik al gegeven, vanuit gaande dat dit een master reparateur is met een test versterker ter plaatse. Anders schema zoeken en type nrs en aansluitingen uitvogelen.. RB is helaas geen master reparateur, en eerlijk gezegt kreeg ik bij het telefoontje ook niet echt een ''goed'' gevoel, verkoper begon er meteen over dat de versterker bij hun getest was en er dus in de tussentijd iets mee gebeurt moest zijn. En reageerde nogal kortaf nadat ik hem vroeg of ze er een keer naar wilden kijken en ik kon er absoluut niet op wachten want het was veel te druk (terwijl de monteur de hele week vrij heeft). Maar goed, probeer nog even naar de stuurtorren te kijken en anders breng ik hem even langs een tv reparateur hier in de buurt, hij zal in iedergeval al wat meer kunnen meten dan ik. Bedankt voor je reactie! | |
AudiopartnerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-6-2009 Laatste: 14-10-2022 Berichten: 115 | 22-3-2013 13:31 |
Diode test is een functie op de meeste multimeters, ik heb een philips sbc812. de test geeft aan wat het spanningsval is over een diode in doorlaat of sper, aangezien een transisor een NPN of PNP structuur heeft, meet je steeds vanuit de basis een doorlaat of sper. tussen collector en emiter moet geen sluiting zitten soms zit er een beveligings diode. Fets voldoen hier niet aan, maar kunnen wel esd diodes hebben. De transistoren van de twee printen steeds vergelijken, geen spanning op de printen zetten. Tot zover m'n online cursus foutzoeken..... | |
Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen van NTi-Audio en Bedrock-Audio . Offerte service geluidsplan met EASE jr. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 22-3-2013 14:17 |
Graag gedaan. Het makkelijke stuk is nu voorbij... Als je een linkje naar de schema's hebt, kunnen we je nog wat verder loodsen. | |
't is maar een hobby... | |
Dj joeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-5-2005 Laatste: 25-2-2015 Berichten: 160 | 31-3-2013 21:10 |
Sorry, het was even druk voor de feestdagen dus ben wat laat met reageren. Maar de diode functie heb ik idd gevonden en heeft eigenlijk niets uitgewezen. Vind geen ''grote'' verschillen tussen de 2 printen en de transitoren meten beide gewoon goed (geen sluiting/ verschillende waardes) Ik heb er verder niet meer echt tijd gehad om verder te zoeken want aan de weerstanden e.d. kan ik nu weinig meten zolang alles op de print zit. Schema's heb ik gezocht maar helaas nog niets van kunnen vinden via internet. Heb het dan ook even op een laag pitje gezet, wil er als ik een dagje vrij heb nog een keer uitgebreid naar kijken/ meten en anders breng ik hem toch maar naar een raparateur of wordt hij ''opgeofferd'' als mono test ampje. In iedergeval wil ik PVG en Audiopartner bedanken voor alle hulp. Mocht ik nog iets vinden laat ik dat in dit topic weten. | |