Forum > Geluid

LAN Audio

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
29-4-2010 19:36
Ik zit te denken om een set LAN Audio speakers aan te schaffen. Zijn er mensen hier die ervaringen met LAN hebben?
Zat te denken aan 4x12"toppen en 4x L300 sub kasten.

Zie de reacties graag tegemoet.

alvast bedankt
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
29-4-2010 19:46
Linkje naar de fabrikant?
LAN klinkt mij niet bekend in de oren, denk dat aan een netwerkkabel...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 103
29-4-2010 19:50
Lan maakt leuke spullen, vooral de 300sub presteert erg goed voor zo'n kleine kast. Als je nieuw wilt gaan kopen kijk dan ook eens naar MB-audiosystems. Hun mb18.0 sub is een doorontwikkeling van de lan 300 sub (gaat iets dieper, meer SPL en actief) Zit helaas wel een aardig prijskaartje aan.
Kwalitatief kun je lan vergelijken met de grotere merken, het is helaas niet zo bekend.
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
29-4-2010 20:09
Ik las op de site dat LAN inmiddels al 16 jaar bestaat en MB Audio heb ik ook al beluisterd. Echter MB is inderdaad gebouwd op de filosofie van LAN, maar vind ik persoonlijk agressiever klinken. Als je de kasten kaal naast elkaar hoort is het een wezen van verschil, dan ga ik persoonlijk liever voor LAN, die komen ook met een actieve lijn in Juni. Ik hoorde dat MB tegen een faillissement aanhangt. De ontwikkelaar van MB (o.a. A.M) is ontslagen bij H, dus zal er denk ik ook geen MB meer verder uitkomen. investeer dan daar liever niet in. LAN kan ik nog bij huren, heb inmiddels een Rental lijst en er zijn genoeg bedrijven in Nederland die LAN in de verhuur hebben. Van de L300 sub krijg ik inderdaad scheurbuik...gaat zeker diep en drukt erg goed door...Zal binnenkort eens een afspraak maken in Nijmegen, die jongens hebben ook LAN Audio
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
29-4-2010 20:13
Ohja..LAN is inderdaad ook een netwerkkabel... wink ;) lol
maar ook een fantastische speaker..voor jou nog even een linkje naar de fabrikant
https://www.lanaudio.it of als je geen Italiaans kan lezen razz :p is dit ook nog een optie https://www.lan-audio.nl (NL)
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
29-4-2010 21:29
klik voor de gemakzuchtigen
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 103
29-4-2010 22:44

Corneel schreef:

Ik las op de site dat LAN inmiddels al 16 jaar bestaat en MB Audio heb ik ook al beluisterd. Echter MB is inderdaad gebouwd op de filosofie van LAN, maar vind ik persoonlijk agressiever klinken. Als je de kasten kaal naast elkaar hoort is het een wezen van verschil, dan ga ik persoonlijk liever voor LAN, die komen ook met een actieve lijn in Juni. Ik hoorde dat MB tegen een faillissement aanhangt. De ontwikkelaar van MB (o.a. A.M) is ontslagen bij H, dus zal er denk ik ook geen MB meer verder uitkomen. investeer dan daar liever niet in. LAN kan ik nog bij huren, heb inmiddels een Rental lijst en er zijn genoeg bedrijven in Nederland die LAN in de verhuur hebben. Van de L300 sub krijg ik inderdaad scheurbuik...gaat zeker diep en drukt erg goed door...Zal binnenkort eens een afspraak maken in Nijmegen, die jongens hebben ook LAN Audio
H. heeft het idd krap gehad met de crisis, maar nu na reorganisatie gaat het weer goed. A.M werkt ook nog gewoon bij H. (is alleen een tijd ziek geweest)

Btw ik weet nog iemand die een demo set MB (15.2 en 18.0) heeft staan voor een erg nette prijs
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
30-4-2010 10:58
Ah OK, klinkt interessant. Waar moet ik dan aan denken qua prijs? Ik wacht toch ook nog even tot de actieve lijn van LAN uitkomt, want dan kan ik een mooie en goede vergelijking maken, nu is het passief tegen actief. Weet ook niet wat de prijs doet van LAN actief, ben ik ook wel erg benieuwd naar.. happy :)
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
30-4-2010 18:14
Zolang LAN nog steeds vele fouten van haar teksten en specificaties onaangepast houden ben ik echt niet te overtuigen van hun producten.
Immers, de presentatie van je product moet wel goed zijn, en daar laten hun, LAN dus, bij mij al een groot deel liggen..

Er zijn nog steeds geen foto voorbeelden van hun systemen, vindt ik ook zeer vreemd..

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
30-4-2010 18:20
Hoe bedoel je Pascal, Kan je niet helemaal volgen. Heb de site bekeken en zie foto's staan van de speakers en specificaties, de specificaties zijn naar mijn inziens wel goed. Ik weet dat andere speaker fabrikanten op 1khz metingen doen en dat de specs. daaraan aangepast zijn en ook niet half space metingen doen, maar dit zal vermoedelijk de keuze van de italianen zijn.
Ook hebben ze een foto slide lopen op de site waar de producten ingezet zijn/worden. (onder historie en productie)
Mocht je nog dingen missen misschien kan je ze tippen. Elkaar ondersteunen en aanvullen is altijd goed. Ben het ermee eens dat de website misschien beter kan, maar dat doet gelukkig niet af bij het product. happy :)
Als je het product nog niet gehoord hebt, dan moet je voor de "gein" gewoon eens luisteren..klinkt erg goed en ook nog eens erg compact.
Ik heb nog wel contact met hen gehad vandaag, maar hadden het druk met Koninginnedag, logisch, maar toch proberen..ze gaven te kennen, dat Italië nog een beetje achter loopt met de informatie en nieuwe info, dit komt zo spoedig mogelijk, ze zijn in Italië bezig met de afronding van de actieve lijn en met een Line array.
Heb nog wel even geduld en de tijd..ben wel erg benieuwd naar de actieve lijn en de line array, misschien bied dit nog meer voordelen dan de LH12 met L300..;)
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)