Forum > Geluid

Merk Fohn

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
12-5-2010 18:29
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 17-5-2010 21:52

DJ/LJ Savidge schreef:

Als afsluiter hebben we de "Amstel live band"
Mixen jullie die of hun eigen tech? Heb ze al meerdere malen gehoord met een eigen tech of tech van Soundfill op een Martin setje, was nou niet bepaald echt lekker klinkend, enorm scherp met te veel laag (maar dus wel in de mode)

Wat betreft Fohhn, niet goedkoop maar wel erg netjes klinkende sets. Heb er een aantal gehoord en ben er erg van gecharmeerd.
Edit Mod: Dré: Quotefix (volgende keer zelf even je bijdrage controleren aub).
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 184
12-5-2010 19:07
Deze avond (5juni) hebben ze eigen tech en zetten wij alleen de eind set (fohhn) neer. 2 jaar terug hadden wij ook de "amstel live band" toen kwamen ze met "eigen" set. Wat toen een extra grote DB set.

Zover ik weet wil deze band (zoals meer grote bands) alles zelf bedienen. Dus ook voor de lichtjes nemen ze een eigen man met tafel mee.

In de ochtend/middag staat er een DJ en komt Anta Meijer voor het 50+ feest.

Zaterdag over dag doen we op 3 buiten locatie's geluid (2 kleine sets en 1 grotere)
Lampie erbij??
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
25-11-2010 19:48
Bescheiden schopje.
Heb een paar Fohhn FH3 Combo (300 watt versie) kastjes van MP gekocht, aardig wat werk aan het uiterlijk, maar op zich denk ik leuke kastjes.
Zijn er hier kenners van deze kastjes, kan op internet niet heel veel info vinden en zie dat sowieso de hoorn niet origineel is.
Zit een RCF N350 drivertje achter een 60*90 hoorn.
De woofer heeft geen type, alleen een nummer 13007 458.
Wie kan me helpen?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-11-2010 22:54
Hey frank,

Leuk dat je de kastjes hebt weten te bemachtingen.
Heb er hier ook twee staan, de FH3 350 watt versie, is de tweede versie van dit type.
Met een blikje warnex ga je al een heel eind komen om de speakers weer netjes te krijgen buitenkant.
Origineel zit er inderdaad geen RCF in deze kasten.
De sprijdingshoek is wel de juiste zo uit het hoofd.
Deze staat ook vermeld achter op de speaker wink ;)
Laatst nog een hoog driver moeten vervangen, helaas overleden. heb ik rechtstreeks bij heuff besteld.
Merk weet ik niet, als vervanger word er wel eens beyma toegepast, maar dat was dacht ik niet de originelen driver.
Prijs voor twee stuks is in iedergeval duurder/ even duur als jij nu totaal voor de kastjes hebt betaald.

Als ik er aan denk en tijd heb zal ik eens de kast open schroeven en kijken of ik iets op de woofer kan vinden.

Zelf heb ik deze week 4x XT-4 top van Fohhn aangeschaft.
zodra ik tijd heb eens aan de tand gaan voelen happy :)

Ron

[off] is er iemand van de modes die de titel van dit topic kan aanpassen, fohhn is met dubbel H, kon op het moment via zoekmachine dit topic niet gevonden krijgen BVD [/off]
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
26-11-2010 07:36
Denk dat dit de1e versie is., aangezien die maar 300 watt kunnen hebben.
hier wat plaatjes
Was me nog niet opgevallen, maar staat inderdaad de hoorn hoek op de achterkant klik
Hebben die van jou ook het houten plaatje achter de hoorn zitten? Ziet er zo DHZ uit eigenlijk.
Nog meer Fohhn eigenaren hier?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FrenskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2009
Laatste: 18-3-2011
Berichten: 13
26-11-2010 10:01
Hoi Frank,

leuke aankoop. Heb er zelf ook nog even naar zitten kijken. Ik zelf heb hier een setje Fohhn FH3 staan. Volgens mij ook de 350 watt versie. Ben er zeer tevreden over.

