Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 3 van 16)
Moderator(s): Dré
Party 2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
Berichten: 114
17-1-2003 07:18
Ik snap Tommik en Dré allebei wel, maar ik zou beide denken wink ;)
(wat breng ik dat weer logisch he)
Let niet op mij, ik ben dronken...
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
11-9-2003 19:40
ja toch, ik heb een numark axis 8 onder andere omdat ik weet dat het een van de betere beatcounters heeft, en geeft meestal zelfs de downbeat aan shocked 8O!!

ik vind met beat counters werken makkelijker.

maar soms kan ik het ook op geluid doen maar alleen als de beat duidelijk is, anders als ik me niet genoeg kan concentreren dan gebruik ik de counter: het gebeurt wel eens dan ik de beat niet duidelijk genoeg kan horen, dan kijk ik naar de counter(en ik gebruik die zo vaak mogelijk).
Niet LEZEN wat hier staat aub...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
11-9-2003 19:46
tja, ik kan me ook niet echt concentreren op de beat tijdens het draaien, ik ben gewoon met teveel andere dingen bezig. Maar ik kan wel lekkere mixjes draaien zonder de beatmix techniek...
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
12-9-2003 07:19
Ik ben een 1/2 jaar bezigf met draaien ofoz en ik heb ook zo'n mooie beatcounter op mijn 650i zitten.
Best wel handig af en toe. Ik gooi de pitch omhoog/omlaag net zolang tot hij in de buurt komt van de Sync. Daarna gaat het op gevoel.

Zelfs de beatcounters van de 650i hebben moeite met een loopje van 138 BMP. Verspringen doet ie toch wel..

Maar I.d.d handig is het wel!
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
15-9-2003 21:05
Degene die de beatcounter onnodig vinden hebben misschie gelijk, het lijkt soms dat het oncreatief mixen is, maar als het er is staat niemand in de weg bij mij om het te gebruiken. Als het niet klopt en er is geen mogelijkheid om te tappen dan doe ik het zeker op geluid.

het duurt me wel een beetje lang om op geluid te matchen, maar af en toe probeer ik het wel eens.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
17-9-2003 16:38
Beetje late reactie misschien, maar ik denk dat Tommik zich vergist over Michel de Hey.

Ik moest een maandje geleden op een feestje draaien waar ook Michel de Hey kwam.
Het kastje wat hij bij heeft is (bij mij teminste) de C-Loops sampler van Red Sound.

goed review--> www.soundonsound.com/soundbank/RedSoundCLoops.php
red-sound site--> www.redsound.com/products/cloops/index.htm

Ik heb er even mee kunnen spelen, en als je van samplen / loopen houd is dit een erg mooi speeltje. Ik heb em al besteld om eerlijk te zijn.

Een van de grote voordelen (in mijn ogen) is dat je em tussen een vrije line-in en je pfl-out plugt. De bron die je wilt samplen selecteer je dus door middel van je pfl knopjes.Het uitgangssignaal van de sampler kan je via je mixer helemaal weer bijsturen (volume, bas/mid/hoog/ effecten)

Dat is dus ideaal voor on the road.
mix and blend to comprehend...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
17-9-2003 19:14
Domme vraag misschien, maar bestaan er dan wel (Dj-) mengpanelen met pfl-out??

Wat volgens mij het handigste lijkt om een sampler op een slimme manier aan je mangpaneel te hangen is via de effect bus. (Je plaatst het toestel tussen effect send en effect return.)
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
17-9-2003 19:56
tja ik weet niet of je gelijk hebt maar ik ken ook geen mixer met een pfl out!

maar over de beatcounter, ik heb er zelf een in mijn mengpaneel zitten ( vmx200 ) maar die springt soms alle kanten op en dan snap je er echt niks meer van. ik gebruik wel vaak mijn beatcounter want ik kan vaak echt voor geen meter horen of de beats nou gelijk lopen. sad :(

zelf vind ik een beatcounter wel handig maar dan moet je wel een goede hebben! wink ;)
maar toch ik vind dat dj's zoals michel eigenlijk te pro is om zoiets nog nodig te hebben maar misschien gebruikte hij die beatcounter helemaal niet.
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
17-9-2003 20:55
PFL out --> ik bedoel dus je koptelefoon uitgang.

Ik heb het berichtje voor het posten zitten hertypen... Wat ik dus duidelijk wilde maken is dat ik het erg handig vond om de sampler via je pfl te laten lopen.

Waarom vind ik dat handig:
-Als ik em aan de send return op mijn mixer (djm-600) zou hangen, dan zou de sample
dus terug komen op de return. Hiervan kan ik alleen het volume met een draaiknopje
beinvloeden (of eventueel met de X-fader)
Als het signaal terug komt op een line in kan je hiervan de bas, mid, hoog regelen,
en er nog een extern effect overheen gooien.

-Als ik sample via de PFL kan ik meerdere kanalen tegelijk opnemen.

-Als ik het signaal laat terugkomen op een line in kan ik eventueel de sample
samplen..., met toevoeging van een exta signaal. Dit klinkt nutteloos, maar als je
graag met locked grooves speelt zal je dit wel snappen.

-Je op deze manier je sampler en effectenbak helemaal los van elkaar gebruiken.

-Je kan je sampler op deze manier ook aansluiten op mixers die geen send/return
hebben.
mix and blend to comprehend...
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
17-9-2003 21:37
heheh beetje dom van me maar nu kom ik er weer achter ( net toen ik je berichtje leesde ) dat de pfl out voor je koptelefoon was. laugh :D beetje dom
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow

Terug naar forum Reageer (zonder quote)