Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 141 van 219)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 15-4-2010 14:31 |
CyberDance schreef: Aankopen onder de €450 per stuk mag je offcieel belastingtechnisch ook niet opgeven als investering (en das toch zonde als je 16 lampen van 400 euri koopt), terwijl er een hoop zijn die het gewoon wel doen.Samenvoegen mag volgens mij MITS je aan kunt tonen dat het gaat om onderdelen die in combinatie een nieuw product vormen. Dus: 8 parretjes + balkjes + sturing + kistje (en noem het maar op). Samen: 1 lichtsetje (en ook als zodanig op de balans gooien). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 15-4-2010 15:37 |
Dus 16 lampen van 400 per stuk kun je prima per 4 opvoeren als "nieuw product" zolang er in 1 van de 2 of 4 kisten een 4-voudig verdeelblok zit (theoretisch)? | |
Light Image | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 15-4-2010 18:46 |
Niet eens persé nodig; als je 8 fresnellen à 200 euro/stuk laat factureren als "verlichtingsset theatertour" kun je die als investering boeken. Belangrijk is dat er op het factuur zelf ook aan wordt gegeven dat het om een groter geheel gaat. Overigens zou ik niet ieder klein item op die manier boeken, alleen voor situaties waarin het echt interessant is. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 19-4-2010 12:06 |
Martijn schreef: Belangrijk is dat er op het factuur zelf ook aan wordt gegeven dat het om een groter geheel gaat.Hoeft ook niet. Maak een duidelijke stuklijst van het samenstel en voeg dat, samen met de facturen, bij elkaar zodat goed na te gaan is dat het om een samenstel gaat. Overigens zou ik niet ieder klein item op die manier boeken, alleen voor situaties waarin het echt interessant is. Uiteraard. Er zit immers ook een nadeel aan de investeringsregeling (je moet het over 5 jaar afschrijven in plaats van in één keer). Boekhouding en balans worden onnodig ingewikkeld (=duur) als je te veel van dit soort frutsels uit gaat halen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 22-4-2010 22:23 |
Dré schreef: Boekhouding en balans worden onnodig ingewikkeld (=duur) als je te veel van dit soort frutsels uit gaat halen.On topic: Per zaterdag in het bezit van een nieuwe aanhanger, Anssems gesloten tandemasser 3.00x1.25x1.60, klein beetje onderhoud aan gepleegd en nu weer klaar voor de werkzaamheden! Mijn vorige Equipe aanhanger uit 1981 (das twee jaar ouder dan ik zelf ben...) heeft ook nog weer een nieuw leven gekregen bij een nieuw baasje. Zo zie je maar, dat die gesloten aanhangers best gewild zijn, hoe oud ze ook zijn, denk alleen wel, dat het voor de equipe het laatste baasje zal zijn.... | |
I am a TimeDriver! | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 22-4-2010 23:09 |
Foto aanwezig?? | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 23-4-2010 11:52 |
Dré schreef: Frank76 schreef: Dat moet dus wel.Het gaat niet om het gewicht, maar om het laadvermogen. Maar als je dan BE hebt dan mag je, volgens mij, die 2 tonner achter een auto hangen die maar 1500kg mag trekken MITS het gewicht+belading van de aanhanger maar niet boven de 1500kg komt. Zou raar zijn, dat een rijschool met een illegale combinatie op de weg gaat en daarmee ook examens worden afgenomen. Het CBR kijkt immers ook de kentekenbewijzen van de rijschoolhouder na. De combinaties moeten immers voldoen aan de wet. | |
I am a TimeDriver! | |
DJErikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2003 Laatste: 12-9-2013 Berichten: 21 | 24-4-2010 19:48 |
Precies, ik rij zelf vrachtwagen (rijbewijs CE) en daarbij hebben we regelmatig te maken met trailers die veel meer mogen wegen dan de vrachtwagen mag trekken. Dan kun je gewoon uitgaan van wat de vrachtwagen mag trekken. Voor rijbewijs BE geldt dit ook. Bepaalde bestelwagens (Iveco Daily is de bekendste) mogen tot 12 ton totaal wegen, met ca. 8 ton laadvermogen! Gewoon op BE rijbewijs. Overigens zijn er speciaal voor overbeladen bakwagentjes oplossingen met een extra as, waardoor het laadvermogen met 3000 kilo toeneemt, terwijl de grootte en de wendbaarheid van de bestelwagen vrijwel hetzelfde blijft. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 27-4-2010 16:24 |
Ronny B schreef: Foto aanwezig?? | |
I am a TimeDriver! | |
Jakkes72Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-3-2004 Laatste: 8-4-2018 Berichten: 149 | 27-4-2010 19:37 |
De combinatie van een collega......, ook met BE....: klik | |
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set |