Forum > Licht

LED parren

(95 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
4-12-2010 12:52
Ik ben aan het rondkijken naar een compacte (short) ledspot om als tegenlicht te gebruiken in kleine settings.

Optie 1 die ik tegenkom is de led par 64 van showtec met 18x 3W (momenteel in de aanbieding): Klik

Optie 2, showtec led par 64, 36x 3W: Klik Levert voor het geld veel meer (?) output, maar heeft geen kleurmenging.

Optie 3, showtec led par 64, 21x3W: Klik Kleurmenging en wellicht meer output dan de 18x3W, qua prijsverhouding iets duurder.

Is er iemand die ervaring heeft met één van de spots? Ik kan maar weinig ervaring vinden (met name over de 36x3W versie). Omdat ik van plan ben om de spot als tegenlicht te gaan gebruiken is het feit dat de 36x3w geen kleurmenging heeft misschien te overkomen. Aan de andere kant is een spot met kleurmenging wat breder inzetbaar..

Bundelbreedte van de spot's:
18x3W, 40 graden
36x3W, 25 graden
21x3W, onbekend.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
4-12-2010 14:53
Hallo Harry,

Ik heb 8 hier LED-parren van showtec staan, de 36x3Watt versie.
De output valt wat tegen voor 3 Watt LED's, maar dat zal met de andere showtec LED's wel hetzelfde zijn.
Je hebt inderdaad geen Tri-/3-in-1 LED's, maar ik vind het mengsel van de kleuren mooier dan de Elation Opti Tri-LED parren die ik ook in gebruik heb.

Hier zie je de 36x3Watt op de hoge statieven, en de rest zijn de Elation parren, enigszins vergelijkbaar met de Showtec 18x 3Watt (Tri).

Ik vind de Tri LED's erg leuk om te gebruiken, omdat je de verschillende kleuren niet ziet. Maar als je de lichtvlek op de muur bekijkt, zie je bij de 36x3Watt een egale kleur, en bij de Tri LED's een beetje kleuren-soep (bij paars bijvoorbeeld lichte vlekjes rood en lichte vlekjes blauw).

Daarnaast hebben beide lampen erg veel leklicht, wat ik ook niet mooi vind. Zo word het erg lastig om mooie bundels te maken, zie ook hier,.
De enige LED par die ik goed en betaalbaar vind, is de ADJ Pro par 56 LED: Lekker strakke bundels, mooie menging, en de lichtstip op de muur is zeker net zo fel als die van de 36x3Watt. Na ongeveer één meter zijn de kleuren volledig gemengd, en binnen die meter moet je je best doen om de kleuren te onderscheiden.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
4-12-2010 15:34
Wat de bundels betreft, heb ik bij Highlite een type gezien met een verstelbare focus, er zat een stappenmotortje in het midden dat de lenzen ten opzichte van de LED´s verstelde.
Het principe zag er best leuk uit, maar ik zou zo even niet weten welk type het was en welke prijs deze heeft.
Deze spot was wel wit/amber, maar volgens mij had je ze ook in rgb.
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
4-12-2010 15:55
Elation heeft ook zo'n zoom par.
Volgens mij vallen die een heel stukje duurder uit.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
5-12-2010 21:52

roystraver schreef:

Hallo Harry,

Ik heb 8 hier LED-parren van showtec staan, de 36x3Watt versie.
De output valt wat tegen voor 3 Watt LED's, maar dat zal met de andere showtec LED's wel hetzelfde zijn.
Je hebt inderdaad geen Tri-/3-in-1 LED's, maar ik vind het mengsel van de kleuren mooier dan de Elation Opti Tri-LED parren die ik ook in gebruik heb.

