230 volt verdeelblokken
(32 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 6-6-2011 12:58 |
RodiBakker schreef: Heb zelf naast de hateha/mennekes blokken ook goede ervaringen met deze van abl-sursum. Het fijne is dat deze lekker compact is met oprollen van je kabels enzo. Zie trouwens dat deze wel heel luxe is, heb zelf de simple 3v rubber zonder lampje oid.sneider merten, ABL, (deze heeft 2 uitvoeringen?) zie geen verschil?),Kopp, Keraf.. Hoor graag jullie ervaringen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
RodiBakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-1-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 136 | 6-6-2011 18:25 |
Deze betaalbare gebruik ik én voor de drive-in show, maar ook op de bouw dagelijks. De neopreen snoeren slijten zelfs harder als de blokken. Alleen raken de afdekkapjes wel eens kwijt. Je kan er mee gooien etc zonder dat het stuk gaat. Een lokale licht/geluid verhuurder gebruikt ze ook al jaren voor zn 230V kabels. | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 6-6-2011 20:21 |
Watt-Xtra schreef: Meer mensen ervaring met deze blokken? Ik zie namelijk dat er nog een paar meer bedrijven zijn die deze blokken maken, echter is er een enorm prijs verschil, tussen de 20 en 65 euro per blok...sneider merten, ABL, (deze heeft 2 uitvoeringen?) zie geen verschil?),Kopp, Keraf.. Hoor graag jullie ervaringen. Keraf (Ke802 met randaarde) werkt op zich ook prima is schijnbaar van een iets 'harder' plastiek gemaakt, ogen minder mooi en ik heb er enkele met afgebroken klepjes. Voor de rest niets op aan te merken. Conclusie: lichte persoonlijke voorkeur voor ABL, maar het prijsverschil (in mijn geval redelijk aanzienlijk, weet niet hoe het voor jou zit) niet waard. Ik vind de klepjes trouwens niet heel erg boeiend, de verdeelblokken doen wat ze moeten doen en dat is het belangrijkst (voor mij dan toch). Verschil tussen de twee ABL's. Eentje is met lampje ander zonder. Groeten Pieter | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 6-6-2011 23:58 |
En hoe werken die dingen in de praktijk?(stel je voor dat je ze als inprikpuntjes hebt liggen voor van alles en nog wat) Qua ordelijkheid en hoe makkelijk je kunt inprikken? Mij lijken ze in veel gevallen eigenlijk vrij onhandig om eerlijk te zijn. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 7-6-2011 00:29 |
René Eppink schreef: En hoe werken die dingen in de praktijk?(stel je voor dat je ze als inprikpuntjes hebt liggen voor van alles en nog wat) Qua ordelijkheid en hoe makkelijk je kunt inprikken? Mij lijken ze in veel gevallen eigenlijk vrij onhandig om eerlijk te zijn.Daar wil ik dus niet mijn 4voudige keraf blokken voor gebruiken, dat is nogal groot en niet geheel waterdicht, deze zouden in principe door de rubberen ringen een stuk beter water"dicht" zijn. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 7-6-2011 11:16 |
Zie vaak 4-voudige Keraf-achtige blokken met relatieve korte kabel, en die zogenaamde "T-splitsinkjes" met bijvoorbeeld 10m kabel. | |
Light Image | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 7-6-2011 11:26 |
René Eppink schreef: En hoe werken die dingen in de praktijk?(stel je voor dat je ze als inprikpuntjes hebt liggen voor van alles en nog wat) Qua ordelijkheid en hoe makkelijk je kunt inprikken? Mij lijken ze in veel gevallen eigenlijk vrij onhandig om eerlijk te zijn.Die dingen gebruiken wij in de praktijk voor in de truss. Dit omdat ik de normale stekkerdozen (zware) te groot en lomp vind voor in de trussen, de kleintjes vind ik dan weer niet stevig genoeg en er zit altijd zo'n ellendig 3g1.5 kabeltje aan. We hebben de bovengaande stekkerdozen (3weg zoals Keraf en ABL ze hebben) allemaal uitgerust met 1 meter 3g2.5 kabel en een Keraf KE521 stekker. Deze steken dan ook in een apart vak van onze 'schuko kit'. Voor inprikpunten (op de grond) worden zware 4weg-stekker blokken (uiteraard zwart) gebruikt. (KE15BZW, met 3meter kabel 3g2.5 + KE521 stekker) Groeten Pieter | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 7-6-2011 13:17 |
Hier alles Kaiser 4-weg en ook een stapeltje 6-weg blokjes. Gewoon de standaard versie met gedraaide contacten en 5 meter 3G2.5 / ABL volrubber stekker eraan geschroefd. Daarnaast voor het werk waar 5 meter kabel veel te lang is of de verbruikers minimaal zijn ook nog de kleine 3-weg kaiserblokjes kant-en klaar versie met vaste kabel. Alles zwart uiteraard. Die grote Hateha blokken zijn top voor bijvoorbeeld podiumwerk maar voor in trussen/constructies etc vind ik ze veel te lomp. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 7-6-2011 19:48 |
Ok, duidelijk. Voor dat soort dingen zijn het inderdaad leuke blokjes. Was even in de veronderstelling dat ze voor alle zaken werden gebruikt. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 7-6-2011 21:51 |
CyberDance schreef: Daarnaast voor het werk waar 5 meter kabel veel te lang is of de verbruikers minimaal zijn ook nog de kleine 3-weg kaiserblokjes kant-en klaar versie met vaste kabel.Blokjes met een vaste stekker zet ik ook praktisch altijd een rechte stekker aan, omdat ik de haakse die er vaak aan zit totaal niet handig vindt... | |
I am a TimeDriver! |