Forum > Geluid

Exstern scherm Tascam DM 24

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
21-4-2011 20:01
1 x bewerkt. Laatst door Fossalta op 22-4-2011 08:28
Hallo,

Ik heb hier een digitale Tascam DM 24 staan waar het scherm van gesneuveld is. Nu heb ik op youtube gekeken en zag ik in dit filmpje dat je ook een extern scherm aan kunt sluiten. www.youtube.com/watch?v=Meyuf0DeY60

Aan de achterkant van de mentafel zie ik 2 VGA's outputs zitten. Echter zijn dit 9 pin's en ik heb hier een monitor met 15 pin's. hoe kan ik deze aan elkaar koppelen en moet ik dat via de VGA aansluitingen doen of via een andere aan de achterkant?
Hier een foto van de achterkant: foto

Alvast bedankt voor de tips!
Edit Mod: Fossalta: linkje korter gemaakt, zie forum help
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
21-4-2011 20:36
ik zou wat aan je linkjes doen ;-)

en als je had opgelet in het youtube filmpje had je dit gevonden, een speciaal interface dus ;-)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-4-2011 01:08
Er staat volgens mij duidelijk een hele andere text dan "VGA" of "Monitor" boven die connectoren. Die zijn dus gewoonweg niet voor VGA/monitor. Het zijn 9-pins D-sub aansluitingen en geen 15-pins zoals voor VGA gewoon zijn.
Light Image
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
22-4-2011 11:17
Oké bedankt allemaal!
Als ik het goed begrijp moet ik dus een los scherm van Tascam bestellen, die ik met die sloten op de achterkant kan aansluiten. Ik heb even gekeken en dat kost 210 euro.
Ik ga nog ff overwegen om het scherm te laten repareren.
Heeft iemand van hier ervaring met het repareren van zo'n scherm? het is een Amerikaans model. Ik heb me laten vertellen dat de voeding van het scherm stuk is.
Waarom dat 'ie gesneuveld is weet ik niet. Hij kwam terug van de flightcase bouwer en er waren 2 kanalen stuk en het scherm gaf allemaal lijnen in beeld. 2 kanalen zijn inmiddels gerepareerd.

Dus als iemand nog een handige techneut weet die mij verder kan helpen? happy :)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
22-4-2011 11:58
Uhhm, ik zou de flightcase bouwer ook eens met een scheef oog aankijken...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
22-4-2011 14:22
Tja.. Kan niets bewijzen he..
SLGVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2008
Laatste: 24-8-2013
Berichten: 15
4-5-2011 12:14
Beste Sosa (en andere DM24 gebruikers).

Ik werk pas sinds kort met deze mixer, eigenlijk bevalt dat vrij goed. Echter heb ik geen idee hoe ik de effecten aan de praat krijg.
Uit de handleiding wordt ik ook niet veel wijzer. Ik ben er al achter dat het effect volgens mij aan een aux gekoppeld dient te worden, maar hoe en wat precies???

Wellicht dat hier iemand mij verder kan helpen,
Alvast bedankt
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
4-5-2011 12:33
Hoi Yannick,

Ook ik heb geen idee. We hebben de mixer gekocht en meteen een case laten bouwen. Ik heb er nog wel mee gespeeld en heb toen wel een compressor aan de gang gekregen. Zoals al vermeld was, is mijn mixer na de flightcasebouwer stuk terug gekomen. Nu is hij nog niet gerepareerd, dus ik kan ook zo niet even voor je kijken.

Ik heb wel een vermoeden dat je bepaalde FX'en aan je Aux moet hangen zoals galm, maar een compressor lijkt me sterk. Die gaat bij een analoge via de toch niet via een Aux maar via een Insert. Maar nogmaals dat is een vermoede. Hoe ik toen die compressor aan de gang heb gekregen weet ik eerlijk gezegd niet meer.
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
4-5-2011 13:00

SLGV schreef:

Ik werk pas sinds kort met deze mixer, eigenlijk bevalt dat vrij goed. Echter heb ik geen idee hoe ik de effecten aan de praat krijg. Uit de handleiding wordt ik ook niet veel wijzer. Ik ben er al achter dat het effect volgens mij aan een aux gekoppeld dient te worden, maar hoe en wat precies???
Misschien dat deze handleiding welke alleen over de effectsectie gaat op tascam.com/content/downloads/products/299/DM-24_effects_manual.pdf je al wat meer op weg kan helpen.

Je kunt binnen de effectsectie van de tafel de ingang naar het interne effect als ook de uitgang kiezen. De ingang is één of twee (mono/stereo) van de 6 aux bussen en de uitgangen gaan naar twee van de 32 ingangskanalen. Dit staat wel heel duidelijk in de handleiding beschreven heb ik gezien.
SLGVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2008
Laatste: 24-8-2013
Berichten: 15
4-5-2011 13:04
Beste Sosa en soundsmurf

Bedankt voor je reactie Compressors en gates lukt me wel. Deze kan je per kanaal toewijzen. Hiervoor dien je een kanaal te selecteren (fader aanraken of select knopje erboven) vervolgens kies je bij de knoppen rechts naast het scherm "Dynamics" nu kan je compressor en gate voor dat kanaal instellen en activeren. Ik vermoed dat het met die handleiding met de effecten wel zal gaan lukken.

bij voorbaad dank.

Edit: heb de effecten nu ook werken, in het effect scherm (onderdeel patch) heb ik fx1 op aux5 en fx2 op aux 6 als input gezet.
vervolgens het gewenste kanaal onder deze aux openschuiven en de main van de natuurlijk aux ook, en toen had ik een mooi effect erop.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)