Hier zie je de 36x3Watt op de hoge statieven, en de rest zijn de Elation parren, enigszins vergelijkbaar met de Showtec 18x 3Watt (Tri).
Wat ik hier zie moet je me eens uitleggen...heeft die drummer zulke lange armen, of is er een andere reden dat die 'Chinese deksels' zo ver uit elkaar staan? klik
Alles komt goed....
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
6-12-2010 12:23
1 x bewerkt. Laatst door Harry1 op 6-12-2010 12:31

roystraver schreef:

Hallo Harry,

Hier zie je de 36x3Watt op de hoge statieven, en de rest zijn de Elation parren, enigszins vergelijkbaar met de Showtec 18x 3Watt (Tri).
Bedankt voor het delen van je ervaring Roy. Hoe kan het dat ik op de foto van de 36x3W geen kleuren-soep zie? Zoals bijvoorbeeld op dit filmpje? Ik was in de veronderstelling dat er van elke kleur (RGB) 12 3w leds zouden zijn? Uit je uitleg begrijp ik dat dit inderdaad zo is (geen kleurmenging), maar op de foto lijkt er toch perfect paars gemengd te worden??

De ADJ Pro 56 heeft volgens jou dus een vergelijkbare output als de Showtec 36x3W? Dan mag Showtec zich toch wel even gaan schamen met dat 3x hogere vermogen! shut up :X
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2010 12:28
Omdat de foto compleet overbelicht is en totaal geen realistisch vergelijk geeft. Hoe kun je nou lichtopbrengst bepalen aan de hand van een foto van een armatuur (niet hetgeen wat het armatuur belicht!!!) waarop je ook nog eens van een verschillende hoek de armaturen inkijkt EN waarbij de camera duidelijk totaal niet ingesteld is?
Light Image
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
6-12-2010 12:31

JeroenVDV schreef:

Omdat de foto compleet overbelicht is en totaal geen realistisch vergelijk geeft. Hoe kun je nou lichtopbrengst bepalen aan de hand van een foto van een armatuur (niet hetgeen wat het armatuur belicht!!!) waarop je ook nog eens van een verschillende hoek de armaturen inkijkt EN waarbij de camera duidelijk totaal niet ingesteld is?
Hallo Jeroen, ik beoordeel geen output. Ik doel op het feit dat ik de Rode, Groene en Blauwe led's niet kan onderscheiden op de foto. Ik begrijp je reactie niet.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2010 12:36

Harry1 schreef:

JeroenVDV schreef:

Omdat de foto compleet overbelicht is en totaal geen realistisch vergelijk geeft. Hoe kun je nou lichtopbrengst bepalen aan de hand van een foto van een armatuur (niet hetgeen wat het armatuur belicht!!!) waarop je ook nog eens van een verschillende hoek de armaturen inkijkt EN waarbij de camera duidelijk totaal niet ingesteld is?
Hallo Jeroen, ik beoordeel geen output. Ik doel op het feit dat ik de Rode, Groene en Blauwe led's niet kan onderscheiden op de foto. Ik begrijp je reactie niet.
Als jij een paar lichtbronnen (LEDs) naast elkaar plaatst, aanzet, en een foto maakt die zwaar overbelicht is, zie jij geen onderscheid meer tussen de LEDs maar zie je een grote waas. Dat is wat er gebeurt.
Light Image
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
6-12-2010 12:41

JeroenVDV schreef:

Als jij een paar lichtbronnen (LEDs) naast elkaar plaatst, aanzet, en een foto maakt die zwaar overbelicht is, zie jij geen onderscheid meer tussen de LEDs maar zie je een grote waas. Dat is wat er gebeurt.
Dat snap ik, maar in dit geval lijken de afzonderlijke led's toch echt wel te onderscheiden. Scrol in het album bijvoorbeeld nog maar eens door naar de 5e foto. Daar zie je toch echt de afzonderlijke led's van de 36x3W. Ook in de eerste foto is dat nog wel mogelijk.

[Edit] Als ik heel goed naar de 5e foto kijk, lijken bepaalde led's iets blauwer te zijn dan andere. Waarschijnlijk bedonderd de foto me dus toch in dit geval [/Edit]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)