advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set
(118 reacties. Pagina 2 van 12)Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 20-3-2013 07:47 |
dj_stefan schreef: de volume schuif helemaal open draai.Even serieus: als je van dubbel 12 inch toppen naar enkel 10 inch gaat, dan ga je enorm verschil horen, los van de cijfertjes die toch wat anders zeggen. Wij hebben dubbel 12, enkel 12, enkel 10 en dubbel 8 inch speakers. Ieder zijn eigen toepassing. Voor het stevigere werk pakken we altijd de dubbel 12 mee op dubbel sub. Kleine feestjes tot ca. 100 man pakken we met enkel 12 inch op enkel sub. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-3-2013 11:03 |
Frank, het gaat dan om een enkel 12" top.. niet de 10" Variant. Ik heb afgelopen weekend nog een klusje gedraait, zaaltje van 15 meter diep.. en zn 10 meter breed. En stampvol! In eerste instantie om er dubbel sub neer te zetten. Echter zat er naast het zaaltje ook een club mensen met een achtergrond bandje. Bewust gekozen om 2 bassen in de bus te laten staan om zo overlast zoveel mogelijk te voorkomen! DJ's hebben de 2 kasten niet eens gemist! Samen met het aangrenzende cafetje, waren er over de hele avond meer dan 400 bezoekers... 200 in het zaaltje zal zeker wel het geval geweest zijn.. misschien ook wel 250.. Setje staat dan echt niet op zn max te spelen! Achterin is het niet meer broekspijp wapperen en misselijk worden van de bassen! Maar zeker weten heel prima te doen! 110db draaien hoeft niet overal... Draai ik ook liever niet! Om heel veel redenen Kleine feestjes...100-140 man.. 1enkele S10 met links en rechts een dvxD12 Vergeet niet dat bij veel bruiloften, jubileum, 40-50jaar enz ook een deel van de mensen niet in de "herrie" wil zitten en met elkaar een praatje willen maken! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 20-3-2013 12:45 |
@stefan het wisselen van de RX set voor dB tech snap ik niet. Wanneer je zorgt dat je nu wat flexibeler bent (met gesloten portemonnee, je hebt immers wisselgeld), dan ben je toch waar je zijn moet? | |
DjREsound | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 20-3-2013 15:37 |
haha ja dat met die volume schuif helemaal opendraaien had ik er een beetje krom neer gezet maar neem aan dat iedereen wel snapt wat ik bedoel. ik wil de db set toch eens ergens gaan beluisteren om te kijken wat het verschil is met mijn eigen set. ben toch bang dat ik er iets kleinere feestjes mee kan draaien als met mijn huidige. als ik dan echter naar de s20 subs kijk denk ik dat die weer een stuk harder gaan als 2 rx subs per kant alleen ben ik dan bang dat de enkel 12 toppen het niet meer bij kunnen houden. in dat geval denk ik dat je naar 1 sub per kant moet met twee 12 toppen. of zou zo'n enkel 12 toch meer kunnen als ik denk. zijn er trouwens nog andere kastjes van db om boven een s20 of s30 te plaatsen? | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 20-3-2013 16:48 |
s30 valt trouwens wel af zit dan nog meer te kijken naar een s1518 is ook een enkel 18 kastje. zou een flexis 212 top iets zijn? | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-3-2013 19:58 |
S10 klinkt heel lekker direct.. hele flinke output. S20 valt mij en vele met mij tegen.... Veel vermogen, niet super bassje. S30... heftige kast.. Maar ook echt bedoelt voor de grotere klussen! S1518 heb ik nog niet gehoort. Flexx serie.. hele leuke speakers... Maar de hoogdriver is te krap bemeten! Op flink volume doet dit afbreuk aan het geheel.. hoogdrivertje gaat schreeuwen. de f315... hele mooie Hifikast... op normaal volume.. Wil je hard dan wordt het geluidsbeeld ook wat vertrokken! een F212 stand alone doet echt wel meer fullrange tov een dvx d12. Ga je beide kasten gebruiken in combi met een sub... Dan heeft de dvx grote sprongen voor! Een dvx d12 in combi met een processor kun je ook best fullrange "flink" laten klinken zonder dat je echt laag mist! De RX set is zeker geen verkeerde set... de ts is echter opzoek naar iets dat toch nog compacter is.. en toch de zelfde output geeft. Ik snap zn keuze wel, zeker als je een RX set niet op max volume hoeft te draaien voor de klusjes die je hebt! RX; alleen de 212 toppen gebruiken, is lastig op hoogte te brengen, op statief kan niet. RX; enkel basje met de rx212 top; is te laag om op elkaar te stapelen RX; 2 