Forum > PC related Forum

DN HC-5000 met BPM Studio

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
12-9-2011 19:09
Ik kocht 6 maanden geleden een midi controller van Denon (HC-5000) samen met de software Itch. Deze laatste werkt 100 % maar ik gebruik ook hiermee de software van BPM-studio.Ook de driver 2.2 aangeschaft voor 25 € bij AudioSuite om de HC-5000 compatibel te maken met BPM (het protocol van de HC-5000 is idem als die van de HC-4500).Wat we op voorhand weten is dat niet alle functies beschikbaar zijn op de midi controller maar daar het hier niet om.
Waar het echter wel om gaat is dat de driver 2.2 van AudioSuite niet stabiel genoeg is.Deze driver valt uit na ongeveer een 25 minuutjes draaien zodat de HC-5000 VOLLEDIG onbestuurbaar wordt!Hierbij moet ik Ctrl+Alt+Delete indrukken zodat ik bij Winows Taakbeheer deze driver moet afsluiten.Daarna klik ik terug op de snelkoppeling van de driver zodanig dat deze terug wordt geactiveerd.Hiermee kan ik terug een 20 tal minuutjes verder.Heeft iemand dit probleem ook en wie kan mij helpen??
Bij AudioSuite willen ze géén enkele commentaar kwijt voor dit probleem naar herhaaldelijk een mail te hebben gestuurt hierover, wat echt kinderachtig is.Op hun site maken ze reclame over "COMING SOON 2.3 versie"maar dit staat er al maanden op.Willen ook niet zeggen wanneer de driver 2.3 aankomt(????).

1 keer heeft AudioSuite me wel geholpen via mail.De midi controller HC-5000 had maar 1 stereo uitgang i.v.p. van 2 indien ik de software BPM gebruikte (met Itch was dit wel in orde).Ik moest enkel bij de snelkoppeling van BPM op de rechtermuisknop klikken,daarna op "Eigenschappen",daarna zie in "Doel" het volgende "c:\BPM-Studio Profi\BPM.exe" .Hierbij moest ik gewoon achteraan een spatie zetten en /ch:6 bijdoen.Wat dus neerkomt op "c:\BPM-Studio Profi\BPM.exe" /ch:6 en het probleem was opgelost (the 6 specifies the number of analogue channels,6 maal analogue out = 3 maal stereo out).Daarna op "OK" geklikt en herstart BPM. Met dit laatst opgelost probleem hoop ik dat andere mensen hiermee ook zijn geholpen.
Hopelijk krijg ik positieve reacties hieromtrent.
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
1-10-2011 09:22
Beetje crappy antwoord... maar wat wij gedaan hebben, BPM volledig gedumpt. Ouwe meuk. Weinig tegengekomen wat niet kan met Itch en wel met BPM Studio.
Enige kleine dingetje is dat bpm aardig werkte op een 1024x768 resolutie, (volgens mij ook de native resolutie) en voor Itch wat hogers wel fijner is.
Voor de rest, 1991 (oke oke, 1999 oid) software vs 2011 software....Ze roepen al 10+ jaar (!!!) dat Bpm studio 5 'binnenkort' komt.
vaj-ta-lie-tie
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
6-10-2011 16:52

cdjimmy schreef:

Op hun site maken ze reclame over "COMING SOON 2.3 versie"maar dit staat er al maanden op.Willen ook niet zeggen wanneer de driver 2.3 aankomt(????).
Dit bericht staat al vanaf maart 2009 op hun site. Inmiddels zijn we meer dan 2,5 jaar verder...
Rond die tijd (2009) heb ik deze 'driver' ook eens uitgeprobeerd.

Driver tussen aanhalingstekens omdat het geen driver is (de Denon wordt namelijk als HID-device standaard door Windows herkend) maar een programma dat de HID-communicatie voor zich neemt. Communicatie tussen de 'driver' en BPM verloopt vervolgens via een http - of telnet-verbinding (te lang geleden.. razz :p ). Mooi gevonden, leuk programmeerprojectje, maar niet echt iets waarop ik on the road zou willen vertrouwen.

