Forum > Geluid

(on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon.

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
1-11-2012 22:52
De Neumann digitale microfoon stuurt een digitaal AES 42 signaal en kan dus niet analoog worden gebruikt!
Hier hoort dan een AES 42 interface bij (Bv. de Neumann DMI-2)
https://www.neumann.com/img/illuArea/DMI-2-portable_Front_2.jpg

Alles is en blijft dus digitaal. (het signaal wat uit de mic wandelt is reeds in de mic a/d gedigitaliseerd, (op en hoogstaand kwalitatief niveau))
Er zit ook een compressor in.

https://media.soundonsound.com/sos/mar07/images/nnkm184dsoftware_l.jpg

moeten wel XLR DMX kabels gebruikt worden (110ohm) op die mic.

Lijkt me toch best grapig spul!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 23-11-2024
1-11-2012 23:23
Hmm. Ik denk niet dat een digitale KMS105 met draad ooit echt wat gaat worden.
1) In een studio gebruik je waarschijnlijk ook geen KMS105 (die is meer voor live doeleinden). In een high-end studio wil men ook vrije keuze in de pre-amp. Dus een digitale KMS105 in een studio zie ik niet zitten.
2) Live dan? Ook niet, want de digitale draadloze systemen zijn in opmars (bijv Shure ULX-D) en deze zullen digitale uitgangen krijgen (Dante ingeval van Shure). Dus een digitale KMS105 met draadje zal nooit een hit worden... een draadloze ULX-D met KSM9 kop zie ik wel zitten.

BTW: Waarmee heb je tot nu toe gewerkt? Als je net met studiowerk begint, lijkt het me beter om met goed maar niet extreem duur materiaal te beginnen. Een firewire/usb interface met goede pre-amps + een goede studio mic (bijv. Rode) kost enkele honderden euros. Voordat je tegen de technische grenzen van dit spul aanloopt in een thuisstudio ben je wel wat maandjes/jaartjes verder... Ik doe nu enkele jaren live bandjes met de good-old SM58's en andere instap pro-mics, maar de kwaliteit van de mics is vooralsnog niet de beperking in de kwaliteit van het eindresultaat. Die beperking zit nog steeds bij de man achter de knoppen (en de bandjes) wink ;)
't is maar een hobby...
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
2-11-2012 13:04
Even de TS aan het denken zetten, wat is de (on)zin van een draadloze microfoon in een (home)studio?
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
RekalStandaard Lid
4-11-2012 22:59
Hey PvG.

Inderdaad erg leuk inderdaad die ULX digital.
Als ik het goed begrijp komt daar dus een analoog line signaal uit, maar ook een digitaal signaal.
Die laatste zou dan in een "Dante Focusrite RedNet PCIe kaart" moeten? (van 1100€).

En dan heb je een direct digitaal signaal om bijvoorbeeld te recorden in Protools?
Mmmm...

Ik heb ook een filmpje gezien van dat digitaal verhaal van Neumann, daar doet een onafhankelijke studio een A/B test tussen analoog en digitaal.
Het geluid van de digitale track zou echt UIT de mix springen en naar voren komen...

Ik begin toch iets te voelen voor dat digitaal verhaal.
RekalStandaard Lid
7-11-2012 21:51
ow, ULX-D is niet beschikbaar voor de normale particulier.
.............
Beste Remy,

De ULX-D is enkel voor de installatie markt en een kleine groep ‘geselecteerde’ geluidsverhuur bedrijven.
Deze is dus niet te koop in de winkels.

Shure klantendienst.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)