Forum > PC related Forum

SERATO Itch + DENON HC-5000

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
20-2-2012 13:58
Heb na enkele maanden feilloos te hebben gedraaid met Serato Itch,ineens een foutmelding op mijn laptop. Er is een incompatible toepassing vastgesteld! M.a.w. mijn midi-controller werkt plots niet meer op mijn laptop tesamen met Serato Itch. "Hardware Disconected" blijft knipperen op het programma.
Ik heb gelukkig nog een 4 jaar oudere desktop met XP waar mijn midi-controller samen met Itch nog perfect blijkt te werken maar daarmee is het probleem nog niet verholpen op de laptop.
Dit probeerde ik al: Verwijderen van het programma Itch en daarna terug geïnstalleerd. Blijkt niet te werken! Komt zelfs een foutcode op (1607:Unable to install InstalShield Scripting Runtime). Itch weet niet dat er een Midi-controller aangesloten is via Usb ("Hardware Disconected" blijft knipperen) .
Wat moet ik doen????

Laptop draait op Windows 7 Home Premium (64-bit).
Intel Core i-7 met voldoende RAM geheugen.
Ik zou een gat in de lucht springen mocht iemand dit euvel kunnen verhelpen.
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-2-2012 18:07
Systeemherstel al geprobeerd? Andere USB poort / kabel? Driver van de HC 5000 opnieuw installeren?

PS de eerste optie (systeemherstel) werkt bij de meeste problemen prima.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-2-2012 09:10
Problemen bij het installeren kunnen soms vermeden worden door de installatie als administrator uit te voeren.

Install programma aanklikken met de rechtermuisknop, uitvoeren als administrator kiezen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
21-2-2012 17:47
Zéér hartelijk dank voor de vlugge en leerrijke tips die ik tot op heden mocht ontvangen. Soms zijn de tips zo voor-de-hand-liggend dat ik er niet aan gedacht had om deze uittevoeren.Systeemherstel zal zeker nuttig kunnen zijn indien mijn controller terug dienst weigert.De verschillende Usb-poorten met 2 andere kabels als test hadden geen gunstig effect maar wel nuttig om te weten.Momenteel heb ik de keuze gemaakt om Itch te openen via rechtermuisknop en te klikkken op "als administrator uitvoeren".
Resultaat: De controller wordt terug herkent door mijn programma (oef..)maar er is nog een zéér klein akkefietje. Op de laptop wordt de beatsindicator niet meer weergegeven indien men op "SYNC" klikt. Dit is de balk bovenaan naast het woord SYNC en dit voor beide spelers.Nochthans werkt deze functie want de controller duidt dit aan met een groen lichtje ,enkel visueel zie je het niet.
Heb ik iets aangeklikt zonder het zelf te weten of is hier iets meer aan de hand.Enfin,alle andere functies werken terug 100%.
Andere tips zijn zeker welkom...ook deze voor de "Beat Position Indicator" op het Itch programma.

Alvast dank voor beide tips mensen.
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-2-2012 15:14
Als je naar de eigenschappen van de snelkoppeling gaat, kun je bij tabblad "Compatibiliteit" het vinkje bij "Als Administrator uitvoeren" aanklikken. Scheelt nadenken bij het starten ;)
Light Image
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
10-3-2012 17:28
HELP! Weet iemand hoe de beatsindicator terug kan worden weergegeven??Ben de beatsindicator, die dit bovenaan in 4 stappen visueel weergeeft, kwijt.Indien men op "SYNC" klikt kan ik wel gesyncroniseerd mixen maar visueel op het programma is dit weg.Ik heb al 2 keer het programma verwijderdt en terug de installatieprocedure herhaalt...maar helaas. TIPS WELKOM..
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-3-2012 20:57
Ben et zo even kwijt, maar is dat niet een hele simpele sneltoets? Anders even de help functie gebruiken.

Heb hier wel Itch op mn laptop, maar geen controller bij de hand, dus heb maar 1 deck.
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)