bassjes op elkaar met een rx212 top, is mooie combi, maar alleen niet fatsoenlijk te stapelen! Daarnaast kom je gewoon laag tekort met een enkel rx kastje en een rx212 top.. (is zeker aan te passen onderling dmv preset, maar moet het toch wat flinker in volume... dan kan je top het wel, maar je bass niet. In dat opzicht ten opzichte van een dvx set zie ik voordelen in dvx. D12 stand alone op statiefje, prima te doen voor de kleine partijen. S10- paaltje D12.. prima alleen te bouwen, handzaam en compact in formaat. Bij wat meer gas geven.. gaat je S10 gewoon door, want die doet zeker hetzelfde als 2 rx118. Je set is dus compacter, 2bassen minder, toppen die de helft zijn, en een amprack minder! Daarnaast ben je flexibeler.. totdat je het maximale uit je RX set nodig zult hebben... want dan kom je gewoon wat tekort met een enkel 12" top tegenover je huidige dubbel 12! Wil je snel, makkelijk, flexibel en compact...dan is het vervangen het overwegen waard! Heb je altijd "handjes" om te helpen stapelen, een grote bus en de maximale output nodig van je huidige set., dan kun je beter je set behouden.. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-3-2013 20:03 |
PS; ik heb geen aandelen in db technologies... enkel hele fijne ervaringen met dvx flexx vind ik persoonlijk net niets... Ik ben ook niet merken geil... of merkgeil.... Ik heb ook een batterij aan JBL... monitoren bijvoorbeeld, dvx dm serie vind ik ook niets, ...actief, afstraling niet goed... en best snel rondzingend! Nogmaals, mocht je veel schoolfeesten bv doen, meestal toch wel 300 man plus... dan zou ik zeker eerder voor een set RX kiezen alsdat ik dvx zou neerzetten. Mocht ik de beslissing moeten nemen. | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 20-3-2013 20:29 |
Watt-Xtra schreef: flexx vind ik persoonlijk net niets... | |
DjREsound | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 21-3-2013 00:05 |
s20 is dus niet helemaal aan te raden? ik had gehoord dat deze het zelfde zou zijn als 2 s10 kastjes. ik denk dat de flexis toch voor mij afvallt en ik toch liever voor een dvx 12 ga aangezien ze in prijs ongeveer gelijk liggen en ik toch wat meer voordelen zie in deze kast. ik heb de rx212 toppen op een cp3000s versterker draaien en vind deze ook wel eens iets te hard gaan in het hoog ik draai deze dan ook meestal een paar db dicht. bij mijn rx set krijg ik de subs bij sommige feestjes wel eens tegen de limiet aan maar bij de toppen heb ik dat nog nooit gehad. deze kunnen vaak nog wel een stukje harder maar vind het dan niet meer mooi klinken. ik wil daarom qua bas als ik iets anders aan schaf er niet op achteruit gaan. over de toppen heb ik momenteel nog een beetje het idee als ik eerst eens aan ga kijken wat die dvx 12 kastjes kunnen op een paar feestjes kan ik later altijd nog overwegen om er nog 2 bij aan te schaffen. Naar mijn idee ben ik dan ook breeder inzetbaar. kan bij een feestje enkel de topen gebruiken, een sub met twee toppen, twee subs met twee toppen of bij de grotere feesten 4 toppen met twee sub kasten. maargoed nu loop ik al een beetje vooruit. volgens mij zijn deze dvx toppen ook makkelijk op een paal of statief te plaatsen en hebben ze ook genoeg mogelijkheden om ze te laten vliegen. enige waar ik dan over twijfel is de aanschaf van de subs. moet ik voor de s10, s20 of s1518 gaan. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 22-3-2013 20:26 |
kan iemand me nog iets meer over de subs vertellen? ik had gehoord dat de s20 gelijk zou zijn aan 2 s10 kastjes is dit zo? op papier messchien wel maar messchien word het in de praktijk toch heel anders ervaren. wat denken jullie van de s1518? s20 is iets groter en zwwaarder maar 2 van zulke kastjes zijn goedkoper als 4 s10 kastjes.de s1518 zit er denk ik weer iets tussen in qua prijs verschilt deze niet gek veel van de s20 maar is wel weer iets compacter en lichter alleen hoe doet deze het in vergelijking met de s10 en s20. ik was van de s1518 in iedergeval niet van plan om meer als 2 kasten aan te schaffen. de toppen ben ik wel uit dat worden de dvx d12. of iemand moet mij kunnen overtuigen om toch iets anders te kiezen maar verwacht het niet. twijfel dan tussen 2 of 4 maar dat is later altijd nog te bekijken hoe het bevalt tijdens het draaien. | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af |