Forum > Licht

Welke scan als vervanging Martin pro 218 MKII?

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
25-4-2012 13:57
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek (zoals de titel al aangeeft) naar een scan ter vervanging van de 218's.
Tegenwoordig zijn er hele mooi LED producten op de markt met een fantastische lichtopbrengst.
Vandaar dat ik gekeken heb naar de JB Victory (Dre's choice), maar ik zag ook de AMDJ Inno scan staan, deze beschikt over rotogobo's (wel zo mooi), maar een iets lagere lichtopbrengst.
Verder zat ik nog te kijken naar de Showtec Phantom 50 head.
Wij draaien vaak met een trussopstelling boven / voor de dj, een head is wel leuk, maar voor deze opstelling (licht de zaal in) is een scan net zo effectief.
Graag wil ik weten waar jullie voor zouden gaan? Is de meerprijs voor de head het waard voor deze toepassing?
Heeft er iemand nog andere alternatieven, tips ervaringen?
Budget: ca. 500 euro per fixture

Alvast heel erg bedankt!
Darth Crossfader
Ronny84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2012
Laatste: 12-8-2014
Berichten: 17
25-4-2012 20:37
Ik zou zeker gaan voor de victory. De behuizing van de victory heeft zich al jaren geleden bewezen toen het nog de winner was met een halogeen lampje.

Wij gaan binnenkort onze scanners ook wat upgrade en bij halen en dan worden het de victory. Degelijke scan met een meer dan mooie licht bron.

De phantom. Nope dat gaat hem niet worden. Leuk budget movingheadje maar nope dan liever een scan. De victory is toch wel wat degelijker dan de phantom.
Geluidsoverlast? Als je de politie moet smsen omdat ze je niet verstaan dat is geluidsoveralst
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
25-4-2012 22:32
Bedankt voor je reactie.
Het is meer dat ik het gevoel heb een stap vooruit, maar tegelijkertijd terug te doen.
Ik ga dan toch van Martin naar JB, ook al ken ik natuurlijk de verhalen van de Winner (loop al heel wat jaartjes hier op het forum mee laugh :D )
Ik ben eigenlijk benieuwd of er iets beters te krijgen is als je net een paar euro (+-100) extra uitgeeft.
Darth Crossfader
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
26-4-2012 15:42
Ik denk niet dat je rond dat budget beter kan doen dan de Victory Scan.
Een Trackspot Bolt oid is meteen een veelvoud van je budget.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)