Forum > Geluid

Backup voor je digimixer

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-11-2024
22-8-2012 20:14
In het kader van "ik ben vast niet de enige":

Stel je hebt een digimixer die aan je wensen voldoet (presonus, behringer x32, a&h gld/ilive, roland vm/m, digico, ... whatever). Dan is deze digimixer opeens single-point-of-failure geworden in je setup: bij een analoge tafel valt er vaak maar 1 kanaaltje weg of kraakt er een schuif/pot, maar bij digitaal loop je een veel grotere kans dat je opeens alles kwijt bent...

Je kunt natuurlijk gewoon een tweede reserve digimixer kopen, maar dat kost veel centen en moet passen in je vervoer. Een andere optie is een oude anologe tafel, maar dan zeul je dus ook het bijbehorende fx-rack mee (waar je nou net zo blij om was om het kwijt te zijn). Ik heb op dit moment een 1HE zonemixer + reverb in een rackje zitten, maar dat mist een heleboel functionaliteit en heeft niet altijd voldoende kanalen (wel voor een bandje in een café, maar niet in een theater). Ik zoek dus:
- iets compacts (ik wil het altijd bij me hebben),
- liefst 16 kanalen of meer (moet een noodoplossing kunnen zijn bij al mijn klussen: bands en kleine theater klussen),
- voledige digimixer functionaliteit (compressie en tonenregeling per kanaal is een must).

Ik heb de Presonus VSL1818 + ADAT uitbreiding (bijv ADA8000) + PC + iPad op het oog. Ook handig als je een keer geen plek hebt voor een tafel.
Zijn er nog alternatieven / andere soort oplossingen?
't is maar een hobby...
PvGVIP Lid
1-9-2012 17:33

PvG schreef:

Ik heb de Presonus VSL1818 + ADAT uitbreiding (bijv ADA8000) + PC + iPad op het oog. Ook handig als je een keer geen plek hebt voor een tafel.
Hmm. Presonus weet zelf nog niet zeker of ze de VSL1818 compatible krijgen met USB3 op de MacBook Pro's uit 2012. Laat ik nou net... angry Ff afwachten en anders toch maar een StudioLive 16.0.2 als backup.
't is maar een hobby...
GoldsoundStandaard Lid
Sinds: 17-12-2008
Laatste: 24-8-2024
1-9-2012 17:51
USB 3.0 kan je ook gewoon als 2.0 gebruiken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
PvGVIP Lid
1-9-2012 18:51
Er zijn op dit moment problemen met de Presonus VSL1818 op USB3: pops, cracks, dropouts... Presonus geeft zelf aan dat ze nog niet zeker weten of het goed komt op de USB3 in de laatste MacBooks. Zou dus wel 'ns een hardware probleem kunnen zijn...

Presonus heeft wat dat betreft wel een reputatie: de StudioLives zijn ook nog al kieskeurig vwb de firewire chipset. Hun statement was dat Apple altijd probleemloos werkt. Dat geldt dus niet meer voor hun USB producten...

Ik heb daar op zich wel begrip voor: als je 26 kanalen in+uit 24-bit over een interface trekt, haal je het onderste uit de kan en kun je geen enkele glitch hebben.
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)