Forum > Geluid

ADJ UCD-200, Citronic MPCD-5 of Gemini CDMP-2600 dual CD speler met USB ondersteuning?

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
15-11-2010 00:51
Binnenkort viert mijn nichtje haar 13e verjaardag in een zaaltje. Nu heeft ze dus aan haar oom gevraagd (mij dus wink ;) ) of ze een muziekinstallatie mag lenen en dat vind ik natuurlijk geen enkel probleem. Ze heeft zelf een "DJ" geregeld want ik draai al lang niet meer. Echter ging ik er vanuit dat de DJ (net zoals ik) alleen met CD'tjes draaien. Maar kennelijk loop ik behoorlijk achter achter, want meneertje van 13 had zo'n 90% van zijn muziek op een USB harddisk en de overige 10% op CD.

Dit is natuurlijk wel heel erg makkelijk, alleen heb ik (nog) geen speler met USB ondersteuning. Nu kan ik wel naar een winkel stappen en daar een Pioneer MEP7000 of een Denon HD2500 uit het rack gaan trekken maar aangezien ik een dergelijke speler toch niet zo vaak zal gebruiken vind ik de aanschaf hiervan ook maar zonde. Nu heb ik de afgelopen 2 avonden eens het internet afgezocht naar goedkopere alternatieven. Zo kwam ik een aantal merken tegen welke dubbele CD spelers met MP3 en USB ondersteuning in hun programma hebben. Het meerendeel van deze merken kwam op mij over als het onderste segment van de markt (Skytec niveau etc.) maar een 3 tal spelers spraken mij wel aan.

Dit waren de:

American Audio UCD-200
Citronic MPCD-5
Gemini CDMP-2600

Dit zijn merken die ik redelijk vaak op forums terug zie komen waarover de gemiddelde gebruiker tevreden is. Echter persoonlijk ken ik deze merken niet echt. Enigste ervaring die ik heb is een Gemini CD9800 dubbele CD speler die ik ooit eens defect heb gekocht en na vervanging van de laserunits heb ik deze nog lang gehad. Dit is alleen zeker 10 jaar geleden.

Mijn eigen mening is dat ik de beste koop doe met de American Audio speler. Ik lees dat er heel wat mensen tevreden zijn over hun American Audio product, ongeacht of het nu over een CD speler of versterker gaat. Dit idee werd ok bevestigd na het vergelijken van alle 3 de PDF handleidingen, de American Audio werkt naar mijn idee het overzichtelijkst en bied de meeste functies.

Wellicht is mijn vraagstelling wat vaag, maar zoals ik al zei, ik heb nauwelijks ervaringen met dit soort merken/prijsklassen. Ik zou daarom graag wat meningen en/of ervaringen willen horen! Alvast mijn dank!
Corolla power!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
15-11-2010 10:07
De American Audio en de Citronic zijn OEM producten (ze zijn identiek op het logo op de behuizing na). Je kunt overigens nog een toevoegen aan dat lijstje: Reloop RMP-2760 USB

Ook weer identiek aan de andere 2 (dus nu al kiezen uit 3 x hetzelfde).

Over het andere genoemde merk doe ik geen uitspraken (geen van de teksten die ik probeerde op te schrijven waren geschikt voor plaatsing op een openbaar forum...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-11-2010 10:20
Waar je ook aan moet denken is gebruiksvriendelijkheid. Ik weet niet hoeveel nummers mr DJ op z'n schijf heeft staan, maar als dat een normaal aantal is wordt het toch knap irritant zoeken op zo'n klein schermpje. (ik ga even uit van een minimaal aantal nummers van 1500).
Een betere optie zou zijn een PC programma in combinatie met een controller. Denk hierbij aan Traktor of Virtual DJ, in combinatie met een Reloop midi controller oid.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
15-11-2010 13:47

Dré schreef:

De American Audio en de Citronic zijn OEM producten (ze zijn identiek op het logo op de behuizing na). Je kunt overigens nog een toevoegen aan dat lijstje: Reloop RMP-2760 USB

Ook weer identiek aan de andere 2 (dus nu al kiezen uit 3 x hetzelfde).

