Forum > Newbie Forum

hoelang kan je mengpaneel aanstaan

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-9-2003 17:11

Tom schreef:

Ik was nog er bij aan het typen in mijn vorige post, maar het lijstje van greenpeace is niet helemaal compleet.
Ik weet nog zat apparaten te bedenken die we tegenwoordig dag en nacht aan laten staan.
Snif Tom, je drijft me tot de wanhoop sad :(
Ik heb nog zo duidelijk gezegd:

DSalembier schreef:

Ook het aantal apparaten die je terugvind in de tabel werd door onderzoek bepaald, dus geen gemor over "ik heb dit meer of minder", we spreken over gemiddeld
Bij deze tabel werd duidelijk aangegeven dat men ook bij het opstellen van WELKE apparaten er verbruiken, uitgegaan is van welke er aanwezig zijn bij een gemiddeld huisgezin!
www.mech.kuleuven.ac.be/tme/news_energy/01/energietip_nl.phtml
Ziezo, geen enkele discussie meer mogelijk... mensen die het officiele verslag willen nalezen: gelieve google te raadplegen, deze thread ging over een mengtafel wink ;)

Diederik
Uit diezelfde nieuwsbrief:
zo heeft de organisatie NOVEM becijferd, dat het totale stand-by vermogen in Nederland gelijk is aan 600 MW, hetgeen gelijk is aan het vermogen van een gemiddelde elektriciteitscentrale.
sterk hé... mss toch maar eens kijken om een schakelaar te voorzien op mijn kamer waarmee ik alles (behalve PC en wekker dan) volledig kan afsluiten van het net!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
4-9-2003 18:50
Diederik
Uit diezelfde nieuwsbrief:
zo heeft de organisatie NOVEM becijferd, dat het totale stand-by vermogen in Nederland gelijk is aan 600 MW, hetgeen gelijk is aan het vermogen van een gemiddelde elektriciteitscentrale.
sterk hé... mss toch maar eens kijken om een schakelaar te voorzien op mijn kamer waarmee ik alles (behalve PC en wekker dan) volledig kan afsluiten van het net!
Dat bedoel ik!
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-9-2003 21:08
En hoeveel centrales staan er in Nederland?

Je moet zulke dingen wel een beetje in de context blijven zien (alhoewel papierverslindend Greenpeace dat liever niet doet omdat het leden kost).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
12-9-2003 03:12
apparatuur aan laten staan??? shocked 8O shocked 8O
ik huiver bij de gedachte al ( brrrrr )
ook al zou mn stroom all in bij de huur zitten dan gaat alles meteen uit wanneer dat moet
ook al kost mn stroom 1 euro de jaar voor continu gebruik
ook al ben k maar n uurtje weg, k laat niet eens mn equalizer of cd speler aan staan
ts bovendien schofterig voor t milieu/apparatuur
ik heb hier niks meer over te melden en laten deze *stroomzuigers* zich nog maar ns diep buigen over respect voor de apparatuur angry
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
12-9-2003 03:19

Tochnics schreef:

... respect voor de apparatuur angry

Tochnics schreef:

Quote:
mn S**ndcraps waren dodelijk!
razz :p razz :p
(Oké, Soundlab valt misschien buiten het begrip "apparatuur")
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-9-2003 12:41

Tochnics schreef:

apparatuur aan laten staan??? shocked 8O shocked 8O
ik huiver bij de gedachte al ( brrrrr )
ook al zou mn stroom all in bij de huur zitten dan gaat alles meteen uit wanneer dat moet
ook al kost mn stroom 1 euro de jaar voor continu gebruik
ook al ben k maar n uurtje weg, k laat niet eens mn equalizer of cd speler aan staan
ts bovendien schofterig voor t milieu/apparatuur
ik heb hier niks meer over te melden en laten deze *stroomzuigers* zich nog maar ns diep buigen over respect voor de apparatuur angry
Overdrijven is ook een vak apart of niet?

Ik durf te wedden dat er bij jou thuis ook nog zat aan staat als je niet thuis bent. Daar komt nog is bij dat je apperatuur beter aan kunt laten staan dan dat je bijvoorbeeld je PC 25 keer opnieuw op moet starten.

