grote toppen keuze maken, welke en waarom?
(142 reacties. Pagina 7 van 15)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-4-2012 12:08 |
big bang schreef: Dat de T24 van TW audio een erg leuk top is kan ik beamen. De B30 basjes werd ik echter niet echt gelukkig van, ik zou ze dus zeker eens met je huidige subs vergelijken!!De T24 is natuurlijk wel een slagje kleiner (ook in klussen die je aan kunt nemen) dan de genoemde Arcs. Is een Arcs set dan een stapje te groot? Arcs.. Heb ik ook naar gekeken, hoor ik hele goede verhalen over, echter ook veelvuldig gehoort dat je er toch wel een aantal van neer moet zetten. 300-400 man zeker 2 toppen per kant, groter dan natuurlijk nog meer! Je kunt het systeem wel flink uitbouwen. Blijft wel een enkel 15" directstralende kast, dus neergezet is de worp ook beperkt. Dv-dosc ook naar gekeken en ook wat persoonlijke ervaringsberichten gehad, oa van Hugo! Zal zeker een vet systeem zijn, maar je moet ook hier, er toch wel een flink aantal neerzetten om "ballen" te verkrijgen met dubbel 8" kastjes! Daarnaast, deze kastjes zou ik dan 2de hands moeten aanschaffen.. anders niet verantwoord financieel gezien.. dan koop je kastjes die ook een aantal jaar flink in de verhuur zijn geweest! Nieuw kopen is dan een weloverwogen keuze ook economisch gezien. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-4-2012 12:17 |
Jasper, je hebt het ervan dat je met een tw24 top kleinere klussen aan zou kunnen dan met een arc? Ik lees juist weer verhalen dat je toch wel meer arcs neer moet zetten om een beetje volume te krijgen! Op gehoor gister tijdens de testen waren wij ervan overtuigd dat we met een enkele top 400 man makkelijk van flink rock en roll volume kunnen voorzien. Vandaag overleg om de toppen een week langer te houden en volgend weekend een festivalletje voorzien van geluid, buitenplein tussen gebouwen waar tussen de 400 en 600 staan. enkel TW24 top per kant op hoogte met een dvx d12 infill voor vooraan. Ik laat mijn bevindingen zeker even weten! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 20-4-2012 12:22 |
Met één Arc kun je helemaal niets inderdaad, door de smalle afstraling. Echter kun je arc's tot 8 per kant neer zetten, waar het met de t24 toppen bij 2 stuks eigenlijk wel op houdt. Vandaar dat ik denk dat je met arcs wat meer doorgroei mogelijkheden hebt. Daarnaast heeft arc naar mijn idee wat meer throw, maar ik heb ze nooit naast elkaar gehoord. Dat 400 man met één t24 top moet lukken dat geloof ik best. Zoals gezegd, ik vind de T24 een erg knappe top die goed klinkt en heerlijk compact is. Ik vraag me alleen af of het voor jouw wensen niet gewoon net een slagje TE compact is. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-4-2012 12:37 |
Als ik TW mag geloven en zo omschrijven zij het ook, dan is de tw24 top juist ook goed met meerdere kasten te gebruiken, zie ook de legio mogelijkheden aan hangframes, koppelstukken enz! Enkele klussen gezien op de site van hun met een batterij aan T24 toppen onder en naast elkaar. breed waaierent! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 20-4-2012 14:31 |
ik zie het inderdaad. Ik denk echter dat je in een tent niet weg komt met meer dan twee stuks naast elkaar (te brede spreiding) en daar heb je dan ook weer niet de hoogte/ rigging mogelijkheden voor twee rijen onder elkaar. Het hangt er ook een beetje vanaf in welke richting je denkt nog het meeste te kunnen groeien. De >1200 man evenementen? Of gewoon nog meer evenementen van 400-1200 personen? Arcs is wat aan de lompe kant voor 500 man, maar met 1500 man ben je met die t24's weer wat minder flexibel. Sowieso staat vast dat het beide goeie toppen zijn! Laten we trouwens niet vergeten om te kijken wat er nog aan andere mogelijkheden op de markt zijn, voordat we hier in een tunnelvisie discussie terecht komen . Over die subs: Ik heb alleen de B15 en de B30 gehoord. De B18 bestond toen nog niet. De B15 was een leuke kast die goed klinkt, maar een maatje te klein voor jouw toepassingen. De B30 was niet bepaald mijn smaak... Wellicht is de B18 een goede optie?? (ik kan me echter ook voorstellen dat het de investering niet waard is t.o.v. de basjes die je nu hebt staan. Je mist dan wel weer de gewenste uniformiteit.) V.w.b. de amps; powersoft en xilica/Lab.gruppen zijn beide goede en krachtige processing/versterker systemen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat een wereld van verschil gaat maken, mits je de correct DSP settings hebt. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
KnorrepotStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2009 Laatste: 25-6-2021 Berichten: 479 | 20-4-2012 15:03 |
hey Jorrit Waar sta je volgend weekendmet de tw set? Ben wel benieuwd! | |
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 20-4-2012 17:09 |
Kleine vraag over de SRX722 die je hebt getest: wat heb je daar op gezet qua processing? En dan bedoel ik vooral: waar heb je je settings gehaald? | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-4-2012 21:36 |
knorrepot schreef: hey JorritWaar sta je volgend weekendmet de tw set? Ben wel benieuwd! | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 20-4-2012 21:38 |
bomdes schreef: Kleine vraag over de SRX722 die je hebt getest: wat heb je daar op gezet qua processing? En dan bedoel ik vooral: waar heb je je settings gehaald? | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 20-4-2012 21:49 |
Hmm, dan is de kans groot dat er gewoon de standaard JBL setting in geladen zijn.... en die klinken voor geen rotte meter. Best jammer dan, daarstraks Nexo training gaan volgen bij AudioXL in Diest en daar waren ze ook bezig met een setje 3x 718S + 1x 722. Zoals het afgeleverd was klonk het scherp, agressief en ongedefinieerd. Waren de USA settings zoals JBL ze op de site duwt. Half uurtje inregelen en je zou niet geloven dat het dezelfde luidsprekers waren. | |