Over het andere genoemde merk doe ik geen uitspraken (geen van de teksten die ik probeerde op te schrijven waren geschikt voor plaatsing op een openbaar forum...).
Het viel me inderdaad ook al op dat deze 2 behoorlijk op elkaar leken, alleen de gebruiksaanwijzing van de American Audio is veel uitgebreider, vandaar mijn eerste keus op deze speler. Reloop doet dus ook al mee. Wat betreft Gemini: dit idee had ik zelf ook al een beetje eigenlijk. Ik heb ooit 2 Gemini mixers kado gekregen (!) en een Cortex HDC1000 (Cortex is toch van gemini?) gekocht, alle 3 zwaar ruk. Moet ik er wel even bij zeggen (voor ik mensen op de kast jaag wink ;) ) dat mijn HDC-1000 de initial release software aan board had, en daar mankeerde nogal wat aan als ik het toenmalige Cortex forum mocht geloven. Echter wat voor mij de doorslag gaf was dat beide decks (wat ik begreep uit de ietwat gebrekkige handleiding) niet in staat zijn om vanaf één en hetzelfde USB opslagapparaat te lezen. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat er 2 aansluitingen op het front zitten van de Gemini.

En aan de andere kant als 3 merken dezelfde speler in hun programma hebben zou dit toch wel een behoorlijk apparaat moeten zijn denk ik zo?

Wat betreft gebruikersgemak, tsja, ik denk dat je in deze prijsklasse ook niet al te veel mag verwachten. Volgens de handleidingen moet het overigens wel te doen zijn, scroll wieltje om te bladeren en een soort van snelknop op de root van het USB opslag apparaat ineens voor de dag
te toveren.
Corolla power!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-11-2010 13:54

DJohnny schreef:

En aan de andere kant als 3 merken dezelfde speler in hun programma hebben zou dit toch wel een behoorlijk apparaat moeten zijn denk ik zo?
Helaas, dit gaat vaak niet op!
Wat betreft gebruikersgemak, tsja, ik denk dat je in deze prijsklasse ook niet al te veel mag verwachten. Volgens de handleidingen moet het overigens wel te doen zijn, scroll wieltje om te bladeren en een soort van snelknop op de root van het USB opslag apparaat ineens voor de dag
te toveren.
Mja, als het echt voor eenmalig is, kun je dan niet beter iets fatsoenlijks huren?
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
15-11-2010 16:31

SebasVD schreef:

DJohnny schreef:

En aan de andere kant als 3 merken dezelfde speler in hun programma hebben zou dit toch wel een behoorlijk apparaat moeten zijn denk ik zo?
Helaas, dit gaat vaak niet op!
Dré, ik zag dat je zowel de Reloop als de American Audio in je assortiment verkocht. Heb je hier al enige gebruikers informatie over of eventuele storingen?

SebasVD schreef:

Wat betreft gebruikersgemak, tsja, ik denk dat je in deze prijsklasse ook niet al te veel mag verwachten. Volgens de handleidingen moet het overigens wel te doen zijn, scroll wieltje om te bladeren en een soort van snelknop op de root van het USB opslag apparaat ineens voor de dag
te toveren.
Mja, als het echt voor eenmalig is, kun je dan niet beter iets fatsoenlijks huren?
Wellicht als dit iets is, dat ik er toch vaker mee ga werken en/of expermenteren.
Corolla power!
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
17-11-2010 10:37
Ik begrijp dat je al een cd-speler hebt, alleen niet met mp3 / USB ondersteuning.

Zelf ben ik erg tevreden over de jb-systems 900. Dit is een mp3 speler (USB + card) met een interne mixer.

De interne mixer kan eenvoudig worden uitgeschakeld, zodat gebruik kan worden gemaakt van een externe mixer (zo gebruik ik hem). Als ik de speler uitleen (vaak voor kinderverjaardaagsfeestjes), dan wordt de JB 900 meestal ook als mixer gebuikt.

Het apparaat is eenvoudig in gebruik, stabiel, neemt weinig ruimte in en heeft fijne extra's (goede que('s), mastertempo en loop) Het scherm is niet groot, maar als je een USB/card goed organiseert, kun je makkelijk door de bestanden scrollen en het juiste nummer selecteren. Voor het geld naar mijn mening een goede koop (ik gebruik hem als backup, voor het geval Traktor vastloopt).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)