Forum > Geluid

Hoe aansluiten DAP p2000 icm DAP RX-18B

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TerrorMartnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2011
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 2
25-9-2011 13:54
Ik heb al veel op internet rond gezocht maar helaas ben ik er nog niet uitgekomen hoe ik alles precies aan moet sluiten. Daarom stel ik deze vraag maar hier.

Ik heb nu dus een dap p2000 versterker met 1 sub (rx-18b) en heb 2 tops van konig pa-smp1202.
Ik heb nu dus 1 top op output 2 aangesloten en de sub op output 1. De andere top heb ik door gelust via de sub op output 1.

Nu wil ik volgende week nog een sub erbij halen en net als op output 1 (sub rechtstreeks op output 2 en top doorlussen op sub). En mn konig speakers vervangen door 2 tops van de dap RX serie (RX-15)

** Nu is mijn vraag kan en moet dit zo? (ivm impedatie en watts, met zowel de opstelling van nu als die van "volgende week").

** En hoe moet ik mn kabels aansluiten. Welke in-/output gebruiken op versterker en welke op de sub, en waar moeten switches opstaan.

*Want op de sub heb ik 2 outputs (Mid-High out en een gewone out?) en 2 switches (normal en inverted. En active en pasive, waar moeten deze 2 dan opstaan.)

*En op de versterker 4 inputs (IN A, IN B, XLR pin 2+ en TRS tip +) en nog een switch (bridged, parallel en stereo)

Hier wil ik mijn mengpaneel (behringer dx2000) op aansluiten. Heb nog een tuner wou ik er eigenlijk ook op aansluiten maar dat kan niet toch? je kunt maar 1 "apparaat" aansluiten dus zou de tuner via mengpaneel moeten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Mvg, Martijn
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
25-9-2011 14:39

TerrorMartn schreef:

Ik heb al veel op internet rond gezocht maar helaas ben ik er nog niet uitgekomen hoe ik alles precies aan moet sluiten. Daarom stel ik deze vraag maar hier.
Als je zoekt hoe je apparaat type a op speaker type b moet aansluiten niet. Het lijkt me echter heel erg sterk, zou je nergens kunnen vinden hoe je een mixer op een versterker met een set boxen moet aansluiten.

[qoute]
Ik heb nu dus een dap p2000 versterker met 1 sub (rx-18b) en heb 2 tops van konig pa-smp1202.
Ik heb nu dus 1 top op output 2 aangesloten en de sub op output 1. De andere top heb ik door gelust via de sub op output 1.
Dan heb je wel verschil tussen links en rechts, maar dat kan...
Nu wil ik volgende week nog een sub erbij halen en net als op output 1 (sub rechtstreeks op output 2 en top doorlussen op sub). En mn konig speakers vervangen door 2 tops van de dap RX serie (RX-15)
Okay, kan ook... met twee versterkers en een actief frequentiefilter gaat het nog beter, maar zo kan ook prima.
** Nu is mijn vraag kan en moet dit zo? (ivm impedatie en watts, met zowel de opstelling van nu als die van "volgende week").

** En hoe moet ik mn kabels aansluiten. Welke in-/output gebruiken op versterker en welke op de sub, en waar moeten switches opstaan.

*Want op de sub heb ik 2 outputs (Mid-High out en een gewone out?) en 2 switches (normal en inverted. En active en pasive, waar moeten deze 2 dan opstaan.)

*En op de versterker 4 inputs (IN A, IN B, XLR pin 2+ en TRS tip +) en nog een switch (bridged, parallel en stereo)

Hier wil ik mijn mengpaneel (behringer dx2000) op aansluiten. Heb nog een tuner wou ik er eigenlijk ook op aansluiten maar dat kan niet toch? je kunt maar 1 "apparaat" aansluiten dus zou de tuner via mengpaneel moeten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Mvg, Martijn
Handleiding van je versterker en speakers al eens gelezen?
Of je xlr of jack gebruikt is geheel naar eigen smaak, maar ik zou altijd de xlr nemen. Verder wil je gewoon stereo dus doe je dat ook?

Als je een mixer hebt, waarom zou je dan uberhaupt iets zonder mixer willen aansluiten?
Niet goed, wel hard!
TerrorMartnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2011
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 2
25-9-2011 15:11
joepurlings bedankt voor je reactie!

En dat ik verschil heb weet ik daarom wil ik volgende week een 2de sub erbij halen en dan xtje later de tops vervangen voor de rx-15 speakers. Maar dat zou dus wel willen op de p2000?

Maar als ik jou goed begrijp kan ik:
* Mengpaneel aansluiten op de "IN A" en de subs gewoon op de output 1/2.
* Versterker op stero laten staan
* tops aansluiten op de mid-high output
* switch op sub op normal (ipv inverted)
* switch op pasive (ipv active of niet?)
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
26-9-2011 08:47
Ik snap niet wat je zo ingewikkeld vindt.
Gewoon mengpaneel aan versterker hangen en vanaf je versterker naar je sub en doorlussen naar je top.
www.bigsoundsystems.be
Dj stokeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2009
Laatste: 4-9-2012
Berichten: 53
7-11-2011 21:58
Kind kan de was doen zeg ik, laugh :D
geluids overlast? je komt toch even kijken waar het vandaan komt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)