Forum > Licht

JB-Lighting Varyscan P3 foam inlay

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
FrankvanbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2010
Laatste: 14-5-2014
Berichten: 20
21-1-2011 00:13
Beste forummers,

Wij hebben nu inmiddels 3 jaar 10 JB-Lighting Varyscan P3 in de verhuur zitten. Nu is mijn vraag heeft iemand een idee waar er inlays te krijgen zijn ala Martin mac 250 dus foam inlays maar dan voor de p3. Vragen bij de leverancier is geen optie daargezien deze door slechte service door ons aan de kant is gezet. Nu weet ik dat er bij een duitse leverancier kisten te koop zijn echter deze zijn gemaakt van waaibomenhout en voor ons geen optie daargezien deze snel stuk zullen gaan. Bovendien hebben wij een eigen flightcase werkplaats dus we gaan de kisten zelf maken. Ik heb ook nog overwogen om iets in de kist te maken om ze in klem te zetten dit is uiteraard wel mogelijk maar een foam inlay blijft toch het beste.

Wellicht hebben jullie ideetjes.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Frank
Met een hamer past alles.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
21-1-2011 00:53
Voor de Varyscans bestaan bij Penn in ieder geval geen inlays, mogelijk dat je wel de losse inlays bij een leverancier van JB Lighting kunt krijgen? Andere optie zou zijn om een inlay te zoeken die er enigszins op lijkt.

Wat wel vaker gebeurt is met behulp van 50mm hardschuim of ethafoam de wanden bekleden waar de base van de kop op komt te liggen. Wel ervoor zorgen dat de kop zelf tussen dat schuim ingeklemd wordt, dus dat kan betekenen dat je ofwel extra schuimdikte nodig hebt, ofwel zorgen dat de houten wanden iets naar binnen komen. Als er geen goede inlay te vinden is kan dit een prima alternatief zijn.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2011 14:08
Als die waaiboomhout kisten ook de prijs van een waaiboomhoutkist hebben zou ik die lekker naar Nederland halen, schuim eruit halen en in je eigen kisten timmeren, en de lege waaiboomhoutkisten op Marktplaats donderen.. laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)