Ik ben het dus ook zeker met Roel eens.
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
8-10-2011 19:17
Bedankt voor de leuke reactie van jullie 2.Inderdaad is BPM Studio een oudere software maar wel een zéér betrouwbare...indien je de software gebruikt zonder de HC-4500 of HC-5000 want met de driver van Audiosuite komen er zeker problemen van.Ik gebruik BPM al minstens 5 jaar en samen met de HC-5000 controller ongeveer 8 maanden.
Je hoeft géén internet verbinding te hebben om de HC-5000 met bpm Studio te gebruiken.Alleen die vervelende "driver" van AudioSuite kan verdomd beter! Overstappen naar de meegeleverde Itch software zou mss beter zijn.Ik heb dit al volledig uitgeprobeert maar soms is de drang naar BPM Studio erg groot.Deze laatste heeft toch wel enige functie's meer en beter te bieden dan Itch.
Met deze laatste kan je niet zoeken met frame's zoals bij Bpm.
Ik gebruik de HC-5000 controller ook met de cd speler van Denon (BU-4500).
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
9-10-2011 16:03

cdjimmy schreef:

Je hoeft géén internet verbinding te hebben om de HC-5000 met bpm Studio te gebruiken.Alleen die vervelende "driver" van AudioSuite kan verdomd beter!
Klopt, hij verbindt namelijk met 127.0.01 wat het adres is voor de eigen pc. Hiervoor heb je geen internetverbinding nodig, niet eens een netwerkkaart.

cdjimmy schreef:

Met deze laatste kan je niet zoeken met frame's zoals bij Bpm.
Ik ken Itch helemaal niet, maar als je bedoelt dat je met 'stutter' wil zoeken door je tracks, kijk dan eens naar PCDJ Dex. Er is pas een nieuwe versie uitgekomen (2.x), daar heb ik nog niet mee gewerkt en kan ik dus niet over oordelen. Zelf gebruik ik de vorige versie (1.x) en ben daar toch wel tevreden over.

Ook RPM van Gizmolabs vind ik wel lekker werken (heeft ook stutter/of framesearch). Heeft ook nog eens een zacht prijsje. Enige reden waarom ik het niet gebruik is dat het tags van FLAC-bestanden niet goed inleest.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
9-10-2011 17:29
Je moet eigenlijk gewoon eens een paar avonden jezelf dwingen met Itch te draaien (zorg wel voor 2.0.x), het enige dat wij zo snel 'missen' is de sample player... maar daar kwam niet meer dan af en toe 'toet' of 'alaaf' uit :p
Die SP-6 in Itch 2 nog niet getest verder.
Qua stabiliteit is er ook niks mis mee, even wat opstartproblemen (te lange usb kabel), maar die hadden we ook met BPM studio, controller die uitviel, muziek die oversloeg.
Qua ondersteuning lijkt Itch ook de betere, forum waar de developers ook gewoon op zitten, in NL is er een brak forum met 5 BPM fans en de importeur die probeert zn eigen meuk te verkopen, keer probleem gehad met een geluidskaart (Maya 44 PCI), zou gewoon goed moeten werken, ipv werken naar een bruikbare oplossing was het 'koop mijn overpriced geluidskaart, doet het goed'. Nu gewoon handig geluidskaart in de controller.
Tuurlijk heeft BPM studio wat meer functies, maar ook deels omdat het 10+ jaar geleden niet 'anders' kon, in 2001 werkte het gros nog met Windows 95/98/ME, nu is het vooral Vista/7/OSX en worden veel opties vervangen door dingen die standaard door het OS of een meegeleverd programma gedaan worden.
Blijf erbij dat BPM way outdated is, ze er nog steeds de hoofdprijs voor durven vragen en tussentijdse updates ook schrikbarend veel moeten kosten, terwijl ze eigenlijk gratis zouden moeten zijn en ze aan alle kanten door de concurrentie zijn ingehaald.

Tot zover mijn rant over Bpm studio :P
Over PCDJ valt ook nog zat te vertellen... hoop gedoe daar en ondertussen nieteens eigen software leveren, maar aangepaste Virtual DJ...
vaj-ta-lie-tie
CdjimmyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2011
Laatste: 10-3-2012
Berichten: 7
10-10-2011 12:57
Zal eens opzoekingen verrichten i.v.m. PCDJ Dex. De voorwaarde moet toch zijn dat deze compatibel is met de controller die ik nu heb (heb nu al mijn twijfels).Ben niet zinnes enkel met een programma te werken omdat ik dan terug de 2 geluidskaarten gebruiken moet v/d computer zelf.Drukknoppen op een controller heeft meer fingerspitzengefühl. De enige 2 programma's die ik weet te laten werken met de HC-5000 is Serato Itch 2.0.1 en BPM Studio avec Audiosuitebazaar.
DN-HC 5000 met Serato Itch,RODEC MX 180,
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
10-10-2011 19:13
Weet niet of de HC-5000 ook 'gewoon' midi uit weet te sturen net als cd HC-4500, dan zou je nl Traktor ook nog kunnen proberen. Eigenlijk zo'n beetje alle programma's die met midi aan te sturen zijn, VirtualDJ heeft van zichzelf ook al een hoop mappings voor controllers (Zelfs nog DAC-2), misschien ook voor de HC-5000?
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)