Rigging Certificaat
(24 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
SpaceyDeeJStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 7-6-2013 Berichten: 144 | 26-1-2011 11:38 |
Ik snap de reactie van DJ Bart wel, het kost een hoop geld ( vroeger kon je via concullegae forum nog korting scoren. En de discussie aanzwengelen zal ik proberen te voorkomen. Ik heb zelf in 2006 deze cursus gedaan, ik stond er altijd al achter en dat sta ik nog steeds... Zoals Jeroen VDV al schreef, er zijn zo veel mensen die "denken "verstand te hebben van ons vak en het daarom niet nodig achten... Maar helaas, wanneer het onverhoopt misgaat, dat ene statiefje met dat fourbarretje dat omgaat en er onstaat letsel of schade in welke vorm dan ook... dan zit je als gebruiker van het materiaal al fout, met alle gevolgen van dien... Linkjes naar rigging ongelukken in Australie, de VS, maar ook duitsland zijn er voldoen... Als dit vak voor jouw brood of de kaas erop zorgt, neem het dan serieus en doe die cursus en eventueel ook de vervolgtrainingen ! | |
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... " | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 28-7-2011 19:19 |
Vandaag het boek binnen gekregen (voor niet al te veel geld gekocht op marktplaats). En ik moet jullie gelijk geven. Wat mij meteen al opviel is het vele kopieer werk vanuit het blackbook van Prolyte en de vele reclame foto's van het bedrijf die het gemaakt heeft (ben alleen de naam weer vergeten) Ook mistte ik een heel belangrijk item, namelijk delastbaarhied van trusshoeken. Nergens wordt er iets over gezegd. Ik ga het boek nog eens op mijn gemak lezen, maar is is duidelijk nog niet compleet. | |
Stoney3KStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2009 Laatste: 7-1-2013 Berichten: 101 | 7-8-2011 17:07 |
dj-bart schreef: Ook mistte ik een heel belangrijk item, namelijk delastbaarhied van trusshoeken. Nergens wordt er iets over gezegd. Ik ga het boek nog eens op mijn gemak lezen, maar is is duidelijk nog niet compleet.Hetzelfde idee met base-plates die 9 van de 10 keer wel een trusspaal overeind houden maar er totaal geen informatie is over de belastbaarheid van die dingen. Als je truss niet perfect symmetrisch is opgebouwd krijgen die dingen wel een moment te verduren. (Let wel, ik heb het over los staande base-plates, niet de kleine 'voetjes' die je regelmatig onder een carré ziet staan) | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 390 | 7-8-2011 17:42 |
Tsja.... dat zijn nou net dingen die per situatie kunnen verschillen en dan ook nog eens op meerdere manieren te intrepeteren zijn. Om dat te kunnen begrijpen zou je op "cursus" kunnen gaan. klunz | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 7-8-2011 20:28 |
Stoney3K schreef: dj-bart schreef: Ook mistte ik een heel belangrijk item, namelijk delastbaarhied van trusshoeken. Nergens wordt er iets over gezegd. Ik ga het boek nog eens op mijn gemak lezen, maar is is duidelijk nog niet compleet.Hetzelfde idee met base-plates die 9 van de 10 keer wel een trusspaal overeind houden maar er totaal geen informatie is over de belastbaarheid van die dingen. Als je truss niet perfect symmetrisch is opgebouwd krijgen die dingen wel een moment te verduren. (Let wel, ik heb het over los staande base-plates, niet de kleine 'voetjes' die je regelmatig onder een carré ziet staan) | |