Forum > Licht

Prolyte X30V en H30V

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
31-7-2011 10:59
Beste,

ik had even een vraag ivm deze prolyte trussdelen. Zijn deze twee verschillende soorten truss compatibel met elkaar? Na het grondig bekijken van de website van Prolyte, veronderstel ik van wel. Ik wil wel enige zekerheid. Ook ben ik erachter gekomen dat in de X30V-serie boxcorners voorkomen, en in de H30V niet...

Wie heeft ervaring met deze verschillende soorten trussen? Je moet ze effectief meten, want er zit maar een verschil van 2 mm op de buitenste kanten van de truss. De centerpunten van de eitjes zijn perfect hetzelfde.

Mvg

De Dapper Tim
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
31-7-2011 12:18

Diejai T schreef:

Ik wil wel enige zekerheid. Ook ben ik erachter gekomen dat in de X30V-serie boxcorners voorkomen, en in de H30V niet...
Daar zijn leveranciers voor toch, om je uitgebreid te informeren over de producten die ze aanbieden? Heb je je Prolyte-dealer of wellicht Prolyte zelf al gebeld?
Light Image
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
31-7-2011 12:29
Nee, nog niet. Ook om het feit dat ik een lot prolyte in tweedehands heb kunnen aankopen. Wellicht zullen er hier een aantal forumleden ook wat meer gebruiks informatie kunnen geven, dan een leverancier.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
Dj-bartStandaard Lid
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
31-7-2011 12:53
Zijn prima uit te wisselen, de dikte van de plek waar de eitjes zitten zijn identiek. de boxcorners zijn trouwens in de H-variant ipv de x variant.

Eventueel kun je het mij ons wel een keertje komen bekijken, wij hebben beide varianten (tenminste totdat de lichte variant verkocht is.)
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
31-7-2011 13:03

Diejai T schreef:

Wellicht zullen er hier een aantal forumleden ook wat meer gebruiks informatie kunnen geven, dan een leverancier.
Wat betreft informatie / gebruiks-specificaties zou ik NOOIT op een forum maar op de fabrikant/leverancier afgaan. Wat betreft gebruiks ervaringen (ervaringen, meningen, tips) kun je prima op een forum afgaan.

Koppelen van verschillende types truss doet uiteraard wat met de maximale belasting, ook hierover kan de leverancier/fabrikant je het beste informeren.
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
31-7-2011 13:11
De belasting is nogal simpel, bij een recht stuk (dus zonder hoekstukken) kun je gewoon uitgaan van de X30V. Mocht je met een carre oid gaan werken, kun je het beste een tekening maken met daarbij vermleden welke stukken je gata gebruiken. Daarbij dan ook vermelden wat je erin gaat hangen, met de gewichten erbij en dit verhaal mail je naar cs@prolyte.nl (customerservice). Binnen enkele dagen (soms al 1) krijg je een mail of bij moeilijkere projecten een telefoontje met de informatie of het wel of niet mogelijk is.
Dan weet je meteen weer een voordeel van prolyte truss.

Kleine aanvulling:
Via onderstaande link kun je de informatie over deze twee verschillende trussen lezen. (pagina 8/9 van de folder prolyte structures of pag 56/57 van hun nieuwe algemene folder). Hier kun je ook meteen zien hoe je het verschil kunt zien van de delen. Veel succes.
www.prolyte.com/support/brochures
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
31-7-2011 18:33
Hou je gewoon aan de richtlijn.

Koppel geen verschillende soorten truss aanelkaar.
Ben je zeker dat je iets aan de belastingstabellen hebt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj-bartStandaard Lid
31-7-2011 19:25
Het is hetzelfde merk en type. Alleen de H variant is dikker en kan meer hebben, waarom zou je het niet mogen uitwissellen zonder dat de X variant belastingstabel niet meer zou kloppen?

Prolyte geeft zelf ook aan dat het prima kan.

Over welke richtlijn heb je het nu precies? Ik denk dat een advies van de fabricant meer waarde heeft dan een richtlijn. MEt de brochure in je hand, kun je hard maken dat bij falen van het systeem de fout bij de fabrikant ligt en niet bij jezelf (tenminste als blijkt dat het toch niet kon)
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
31-7-2011 20:06
Ik heb diezelfde vraag in het verleden ook al eens gesteld aan Prolyte. Je mag H30V en X30V door elkaar gebruiken, maar dan moet je de belastingtabellen van X30V aanhouden.
Vergeet niet te lachen
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
3-8-2011 21:15
En aan de buitenkant van een constructie kun je als rigger dus niet zien,
of de buisdikte 2mm of >3mm is.
Als er dan op een grote constructie moet worden gehesen, is de kans groot dat er een verkeerd trussdeel onder een motorpunt hangt.

Uit ervaring, NOOIT TRUSS VAN VERSCHILLENDE SOORTEN DOOR ELKAAR GEBRUIKEN, al is het van hetzelfde merk.
Gewoon niet over debateren, gewoon niet doen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)