Forum > Geluid

Oriëntatie monitoren

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
29-10-2012 11:12
Ik heb ook van meerdere bronnen gehoort dat het schaarste en daarmee veel duurder worden van Neodymium de boosdoener is om van de 700 serie af te stappen.

Dat neodymium duurder wordt is wel te merken.... losse speakertjes die enkele 10tjes duurder worden in een paar maand tijd.
Daarnaast neodymium kun je niet overal op elke hoek van de straat halen... er is een soort van machtspositie... deze zal best uitgemolken worden nu er zoveel vraag is!

Of het een slimme zet is om de 700 serie te vervangen weet ik niet, maar er waren idd in die serie hele leuke kasten!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
29-10-2012 11:28
Het is vooral niet zo netjes van JBL om het gewoon zo baf klaar gedaan te doen.
Een jaartje op voorhand aankondigen dat de reeks eruit gaat en dat ze op dag x stoppen met produceren geeft je klanten de mogelijkheid om nog tijdig te bestellen als ze willen uitbreiden. Nu kreeg ik gewoon telefoon "er komen geen nieuwe srx meer, dit is de huidige stock, moet je nog wat hebben?"

Los daarvan zijn de speakers idd serieus opgeslagen, maar als prijs de reden is: waarom kost de STX dan aanzienlijk meer én heeft die ferriet drivers? En waarom zie ik tal van andere merken nog steeds nieuwe kasten lanceren mét neodymium drivers in?

De SRX was een zéér goede reeks prijs-kwaliteit, en ik heb er sterk mijn twijfels bij dat de STX dit gaat evenaren.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
29-10-2012 20:45
Wat ook wel een leuk dingetje is en blijft, de X-Act van Sound-Projects, klinkt goed, gaat hard, goed geaccepteerd.
Voordeel, maar nadeel voor jou, actief. Wel met powercon in en uit tegenwoordig, dus je kan de stroom iig doorprikken. Verder niks op in te stellen, dus daar kan ook niks aan mis.
Ander nadeeltje is de prijs...

Restwaarde is wel goed en volgens mij gaan ze 2e hands op marktplaats ook wel lekker hard.

Hebben er zelf 2 liggen die altijd mee gaan als monitor maar ook regelmatig als kleine PA met een SP15 erbij
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)