Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 17 van 22)
Moderator(s): Dré
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
28-8-2010 11:13
Hallo iedereen,

Ik kwam laatst tot de verbazing dat ik iets niet kan vinden in freestyler.
Als ik cue's maak met bewegingen erin voor mijn koppen en dan naar de touchscreen modus ga kan ik ze wel afspelen maar ik kom er niet achter hoe ik de speed kan aanpassen.

Weet iemand dat?

Sjoerd
HES Hog IPC
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
28-8-2010 14:18
Als je Touchscreen user interface 2 gebruikt (aanvinken voordat je de touch screen activeert) kan je zelf aanpassen en daar kan je wieltjes instellen voor snelheid.

Andere optie is een goedkope midi-controller erbij te nemen en met de hardware faders de snelheid te regelen.
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
29-8-2010 13:51

pietje schreef:

Als je Touchscreen user interface 2 gebruikt (aanvinken voordat je de touch screen activeert) kan je zelf aanpassen en daar kan je wieltjes instellen voor snelheid.

Andere optie is een goedkope midi-controller erbij te nemen en met de hardware faders de snelheid te regelen.
Heey hier was ik nog niet achtergekomen thx happy :)

Sjoerd
HES Hog IPC
SimulationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 6-9-2010
Berichten: 2
1-9-2010 00:06
ik ben in bezit van een sweetlight cable en hij werkt op freestyler en tot mijn grote verbazing kan ik nu ineens 512 channels aansturen.
de led op de cable gaat aanzienlijk feller branden via freestyler dan via sweetlight.
ik weet niet ofdat het stabiel werkt maar het signaal "lijkt" zuiver te zijn op alle channels. (waarschijnlijk gaat hij niet goed functioneren als er tegen de 500 channels tegelijk gebruikt wordt)

voor de mensen die het ook willen proberen:
- gebruik de officiele sweetlight V1.04 driver
- kies in freestyler de Eurolite USB-DMX interface

kan iemand met veel channels een keer testen ofdat hij stabiel is?
ik kom namelijk maar aan zo 150 channels (ga het van het weekeind testen)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
1-9-2010 00:43

simulation schreef:

kan iemand met veel channels een keer testen ofdat hij stabiel is?
ik kom namelijk maar aan zo 150 channels (ga het van het weekeind testen)
???

Stel 32 moving heads in (waarvan er maar 2 echt bestaan) en zorg ervoor dat je in ieder geval één moving head op een laag adres zet en één moving head op een hoog adres.

DMX is immers eenrichtingsverkeer (dus de sturing heeft geen idee dat je maar 2 van de 32 aan te sturen moving heads hebt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
1-9-2010 15:51
Aha, je hebt het hier ook gepost. happy :)
Je interface stond al op een lijstje van un-official supported interfaces dankzij een andere user hier: DJLP.
FreeStyler: List of un-official supported DMX interfaces

Ik vraag me nog wel af waarom je verbaast bent over die 512 kanalen?
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
SimulationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 6-9-2010
Berichten: 2
1-9-2010 17:52

Dré schreef:

DMX is immers eenrichtingsverkeer (dus de sturing heeft geen idee dat je maar 2 van de 32 aan te sturen moving heads hebt ;-)
zo heb ik er nog niet over na gedacht.
ga het testen wink ;)

remco_k schreef:

Ik vraag me nog wel af waarom je verbaast bent over die 512 kanalen?
nou ik ben verbaast over dat ze cable softwarematig beperken tot 100, je zou denken dat de hardware het niet aankan.
op de oudere driver van sweetlight was het signaal zeer onstabiel, het was niet mogelijk om fatsoenlijk laser apperatuur ermee aan te sturen.
bij V1.04 was het opgelost.
en nu zou je er ineens 512 channels er stabiel mee aan kunnen sturen :S dus vandaar zo verbaast wink ;)
StevennStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2008
Laatste: 4-2-2014
Berichten: 1
2-9-2010 13:37
Hallo,

Sinds vandaag heb ik 8 led par 64 van het merk involight. Deze wil ik aansturen met freestyler. Deze zit er niet standaard bij de fictures.Ook is de kanaal indeling anders dan bijv: de showtec versie. Ik heb ook al op google gekeken maar hij is niet te downloaden.ook heb ik de ficture creater geprobeert maar hier kom ik niet uit. Dit is de kanaal indeling:

Channel 1: Red intensity
Channel 2: Green intensity
Channel 3: Blue intensity
Channel 4: Dimmer
Channel 5: Strobe speed
Single color, multi-colors, rainbow, variable strobe

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
2-9-2010 14:40
Steven... kijk eens naar de fixture creator, die doet precies wat de naam al zegt.
Het is echt niet lastig, binnen een kwartiertje heb je hem erin zitten, zeker als je de complete dmx specs al hebt en dus niet hoeft te "mikken" met waardes.
Niet goed, wel hard!
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
2-9-2010 16:12

Stevenn schreef:

Channel 1: Red intensity
Channel 2: Green intensity
Channel 3: Blue intensity
Channel 4: Dimmer
Channel 5: Strobe speed
Single color, multi-colors, rainbow, variable strobe

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
In minder tijd dan dat je deze post hebt gemaakt had je het toch voor elkaar kunnen krijgen in de Fixture Creator.
Grove stappenplan, die nog werkt ook:
1. Start Fixture Creator
2. Kies "Other"
3. Vul bij Manufacturer "Involight" in en bij fixture name "8 led par 64" (of hoe het ding ook heet)
4. Bij Total channels vul je het totaal aantal kanalen in. Dus 5.
5. Vink "Enable CMY/RGB aan" en vink dan "RGB values" aan. Vul de R, G en B channels in. Dus: 1, 2 en 3.
6. Bij shutter channel mag je raden wat je in moet vullen. Open en close waarschijnlijk 255 en 0. Moet je even voor in de handleiding van je lampje kijken.
7. Bij strobe channel vul je 5 in, off, low, med en high maak je keuzes wat je leuk vindt.
8. Vervolgens even naar het tabblad Channel description en loop de kanaal omschrijvingen even na. Pas eventueel aan wat je aan wilt passen.
9. Sla de fixture op, (her)start FreeStyler en je kan aan het testen.

Ohja, ergens tussen deze stappen door moet je misschien even een plaatje selecteren voor je fixture.

Een beetje licht techicus moet dit soort dingen zelf kunnen en snappen, zelfredzaamheid heet dat. Kan je dat niet, dan kom je een keer in een situatie terecht waarin iets niet werkt en dan ben je niet in staat om een simpel probleem zelf op te lossen...
En wat bedoel ik hier dan mee: Probeer te snappen wat en waarom, niet klakkeloos doen wat er geschreven wordt.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)