Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Speelprobleem

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
7-1-2012 21:07

Dré schreef:

dj-olivier schreef:

Dré schreef:

Op dit forum is héél wat informatie te vinden over het branden van CD's (en de ellende die daar aan te pas kan komen).
Aan de cd's ligt het niet... En cd's branden hoeft helemaal geen ellende te zijn... shut up :X
Aaah... We hebben met een kenner te maken...

Wat is de BER van je CD-R's?

Welke fabrikant heeft de CD-R discs gemaakt? (niet Philips zeggen AUB, Philips heeft geen CD-R fabrieken)!

Hoe kom je tot de conclusie dat het niet aan je CD-R discs ligt?

Je bent op de hoogte van het minimale technische verschil tussen net wel en net niet?

Branden hoeft inderdaad geen ellende te zijn. Maar... Als je niet gehinderd wordt door enige kennis kan het wel één bak ellende worden...
Beste Dré,

Vind ik een beetje flauw dit. De BER van de cd's? ik heb geen flauw idee. Ik weet niet welke fabrikant de cd's heeft gefabriceerd maar ze zijn inderdaad van Phillips! Mijn conclusie dat het niet aan de cd's ligt is omdat ze het wel in andere multimedia apparaten werken. Ik ben inderdaad ook niet op de hoogte van het verschil tussen net wel en net niet. Vanwaar al deze vragen? Ik heb alleen een probleem dat ik graag wil oplossen, waarbij ik inderdaad om te oefenen gebrande cd's gebruik.

Edit:
ik heb zowel Phillips cd's gebruikt als Nashua cd's, beiden hetzelfde probleem met verschillende nummers...
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 24-11-2024
7-1-2012 21:32
Misschien kan de speler niet goed overweg met mp3s met variabele bitrate (VBR). Afhankelijk van de buffergrootte in de speler moet dan elke keer de snelheid van de cd binnen een bepaalde tijd aangepast worden. Afhankelijk van waar de mp3 op de cd terecht komt, is dat dan wel/niet een probleem.

Kortom: probeer het eens met constante bitrate mp3s.
't is maar een hobby...
Dj-olivierStandaard Lid
7-1-2012 21:35

PvG schreef:

Misschien kan de speler niet goed overweg met mp3s met variabele bitrate (VBR). Afhankelijk van de buffergrootte in de speler moet dan elke keer de snelheid van de cd binnen een bepaalde tijd aangepast worden. Afhankelijk van waar de mp3 op de cd terecht komt, is dat dan wel/niet een probleem.

Helemaal waar wat je zegt, sommige nummers kan je bijvoorbeeld niet de searchfunctie gebruiken, dan komt er vbr te staan... hoe kan ik dit aanpassen?
PvGVIP Lid
7-1-2012 21:40

dj-olivier schreef:

PvG schreef:

Helemaal waar wat je zegt, sommige nummers kan je bijvoorbeeld niet de searchfunctie gebruiken, dan komt er vbr te staan... hoe kan ik dit aanpassen?
Opnieuw mp3 van maken (maar dan cbr), dus:
- originele cd rippen en wav opnieuw coderen naar mp3, of
- vbr mp3 converteren naar wav en deze opnieuw coderen.
Een goede encoder is lame. Even googlen. Lame heeft opties om vbr uit te zetten.
't is maar een hobby...
Dj-olivierStandaard Lid
7-1-2012 21:49
Bedankt PvG! Dit zal inderdaad het probleem oplossen met de nummers met vbr. Maar dit zijn er maar enkele nummers. Het grootste probleem is nog wel de nummers die hij niet wil laden, het scherm vertoont dan: NotSupport. Sommige nummers laad hij wel maar hoor je de eerste 10-15 seconden niks en daarna wel, en gaat hij hakkelen...
PvGVIP Lid
7-1-2012 21:54
Zelfs die problemen kunnen met vbr te maken hebben...
't is maar een hobby...
Dj-olivierStandaard Lid
7-1-2012 21:57
Dan ga ik dat proberen, bedankt! wink ;)
MasterboyStandaard Lid
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
8-1-2012 07:46
Misschien je mp3's ook eens door mp3val laten scannen en desnoods herstellen.
Dit wordt wel eens aangeraden bij mp3's die problemen geven.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
8-1-2012 09:32
Dat VBR verhaal kan best wel eens de oorzaak zijn. Mijn Denon HD 2500 heeft daar ook weleens problemen mee (de eerste cdtjes die ik ripte waren ook op VBR). Zelfs Virtual Dj kan daar niet goed mee omgaan. Dus gewoon op een vaste bitrate van minimaal 192 rippen, dat werkt het beste.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-olivierStandaard Lid
8-1-2012 11:16

Masterboy schreef:

Misschien je mp3's ook eens door mp3val laten scannen en desnoods herstellen.
Dit wordt wel eens aangeraden bij mp3's die problemen geven.
Het programma heeft geen effect helaas...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)