Forum > Licht

showtec lightdesk pro 136

(120 reacties. Pagina 12 van 13)
Moderator(s): Dré
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
3-3-2013 00:49
Chases verwijderen werkt als volgt: je gaat in de program mode. Je selecteerd de chase die je wilt verwijderen (1x klikken). Daarna druk je de chaseknop opnieuw in (houd deze ingedrukt) en druk dan kort op de del knop, en alle ledjes knipperen als het goed is. Je chase zou nu verwijderd moeten zijn.

Verder met recorden: dit klopt. Hij slaat de nieuwe scene op achter de scene die je geselecteerd hebt. Dus als je scene 4 van de 12 in je chase geselecteerd hebt, en je stelt een nieuwe scene in, dan wordt deze achter scene 4 opgeslagen (dit wordt dan dus 5 van de 13 dan). De oude scene kun je verwijderen door naar die bewuste scene te gaan, en op de del knop te drukken.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
PhonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 26-3-2018
Berichten: 5
3-3-2013 11:58
Bedankt voor je snelle reactie Greendiek,

Ik ben erachter dat je meerdere chases moet hebben voordat je ze kunt verwijderen. Ik had alles gereset en daarna één chase gemaakt. Deze kon ik niet verwijderen, maar wel nadat ik meerdere chases had ingesteld. Probleem opgelost dus :)

Je antwoord over de scenes snap ik niet helemaal. Ik heb namelijk geen scenes gemaakt, maar alle steps direct in de chases gezet. Als ik een chase niet eerst verwijder, dan zet hij de nieuw gemaakte steps achterin de geselecteerde chase, en wordt de chase dus uitgebreid met de nieuwe steps. Klinkt achteraf op zich wel logisch.

Dan snap ik alleen nog niet helemaal wanneer je scenes in de praktijk gebruikt. Als je niet continu achter de lichttafel staat lijkt het me handiger om wat chases in te stellen en zie ik de noodzaak van scenes niet helemaal. Of gebruik je scenes om sneller chases te programmeren?
Groove is in the heart...
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
3-3-2013 12:27
Oke, ik heb nooit problemen gehad met het verwijderen van chases, maar ik ben blij dat het gelukt is.

Verder: een chase is opgebouwd uit een x aantal "steps". Een step wordt ook wel een scene (een lichtstandje) genoemd. Ze zijn niet aan te roepen via de scene knoppen, maar ze zijn er wel degelijk ;-) gemakshalve zal het het steps voor je noemen.

Als je een chase hebt met 12 steps, en ik wil step 4 veranderen, dan zoek ik in de program mode step 4 op in de chase. Dan ga ik alles instellen op de waarde die ik graag wil hebben en druk op de recordknop als alles klopt. De step is nu opgeslagen tussen de oude step 4 en 5 in, en is dus je nieuwe nummer 5. De oude 5 is nu 6, enzovoort tot en met 12 die nu 13 is. Vervolgens ga je in de chase weer naar step 4, en drukt op de delete knop. Step 4 wordt nu verwijderd, en de nieuw toegevoegde scene (5) vervangt nu nummer 4. Het is dus niet mogelijk om oude steps te overschrijven.

Phony schreef:

Dan snap ik alleen nog niet helemaal wanneer je scenes in de praktijk gebruikt. Als je niet continu achter de lichttafel staat lijkt het me handiger om wat chases in te stellen en zie ik de noodzaak van scenes niet helemaal. Of gebruik je scenes om sneller chases te programmeren?
Hier ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik weet dat ze snel gebruikt kunnen worden om chase's te programmeren, maar daar heb ik ze nog nooit voor gebruikt. Ik heb er bijvoorbeeld een snelknop in staan waarbij alle 2 de scanners op open wit springen en 1 plek in de zaal opwijzen (bijvoorbeeld een spiegelbol). Het nadeel is alleen wel dat alle lopende chases in het inteligente gedeelte gelijk stoppen,en alleen de scene nog getoont wordt. De rest is dan dus donker (uit). Als ik dan weer een aantal chases selecteer dan speelt hij wel alles tegelijk af (scene en chase) maar zodra ik weer een nieuwe scene selecteer gaan de inteligenten chases weer op zwart.
Scenes gebruik ik voornamelijk als ik bijvoorbeeld een soort "theatervoorstelling" oid heb. Hierbij kun je (zonder een chase te gebruiken) makkelijk naar de volgende scene (zowel aan de inteligente kant, als aan de parrenkant).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
PhonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 26-3-2018
Berichten: 5
3-3-2013 20:28
Ha Greendiek,

ik denk dat ik je nu helemaal begrijp happy :)
Dan heb ik voorlopig nog maar één vraag over: hoe kan ik in de program mode naar een bepaalde step in de chase gaan?
Ik druk dus eerst een paar seconden op record, kies dan de chase.... en dan?
Groove is in the heart...
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
3-3-2013 20:45
In het rijtje van record en esc staan ook de knoppen van up en down.

Door het knopje up te gebruiken kun je naar de volgende step in de chase gaan. De knop down werkt vreemd genoeg niet om terug te gaan. Als je dus op step 12 van de 80 zit, en je wil naar step 11 dan moet je dus 79x op de up knop drukken.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
PhonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 26-3-2018
Berichten: 5
4-3-2013 18:46
Tnx! helemaal helder :)
Ik heb gemerkt dat je de UP knop ook ingedrukt kunt houden, dat scheelt al behoorlijk razz :p
Groove is in the heart...
Dj-wcpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2011
Laatste: 11-5-2016
Berichten: 6
5-7-2014 21:07
Probleem: intelligente kant reageert niet meer...
Na een paar keer het geheugen te hebben gereset en vervolgens controller opnieuw opgestart te hebben,
werkt het intelligente deel van de tafel niet meer. Hierop zijn twee led-parren aangesloten ter programmering.
Op de analoge kant zit voor het testen een 1-kan dimpackje. Deze werkt wel gewoon (reageert op kanaal 129
zoals dit gebruikelijk is bij deze controller). Als ik led-par even om programmeer naar kanaal 129 dan reageert
de led-spot.
Omdat een en ander voordien wel werkte, vraag ik mij af wat ik over het hoofd zie...
Wie heeft een antwoord?

Groeten, Willie
We love to party....!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
6-7-2014 11:14
backup batterij/accu leeg/rot?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-wcpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2011
Laatste: 11-5-2016
Berichten: 6
6-7-2014 12:25
Ok, Tom, ga ik even proberen.
Bedankt voor je reactie.
We love to party....!
Dj-wcpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2011
Laatste: 11-5-2016
Berichten: 6
6-7-2014 18:36
Helaas Tom, geen batterij te zien..
We love to party....!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)