In deze kasten zaten ook geen originele hoorns + drivers in. Heb ze namelijk ook ooit voor een mooi prijsje tweedehands kunnen overnemen. De hoorns en drivers waren vervangen door visaton. De originele drivers met hoorns zaten wel nog bij. De drivers waren van Fane. Het type zal ik nog even nakijken. Deze drivers werden ook niet meer gemaakt volgens verschillende mensen.

Na wat op en neer gemail naar Fohhn kwam ik erachter dat een vervangingsetje rond de 450 euro zat. Vervolgens ben ik maar wat op internet gaan zoeken, ik heb veel informatie gehaald van Duitse forums.

Ik heb vervolgens met veel geluk 2de hands nog een setje drivers op de kop kunnen tikken. Deze er in gezet en ze zijn weer origineel. Zal er binnenkort, misschien vanavond even een foto van maken en ook een foto van de drivers en de hoorns.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
28-11-2010 18:15
Het houte plaatje is zeker niet origineel.
Ik heb geen idee wat een horn kost, heb toen alleen voor een hoog driver 180,- betaald.
Ik meen incl btw incl verzenden.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
28-11-2010 18:24
Als het meezit krijg ik in de loop van komende week meer info van Heuff.
Heb overigens al meer foto's gezien met een dergelijk houten plaatje (maar dan zwart gemaakt) dus het kan een aanpassing zijn om een vierkante hoorn te plaatsen.
Wellicht hele domme vraag, maar hoe moet die hoorn erin? Staat de hoek aan de onderkant of juist de zijkant van de opening?
Staat namelijk netjes 90 en 60 op, maar de vorm doet mij vermoeden dat de 60 juist aan de zijkant staat (er vanuit gaande dat ik 90 horizontaal pak)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FrenskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2009
Laatste: 18-3-2011
Berichten: 13
28-11-2010 20:18
Zo ik heb even gekeken en die van mij zijn van het Type FH3 en 350 watt. Kan ook eens kijken hoe de hoorn er in zit.

De drivers die er in zitten zijn van Fane. Het type van deze drivers is MD 2151. Volgens de verkoper en verschillende duitse forums zijn deze niet echt meer te vinden. Ik had de moed eigenlijk al opgegeven om ze goedkoop te repareren
Ik heb gelukkig via een gezocht advertentie op marktplaats twee van deze drivers kunnen kopen van 100 euro. Kon het eigenlijk niet geloven, geloofde het pas toen ik de drivers in mijn handen had.

De speaker die er bij in zit is volgens mij van Eminence. Heb net even wat gegoogeld op FH3 en vond het volgende op een Duits Forum.

Hier die Bestückung der älteren Serie:
FH3:

- 12" Eminence EM 12/300 LE 8 Ohm
- 1" Fane MD 2151 8 Ohm
- Beyma TD 245 Horn

Der Fane Treiber wird nicht mehr gebaut!
Kann ersetzt werden durch B&C DE25

Hoop dat je er iets aan hebt.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
2-12-2010 19:50
Die info had ik ook al gevonden.
Heb ondertussen mailcontact gehad met Heuff en die vermoeden op basis van foto's dat de kast toch origineel is.
Volgens mij is de kast wel origineel, het is alleen niet de laatste versie met hoger vermogen.
Later kwam de FH3-HP en deze kon inderdaad 450w AES aan.
Degene die jij hebt zou 350W AES aankunnen.
De RCF hoog driver die je noemde is origineel en de woofer is ook origineel (volgens mij is dat een beyma).
Fohhn praat niet over merken van de componenten, maar hebben eigen nummers ervoor.
Volgens Fohhn kiezen ze uit bestaande componenten, testen ze deze op hun specificaties en vallen deze buiten hun specificaties, dan gaan ze weer terug naar de fabrikant zoals RCF, Beyma enz. Ze houden en gebruiken alleen de componenten die binnen hun specificaties liggen.
Ik ga eerst eens aan het opknappen van de kast beginnen. Nieuwe handvatten bestellen als ik deze niet netjes schoon en zwart krijg en sowieso nieuwe logo's en frontschuim, daar is niet veel van over (erg verteerd, logo mishandeld)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)