Welke versterker op rx subs
(23 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 17-5-2011 12:52 |
Nee, Ik bedoel het filter uit de gladiator subs. Deze zit er tussen zodat je met 1 versterker de subs en toppen aan kunt sturen, de toppen kun je dan rechtstreeks door lussen op je subs. In mijn versterker rack zitten nu 2 versterkers met een ev dc-one processor, de processor in mijn rackje zorgt er nu voor dat het laag naar de subs gaat en het hoog naar de toppen. Vandaar mijn vraag of dit filter in de subs dan kan blijven zitten. | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 17-5-2011 13:36 |
Je zou het filter kunnen laten zitten, dat kan opzich weinig kwijt. Echter kan het een stuk beter klinken wanneer je de filter eruit haalt. En dan sluit je inderdaad de speaker direct op de speakon aansluiting aan. | |
RickvanulftStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-9-2008 Laatste: 9-10-2014 Berichten: 61 | 17-5-2011 17:43 |
Je zou inderdaad dat filter eruit kunnen halen. Wat je echter ook zou kunnen doen is gewoon de zwaarste versterker aansluiten zoals je het altijd hebt gedaan. Gewoon op de subs, en dan van de subs doorlussen naar de toppen. Moet je alleen even op je DC- one instellen dat die versterker in dat geval en full- range signaal krijgt. | |
T is en blijft 'n passie.. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 18-5-2011 13:01 |
Oke, iedereen bedankt voor alle reacties. Ik heb afgelopen weekend nog gewoon met het filter er in gedraaid, wat opzich wel aardig goed ging. Ik heb gisteren bij 1 sub het filter er tussen uit gehaald om te kijken of dit wat uit maakt. Met 1 sub heb ik zonder filter gedraaid en met 1 sub met filter. En inderdaad uit de sub zonder filter komt echt wel meer geluid. Mijn conclusie is gewoon de filters er uit want het is echt wel een hoor baar verschil. Ik maak nu gewoon niewe speakon aansluitingen achter in de subs zodat ik het filter niet hoef te verbouwen. Ik kan nu later het filter altijd nog weer terug plaatsen zodat ik de subs weer in de orginele staat kan terug brengen. Het had opzich wel gekunt om met 1 versterker fulrange te gaan draaien, maar dan moet ik de ev dc-one aanpassen wat op zich wel kan, maar als ik toch het hele versterker rack bij me heb gebruik ik net zo lief de sub en top afzonderlijk van elkaar. Het is echter ook maar een kleine moeite om de subs aan te passen. Iedereen in iedergeval super bedankt, ik kan voorlopig in iedergeval weer een tijdje vooruitmet mijn geluidsset. | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af |