Forum > PC related Forum

samples vdj extern bedienen hoe?

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 10-10-2024
4-1-2012 16:19
wist dat het met ableton kan, maar software kost een hoop geld >500eurie's waarvan ik maar klein gedeelte van gebruik maak.wel makkelijk voor toekomst gebruik maar daar wil ik me nu niet op richten en dus ook niet met de kosten.
Echter heb ik wel ableton intro gezien die wel betaalbaar is maar weet niet of ik die samplefunctie's
allemaal tot m'n beschikking kan krijgen.(ga ik even opzoeken).

AKAI APC 20 Ableton MIDI controller moet je daar nog software voor kopen om het gene te gaan doen met wat ik wil?

het is nog probeer fase dus wil nog niet al te veel geld uitgeven.
daarom keek ik ook naar de korg nanokontrol maar daar moet je volgens mij ook nog software voor kopen om het gene te doen met wat ik wil.(of het moet te koppelen zijn aan music maker 2006 mixerfunctie).

mvg ronnie
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
4-1-2012 17:03
De Akai APC 20 wordt geleverd met Ableton Live APC Edition.

Vergelijkingslijst
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Deejay84Standaard Lid
4-1-2012 19:36
dan word dat een optie en hard sparen, vraag me eigenlijk alleen af of de drumpads niet beetje klein zijn?of vergis ik me daarin?

andere optie is dat het tog mogenlijk moet kunnen zijn om de nanokontroller te mappen aan m'n mixer functie van music maker?of kan het alleen als het ook met toetsenbord kan bedienen?

mvg ronnie
Deejay84Standaard Lid
8-1-2012 20:14
ik zit echt het hele internet plat te zoeken en kom op een paar dingen niet echt uit sad :(
(me engels is zwaar beroerd dus kan alleen in het nederlands zoeken).

het is namelijk zo dat ik samples wil inladen van usb/map/cd-rom
en zo een (loop)-sample in kan laden op spoor 1, en dan kan kiezen of eenmalig afspelen of in loop.
dan zet ik sample 2 in die ingeladen is op spoor 2 en zo het zelfde kan doen,maar ook dat hij automatisch in sync loopt met spoor 1.
en zo ga je door dat er een kompleet nummer ontstaat.

de samples moeten makkelijk in te laden zijn en moet keuze hebben in welk spoor ik ze inlaad.

nu is er al vermeld dat akai apc20 i.c.m. de bijgeleverde software een optie is, maar vraag me af of dat ook echt zo is,want zie op filmpjes dat met alles wat ze doen op 1 spoor word gezet.
(meerdere samples worden bespeeld op 1 spoor)
het allermooiste zou zijn dat ik de muis ook niet nodig heb.

mvg ronnie
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-1-2012 00:25
Download eens een demo van Ableton live en probeer het. Zo simpel kan het zijn..

(Of bekijk Youtube, werkelijk waar helemaal vol met demo's van wat je met de APC / Ableton kunt.. www.youtube.com/watch?v=7EvfZYBFlXI)
Light Image
Deejay84Standaard Lid
12-1-2012 21:46
op youtube is het moeilijk te zien dat je samples appart op spoor kan inladen.
maar heb van ableton een demo gedowload, en ben eigenlijk heel tevreden met het programma happy :) .
en ook nog eens makkelijk, echter om dat ik dat niet kan uitproberen zit ik nog wel met een vraag:
is het mogenlijk om zonder muis in je mappen te kunnen scrollen, en dat met de volgende functie's?
* scrollen door mappen en files
* sample/liedje selecteren en op 1 van de 8 kanalen te zetten
* sample verwijderen uit spoor
zijn deze functies mogenlijk met de akai apc20, of is hiervoor een controller te verkrijgen?
(wil dus tijdens bespelen geen muis aanraken!)
of ben je dan verplicht om vooraf alles in te laden?

ben eigenlijk helemaal verslaafd aan ableton shocked 8O en dat in 2 dagen laugh :D .
programma is net wat ik zoek, maar heb hekel aan als ik tijdens live gebruik de muis in me handen moet pakken.

mvg ronnie
LuntStandaard Lid
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
12-1-2012 23:23
Touch-screen?
Deejay84Standaard Lid
13-1-2012 17:55
heb een 15inch touchscreen, maar daar is weer het nadeel dat je weleens meerdere functie's tegelijk indrukt en het scrollen is ramp zalig.
heb ook voor losse mouse/touchpad gekeken maar dat daoet me denken aan degen die op me
laptop zit en heb ik ook altijd ruzie mee(gebruik daarom oom muis bij laptop).

nee ik zoek echt iets waar een aantal knoppen opzit met een scroll/draai knop.
weet niet of het mogenlijk is met een controller, want heb nog een hercules mk2 controller liggen.
daar zit z'n muisvervanger functie op.Op me numark dmc-2 i.c.m. vdj zit ook z'n functie op dus het lijkt me theoreties gezien dat het mogenlijk moet zijn om zo iets toe te voegen in ableton i.c.m. akai apc20.

mvg ronnie
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
19-1-2012 07:15
in ableton kun je per track meerdere samples laden, deze kun je dan starten waneer je wil. Het is dus de bedoeling dat je al je samples per nummer in laad, en dit project dan opslaat. er zijn ook meerdere pagina;s, dus je kan per pagina verschillende samples per track selecteren.
Met de APC40 kun je door de verschillende pagina's lopen, weet niet of de APC20 standaard kan, anders kun je het zelf wel toevoegen, of via de cursor touetsen op je pc toetsenboard scrollen.

Ableton samen met een APC controller lijkt me precies wat je zoekt.
Deejay84Standaard Lid
6-5-2012 18:59
na lang zitten denken en de akai apc20 bij een kennis paar x uitgeprobeerd te hebben,
ben ik tot de volgende conclusie gekomen.
de apc20 is een mooi speeltje en kan 75% van de functie's doen die ik wil.
echter stuiter ik op een ding(tenminste ik ben er niet achter gekomen hoe en m'n kennis kon er ook niet veel over zeggen, wanthij gebruikt die functie niet).
ik draai met vdj en kan met de apc niet live loops opnemen en dat onder een spoor zetten
en dan een volgende loop opnemen en dan onder ander spoor zetten.
en dan moet het ook nog eens zijn dat ik erdoor gemixt een sample/loop vanaf een stick /sd
of map/file kan inladen.(of ik heb iets over het hoofd gezien met instellingen!!)
echter weet ik dat de korg kp3 dat wel kan, maar daar is het probleem dat ik te weinig
pads en sporen heb (zijn er volgens mij maar 4).

ik heb dus op internet gezocht naar een soort van gecombineerde korg/apc-controller
maar kan er weinig over vinden,alleen maar in werking met software!
(wil tog het liefst zonder pc draaien!)
en vraag me dan nog af of het mogenlijk is om live loops in te laden.

waar ik wel over heb zitten denken is de korg kp3 i.c.m. Zoom R8 mobiele multi-track recorder
(of iets in die richting).

en dan aangesloten in deze volgorde:
vdj output/send - input korg kp3 output - input multitrack recorder output - input/return vdj

mvg ronnie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)