Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Speelprobleem

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-11-2024
8-1-2012 12:03
En constante bitrate? Helpt dat wel?

Naast vbr kunnen sommige types mp3tags (bijv met embedded plaatjes van de cdhoesjes) ook wel eens voor problemen zorgen met sommige spelers. Dus begin met cbr mp3s zonder tags en brand je cds volgens iso9660 formaat.
't is maar een hobby...
Dj-olivierStandaard Lid
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
8-1-2012 12:18
Ik heb dus wav's gecodeert naar mp3 met cbr en 320 kbs, en vervolgens gebrand op cd... nu is er geen enkel nummer dat werkt.
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
RicharddvStandaard Lid
Sinds: 5-6-2008
Laatste: 19-11-2024
8-1-2012 12:46
Ik heb even een printscreen gemaakt van de handleiding van de S1000.
Hierin staan de gegevens waar een mp3 aan moet voldoen.
www.mijnalbum.nl/Foto-GN6MSBN6.jpg
Dj-olivierStandaard Lid
8-1-2012 12:52
Bedankt! Van wat ik hier lees zouden ze gewoon moeten werken...
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
8-1-2012 14:31
Er staat een leuke disclaimer in de notes boven de tabel...
Probeer cbr 192kbps, 44.1khz sample rate mp3s zonder tags. Probeer ook een keer cds te branden op een andere pc. Als dat allemaal niet werkt...
Feit dat 320kbps helemaal niet werkt, kan betekenen dat je "warm" zit. wink ;)
't is maar een hobby...
Dj-olivierStandaard Lid
8-1-2012 17:01
Het werkt! Gewoon alle nummers doen het happy :) Iedereen erg bedankt, met speciale dank aan @ PvG!
Ik heb mp3's geconverteerd naar wav, daarna de boel gecodeert naar mp3 met 192 kbs en 41khz.

Bedankt New-Line voor de ruimte, nu kan ik weer heerlijk cd's gaan draaien laugh :D
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
8-1-2012 17:31
De DN-S1000 zou het gewoon prima moeten doen met 320 kbps mp3's. Zolang ze maar 44,1 kHz zijn. VBR werkt ook, alleen vervallen dan sommige functies, dus dat is geen aanrader (en de ruimtebesparing van vbr gaat toch al nergens over, dus gewoon niet gebruiken).

Als een mp3 het niet doet is het naar mijn ervaring meestal geen 44,1 kHz of bevat de file grote album-art.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj-olivierStandaard Lid
8-1-2012 17:46
Het zou inderdaad kunnen dat hij best werkt met 320 op 41khz, volgens de printscreen een paar post's terug klopt dat.
Edit:
in ieder geval, het werkt nu
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
9-1-2012 16:51

dj-olivier schreef:

Beste Dré,

Vind ik een beetje flauw dit. De BER van de cd's? ik heb geen flauw idee. Ik weet niet welke fabrikant de cd's heeft gefabriceerd maar ze zijn inderdaad van Phillips! Mijn conclusie dat het niet aan de cd's ligt is omdat ze het wel in andere multimedia apparaten werken. Ik ben inderdaad ook niet op de hoogte van het verschil tussen net wel en net niet. Vanwaar al deze vragen? Ik heb alleen een probleem dat ik graag wil oplossen, waarbij ik inderdaad om te oefenen gebrande cd's gebruik.
Is niet flauw bedoeld (maar was wel een geïrriteerde reactie van mijn kant aangezien je eerste meldingen perfect aansloten bij een slechte gebrande CD). Overigens bleek later dat het om een totaal andere foutmelding ging (notsupport) maar ja, die melding was in je post 1 even vergeten te vermelden (anders was dit topic 3 posts lang geweest...).

Anyway... er zijn vast mensen die het wel interesseert welke kwaliteit CD-R discs ze produceren. Voor deze dan nog maar een keer:

De BER staat voor Block level Error Rate en geeft aan hoeveel fouten (herstelbare fouten) er op de CD staan. Aangezien de fouten herstelbaar zijn merk je er niets van als je CD-R discjes er bol van staan zolang ze te herstellen zijn (maar ondertussen werk je wel met waardeloze CD-R discs). Met bepaalde drives is de BER van een CD-Rom vrij eenvoudig te meten (zie google).

De laagste snelheid branden is geen garantie. Je moet een snelheid vinden waarbij de brander optimaal z'n werk kan doen op het gebruikte medium. Is een kwestie van uitproberen en daarna dezelfde methode blijven toepassen.

Vaak wordt gemeld "CD's doen het wel in speler X". Daar komt het net wel/net niet verhaal om de hoek kijken. Als een speler een CD-Rom net WEL afspeelt dan merk je als gebruiker niets (terwijl de CD-Speler zich uit de naad werkt en... oh ja... vrijwel altijd ook nog eens sneller zal slijten!!!). Stop nu de CD-R in een andere speler die, vanwege toleranties of andere instellingen waar het gaat om schokgevoeligheid/krasgevoeligheid keuzes, net iets anders naar de CD-R kijkt met als gevolg "Net niet" en hoppa, we hebben de poppen aan het dansen.

En dit terwijl het technische verschil tussen net wel en net niet MINIMAAL is.

Goede CD-R dics worden gemaakt door Mitsui en door Tayo Yuden. Zijn grappig genoeg zeker niet de duurste merken!

Dit alles is een korte oprisping van reeds eerder geschreven informatie. Want ja... De mensen die de informatie geven mogen NOOIT van de mensen die informatie vragen verlangen dat zij (de informatie vragende mensen) zelf wat zoekwerk uitvoeren (dat laatste zou onbeschoft zeer zijn (en de informatie schrijvende mensen zijn al zo flauw...)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
9-1-2012 17:38
In dit geval blijkt het probleem dus te zijn dat er niet ondersteunde mp3-formats op de schijf stonden. Vandaar de melding "NotSupport". Dat kan niet komen doordat het ging om 320 kbps mp3's, want die worden wél ondersteund.

Zelf denk ik dat het ging om een verkeerde bitrate. Je *moet* 44,1 kHz gebruiken. Het feit dat OP nu zegt

dj-olivier schreef:

Ik heb mp3's geconverteerd naar wav, daarna de boel gecodeert naar mp3 met 192 kbs en 41khz.
doet mij vermoeden dat er op dat vlak al eerder iets kan zijn misgegaan...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)