Wat ik ook altijd zo mooi vind -> Wij (de jeugd) moeten altijd op de natuur letten, wij moeten de teringzooi maar op knappen. Maar was het niet de generatie hiervoor en de gene daarvoor die alles zo heerlijk naar de donder geholpen hebben? En dan gaan ze tegen mij zeggen dat ik zuinig op de natuur moet zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
12-9-2003 18:12

Reind schreef:

Daar komt nog is bij dat je apperatuur beter aan kunt laten staan dan dat je bijvoorbeeld je PC 25 keer opnieuw op moet starten.
Sinds wanneer slijt apparatuur als je t uit zet? Opstarten word een pc niet slechter van hoor. Als je m onnodig aan hebt slaan slijt ie wel.
Wat ik ook altijd zo mooi vind -> Wij (de jeugd) moeten altijd op de natuur letten, wij moeten de teringzooi maar op knappen. Maar was het niet de generatie hiervoor en de gene daarvoor die alles zo heerlijk naar de donder geholpen hebben? En dan gaan ze tegen mij zeggen dat ik zuinig op de natuur moet zijn.
Dus voor ons hebben ze t al verpest, en dat geeft jou het recht om maar op precies dezelfde wijze door te gaan?Dat jouw kinderen later de meest erge ziektes hebben doordat jij gewoon doorgegaan bent met verpesten maakt jou ook niet uit dus? sad :(

Maar goed... Ik stel voor terug te gaan naar het oorsponkelijke onderwerp....
Keep the Inspirit alive...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-9-2003 18:57

Bergambacht schreef:

Reind schreef:

Daar komt nog is bij dat je apperatuur beter aan kunt laten staan dan dat je bijvoorbeeld je PC 25 keer opnieuw op moet starten.
Sinds wanneer slijt apparatuur als je t uit zet? Opstarten word een pc niet slechter van hoor. Als je m onnodig aan hebt slaan slijt ie wel.
Wat ik ook altijd zo mooi vind -> Wij (de jeugd) moeten altijd op de natuur letten, wij moeten de teringzooi maar op knappen. Maar was het niet de generatie hiervoor en de gene daarvoor die alles zo heerlijk naar de donder geholpen hebben? En dan gaan ze tegen mij zeggen dat ik zuinig op de natuur moet zijn.
Dus voor ons hebben ze t al verpest, en dat geeft jou het recht om maar op precies dezelfde wijze door te gaan?Dat jouw kinderen later de meest erge ziektes hebben doordat jij gewoon doorgegaan bent met verpesten maakt jou ook niet uit dus? sad :(

Maar goed... Ik stel voor terug te gaan naar het oorsponkelijke onderwerp....
Een harde schijf die 25* moet opspinnen e.d -> Das niet echt best voor zo'n ding hoor.

Nog ff over dat stukje van dat verpesten -> Tuurlijk is het wel aan ons om dat te verbeteren. Maar word af en toe een beetje moe van het wijzende vingertje wat oudere mensen uitsteken naar de jeugd met hun ze denken daar niet aan e.d.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
D@@NStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 15-10-2004
Berichten: 25
12-9-2003 20:52
mijn mixer is ook al een keer kapot geweest ik had m al wel lang aanstaan en er kwam rook uit maar ik weet nie oft daar door komt
toen ik m had open gemaakt bleek dat er heel veel stof in zat en een component is verbrand sad :(
maar nu heb ik m weer gemaakt happy :)
muziek is techniek, techniek is evolutie, evolutie is leven, muziek is leven!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-9-2003 00:47

Bergambacht schreef:

Reind schreef:

Daar komt nog is bij dat je apperatuur beter aan kunt laten staan dan dat je bijvoorbeeld je PC 25 keer opnieuw op moet starten.
Sinds wanneer slijt apparatuur als je t uit zet? Opstarten word een pc niet slechter van hoor. Als je m onnodig aan hebt slaan slijt ie wel.
Nou...

Dat heb je dus mooi FOUT.

Apparaten krijgen de grootste "klap" bij het aanzetten. Veel apparaten (TV's bijvoorbeeld) gaan vrijwel altijd stuk tijdens het aanzetten (en vrijwel nooit tijdens gebruik TENZIJ ze heel lang achter elkaar aan staan).

Ik kan me nog herinneren dat we op de HTS een oude server hadden die, als hij uit had gestaan, menige klap moest hebben voordat de Winchesters eindelijk weer eens wilden gaan draaien.

De voeding van een PC is ook een onderdeel dat fiks op z'n donder krijgt bij het aanzetten.

MAAR... Even voor de goede orde: Dit is GEEN excuus om alles maar altijd aan te laten staan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic