Electrovoice of DB technologies??
(50 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
Wouter-kbkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2012 Laatste: 8-4-2013 Berichten: 26 | 14-12-2012 13:35 |
Frank76 schreef: In geval van goede verstaanbaarheid moet je rondom community R25 monteren.ik heb gekozen voor een DB set met minder vermogen. 4 x s30 6 x flexsys f212 | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 14-12-2012 14:02 |
Waarom niet realistisch? Omdat je al iets anders hebt besteld? Ik geef alleen aan hoe ik met de middelen die ik beschikbaar heb dit op een zo goed mogelijk manier zou realiseren. Zijn speakers op beugel, stortbui bestendig en goed te richten. Okee, ze zijn vast niet "stoer" maar ik zou in ieder geval zelf geen gewone toppen erop zetten. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Wouter-kbkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2012 Laatste: 8-4-2013 Berichten: 26 | 15-12-2012 21:05 |
Frank76 schreef: Waarom niet realistisch?Omdat je al iets anders hebt besteld? Ik geef alleen aan hoe ik met de middelen die ik beschikbaar heb dit op een zo goed mogelijk manier zou realiseren. Zijn speakers op beugel, stortbui bestendig en goed te richten. Okee, ze zijn vast niet "stoer" maar ik zou in ieder geval zelf geen gewone toppen erop zetten. x Convention centers x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks x Outdoor background music / paging systems x Theme and amusement parks x Fairgrounds and rodeos x Malls, cruise ships, skating rinks x Swimming pools deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien? als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken. | |
FridgeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-7-2003 Laatste: 21-5-2024 Berichten: 138 | 15-12-2012 21:19 |
wouter-kbk schreef: APPLICATIONSx Convention centers x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks x Outdoor background music / paging systems x Theme and amusement parks x Fairgrounds and rodeos x Malls, cruise ships, skating rinks x Swimming pools deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien? als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken. Community is een serieuze fabrikant waarvan je de specs er gewoon bij mag pakken om een idee te krijgen van de mogelijkheden van de speaker. Als ik de specs zo lees is het geproduceerde Spl best wel voldoende voor jouw doel. | |
Wouter-kbkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2012 Laatste: 8-4-2013 Berichten: 26 | 15-12-2012 21:49 |
Fridge schreef: wouter-kbk schreef: APPLICATIONSx Convention centers x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks x Outdoor background music / paging systems x Theme and amusement parks x Fairgrounds and rodeos x Malls, cruise ships, skating rinks x Swimming pools deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien? als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken. Community is een serieuze fabrikant waarvan je de specs er gewoon bij mag pakken om een idee te krijgen van de mogelijkheden van de speaker. Als ik de specs zo lees is het geproduceerde Spl best wel voldoende voor jouw doel. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 16-12-2012 07:14 |
Praten we hier nu over een feesttent op oorlogssterkte of over een wagen waarbij rondom het geluid goed moet zijn, goed verstaanbaar en lekker klinkend? Dacht dat laatste. In een feesttent zou je, voor feestnivo, ook wel Community kunnen gebruiken, maar dan de grote broer voor een heel grote hal/tent. Dit soort speakers wordt onder andere op de Zwarte Cross gebruikt. Jij vraagt een advies voor jouw toepassing, dat heb ik gegeven, binnen de mogelijkheden die wij zouden hebben de beste oplossing. Ook wij kunnen er 4 dikke toppen op zetten, maar dat geeft niet rondom een mooie spreiding. En de community's is geen must natuurlijk. Met 8 andere kleine topjes maak je eenzelfde beeld. Maar dan is je waterdichtheid en plaatsing meer een probleem. Maar jij wil blijkbaar toch een stoer uitziende, discotheek op wielen maken waarbij je rondom de wagen op 4 meter toch +110 dB gaat produceren. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Wouter-kbkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2012 Laatste: 8-4-2013 Berichten: 26 | 16-12-2012 15:59 |
De spreiding wordt met de comunity inderdaad wel beter. Het nadeel is dat wij in onze wagen maar een aantal plekken hebben om de speakers te plaatsen. De speakers moet ook buiten het zicht van het publiek geplaatst worden. Dit is de reden dat de subs onder de wagen geplaatst worden en de toppen boven in de attractie achter het papier maché. Ik denk dat ik genoeg info heb en ik ga er nog even overna denken. | |
Dj-nspStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-12-2008 Laatste: 21-3-2013 Berichten: 313 | 16-12-2012 16:21 |
Heb het niet helemaal gelezen delen er van. Vind het een beetje appels met peren vergelijken. Het is puur het luisteren , zelf beoordelen of je het fijn vind klinken. | |
?Quote? | |
Tim_VStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-5-2011 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 57 | 17-12-2012 08:44 |
Ook wij hebben met onze carnavalswagen deze problemen van plaatsing van de speakers en doorstralen door papier mache. Toch probeer ik elk jaar weer een zoektocht naar gaas/doek te maken om de speakers zo mooi mogelijk weg te werken en zo min mogelijk het geluid in de weg te staan. Ik snap dan ook de discussie tussen goed geluid, uit het zicht en natuurlijk het prijskaartje. | |
It's the beat that makes the music! | |
Wouter-kbkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2012 Laatste: 8-4-2013 Berichten: 26 | 17-12-2012 09:31 |
Tim_V schreef: Ook wij hebben met onze carnavalswagen deze problemen van plaatsing van de speakers en doorstralen door papier mache. Toch probeer ik elk jaar weer een zoektocht naar gaas/doek te maken om de speakers zo mooi mogelijk weg te werken en zo min mogelijk het geluid in de weg te staan.Ik snap dan ook de discussie tussen goed geluid, uit het zicht en natuurlijk het prijskaartje. | |